تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
رویداد۲۴ رابطه مستقیم رییس دولت سابق و «بلندگو» را بررسی می‎کند:

تمام سرپیچی‎های احمدی‎نژاد از فرامین رهبری

تنها طریق برخورد و رفتار رهبر انقلاب با محمود احمدی‌نژاد، بهره‌گیری از فضای رسانه و اصطلاحاً «بلندگو» است و در غیر این صورت، حتی حکم حکومتی رهبر انقلاب هم توسط احمدی‌نژاد، اجرا نمی‌شود چه برسد به توصیه ایشان.
رویداد۲۴تجربه نشان داده است هر فردی با توجه به جایگاه و موقعیتی که دارد باید نحوه برخورد و رفتار ویژه خود با محمود احمدی‌نژاد را شناسایی نموده و اقدام نماید. بدین معنی که افراد با توجه به موقعیت خود، باید بتوانند آن رفتاری که بر احمدی‌نژاد اثرگذار است را بیابند تا به نتیجه مطلوب خود دست یابند.

به‌طور مثال، «آقای خاص» و رفیق شفیق احمدی‌نژاد می‌داند باید در خفا و در طی جلسات دونفره، نظراتش را به احمدی‌نژاد انتقال دهد تا اثرگذار باشد. یا «فلان سردار» سپاه می‌داند باید از تحکم و قدرت بازو بهره گیرد تا احمدی‌نژاد، نظراتش را بپذیرد و اعمال کند.

رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود، به نکته‌ای اشاره فرمودند که نمایانگر شناخت ایشان از احمدی‌نژاد و فهم صحیح از نحوه رفتار خود در قبال او است. ایشان در هنگام بیان علنی نصیحت خود به احمدی‌نژاد در مورد به صلاح نبودن کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، فرمودند: «ما هم اوضاع کشور را خب، غالباً بیشتر از اغلب افراد آشنا هستیم. آدم‌ها هم بخصوص آدم‌هایی که صدها جلسه با ما نشستند و برخاستند{را} بیشتر و بهتر از دیگران می‌شناسیم.«

سؤالی که مطرح می‌شود این است که چه شناختی برای رهبر انقلاب در رابطه با نحوه رفتار با احمدی‌نژاد حاصل‌شده است که در ابتدای سخنان علنی خود، نصیحت جلسه خصوصی را مطرح می‌کنند؟

برای پاسخ به این سؤال، باید به چند مورد از سوابق تاریخی دوران احمدی‌نژاد اشاره کرد.

1- انتهای دولت نهم است. احمدی‌نژاد پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده است. اسفندیار رحیم مشایی را به معاون اولی خود برمی‌گزیند. هواداران او واکنش نشان می‌دهند. برخی وزرا اعتراض می‌کنند.اختلافات فراوان می‌شود.

رهبر انقلاب در حکمی حکومتی و در قالب دست‌نوشته‌ای کوتاه اما به‌طور خصوصی به احمدی‌نژاد دستور می‌دهند مشایی را از معاونت اولی بردارد. ایشان می‌فرمایند: «انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس‌جمهور، برخلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقه‌مندان به شماست. لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد.»

اما احمدی‌نژاد سرپیچی می‌کند و حکم حکومتی را اجرا نمی‌کند. این نامه توسط حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب‌رئیس وقت مجلس شورای اسلامی علنی می‌شود و او علنی شدن این نامه را با نظر رهبری اعلام می‌کند. پس از علنی شدن حکم حکومتی، بازهم احمدی‌نژاد اقدامی نمی‌کند اما به دلیل جو رسانه‌ای و فشار افکار عمومی، مشایی از معاونت اولی ریاست جمهوری استعفا می‌دهد و احمدی‌نژاد، او را رئیس دفتر خود می‌کند.

2- دو سال از دولت دهم سپری‌شده است. فشارهای وارده بر حیدر مصلحی وزیر اطلاعات از جانب دولت و جریان انحرافی، بسیار زیاد است. وزیر را مجبور به استعفا می‌کند. بلافاصله احمدی‌نژاد با استعفای وی موافقت می‌کند. خبر می‌رسد رهبر انقلاب با این استعفا و پذیرش آن، مخالفت کرده‌اند و در طی حکمی حکومتی اما به‌طور خصوصی، وزیر اطلاعات را ابقا نموده‌اند. احمدی‌نژاد سرخورده و ناراحت می‌شود. بنا را بر خانه‌نشینی می‌گذارد. نقل‌قولی از وی منتشر می‌شود که گفته است «مصلحی وزیر من نیست» و یا اینکه «محدوده اختیارات من تا کجاست.»

احمدی‌نژاد زیر بار حکم حکومتی نمی‌رود و به خانه‌نشینی ادامه می‌دهد. رهبر انقلاب به‌صورت صریح وارد میدان می‌شوند و در دیدار با جمعی از مردم استان فارس، ضمن تأکید بر مقابله جدی خود با انحراف می‌فرمایند: «...بنده‌ى حقیر هم طبق اصول بنا ندارم در کار‌ها و تصمیم‌هاى دولت وارد شوم. خب، مسئولیت‌ها در قانون اساسى مشخص است؛ هر کس مسئولیتى دارد؛ مگر آنجايى که احساس کنم یک مصلحتى دارد تفویت می‌شود؛ مثل‌اینکه در همین قضیه‌ى اخیر این‌جوری بود؛ انسان احساس می‌کند یک مصلحت بزرگى دارد مورد غفلت قرار می‌گیرد، تفویت می‌شود؛ خب، انسان وارد می‌شود که جلوى این تفویت مصلحت را بگیرد. این، مسئله‌ى مهمى نیست، نظایرش هم اتفاق مى‌افتد.» 

احمدی‌نژاد پس از یازده روز خانه‌نشینی و بدون اینکه واکنشی در مورد ادامه کار حیدر مصلحی داشته باشد و یا در قبال حکم رهبر انقلاب، اقدامی انجام دهد به ریاست جمهوری بازمی‌گردد.

3- اوایل سال 1388 است. احمدی‌نژاد می‌خواهد سازمان حج و زیارت را از وزارت ارشاد منفک کرده و به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ملحق کند. نامه مشایی به ذی‌حسابی سازمان مبنی بر مسدود کردن حساب این سازمان ارسال می‌شود. رهبر معظم انقلاب از این اقدام ناخرسند هستند و در طی حکمی، مخالفت خود را اعلام می‌دارند. دو نامه به احمدی‌نژاد نوشته می‌شود. نامه اول، از دفتر مقام معظم رهبری به احمدی‌نژاد نوشته‌ می‌شود که در آن مخالفت معظم له به اطلاع ایشان می‌رسد. البته این نامه پس از یک هفته مجدداً به‌صورت «آنی» نیز برای ایشان ارسال شد. نامه دوم را مقام معظم رهبری با دست خط خودشان برای رئیس‌جمهور می‌نویسند. بعد از این دو نامه و هنگامی‌که مشاهده شد دولت همچنان در پی عملی ساختن تصمیم خود است و ضمناً حکم آقای لیالی توسط مشایی صادر شد و به ذی‌حسابی هم دستور مسدود کردن حساب سازمان حج ابلاغ شد، آیت‌الله خامنه‌ای دستور می‌دهند نامه سوم خطاب به آیت‌الله ری‌شهری نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نوشته شود. آقای حجازی دراین‌باره توضیح می‌دهد که «به آیت‌الله خامنه‌ای عرض کردم: «چرا این مطلب را به آقای ری‌شهری نوشته شود؟ آن را به خود آقای احمدی‌نژاد بنویسم.» ایشان فرمودند: نه دیگر به او نمی‌گویم و به آقای ری‌شهری نوشته شود. البته نمی‌خواستم کار به اینجا بکشد، ولی به‌هرحال کشیده شد.»

در آن نامه به نقل از رهبر انقلاب نوشته‌شده بود: «مقام معظم رهبری خطاب به جنابعالی فرمودند: جناب حجت‌الاسلام ری‌شهری دامت افاضاته درباره جابجایی سازمان حج و زیارت به جناب آقای رئیس‌جمهور مؤکد تذکر داده شد که الحاق این سازمان به مجموعه گردشگری شایسته نیست مقرر گشت وضعیت به شیوه سابق باقی بماند لذا مقتضی است جنابعالی برنامه‌های خود را طبق روال سابق ادامه دهید. وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس محترم سازمان حج و زیارت در جریان امر قرار گیرند. مراتب برای اطلاع و اقدامات لازم اعلام می‌گردد.»

آیت‌الله ری‌شهری در خاطرات خود می‌گوید: «درواقع آقای احمدی‌نژاد تا قبل از اینکه شرایط به این صورت درآید، حاضر نبود دستور مقام معظم رهبری را بپذیرد، این‌گونه موضع‌گیری ایشان برابر رهبری تا آن تاریخ، بی‌سابقه و شگفت‌انگیز بود.»

4- چند ماه تا انتخابات ریاست‎جمهوری دوازدهم باقی‌مانده است. احمدی‌نژاد در تکاپوی حضور مجدد در انتخابات است. تیم انتخاباتی ستاد خود را منصوب کرده است. سفرهای استانی و تبلیغاتی خود را شروع کرده است. به دیدار رهبر انقلاب می‌رود تا شرایط ورود خود را تسهیل کند. در عین ناباوری با مخالفت ایشان روبرو می‌شود. تمام تلاشش را می‌کند تا نظر ایشان را تغییر دهد اما نمی‌تواند. از جلسه خارج می‌شود. محتویات جلسه را منتشر نمی‌کند. اعلام عدم کاندیداتوری نمی‌کند. بی‌توجه به نظر رهبر انقلاب، به سفرهای تبلیغاتی خود ادامه می‌دهد. احکام جدیدی برای همکاران خود صادر می‌کند. به گرگان می‌رود. برای آبادان برنامه‌ریزی می‌کند و نشانه‌ای از انصراف و عدم حضور در انتخابات در رفتار وی دیده نمی‌شود.

پس از تأییدها و تکذیب‌ها، سرانجام رهبر انقلاب وارد میدان می‌شوند و به‌صورت صریح و علنی، توصیه خود را به محمود احمدی‌نژاد مبنی بر عدم حضور در انتخابات بیان می‌کنند. پس از علنی شدن این توصیه، جو رسانه‌ای و فضای افکار عمومی، احمدی‌نژاد را مجبور می‌کند سفر آبادان را لغو کند و در طی نامه‌ای طلبکارانه، به رهبر انقلاب بنویسد که من به شما گفته بودم که نمی‌آیم!

آنچه از این نوشتار نتیجه می‌شود آن است که تنها طریق برخورد و رفتار رهبر انقلاب با محمود احمدی‌نژاد، بهره‌گیری از فضای رسانه و اصطلاحاً «بلندگو» است و در غیر این صورت، حتی حکم حکومتی رهبر انقلاب هم توسط احمدی‌نژاد، اجرا نمی‌شود چه برسد به توصیه ایشان.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۲
باقری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
20
4
اقای احمدی نژاد رهبری را قبول دارد اگر نداشت با اینکه رهبری گفتند به صلاح نیست وی کاندید شود ولی نگفتند حتما کاندید نشود کاندید میشد وبیش از 35میلیونم رای داشت . رهبری احمدی نژاد را نهی کرد بخاطر اینکه جامعه دو قطبی نشود و فتنه گران سال 88 دوباره اموال عمومی را اتش نزنن وبه پاسگاه ها حمله نکنن و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه ندهند . ما حامیان دکتر همیشه میگوییم لبیک یا خامنه ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
15
1
وقتی حکومت اسلامی فقط فحاشی وتوهین میکنه وعرضه نداره یک موشک ازایران به عربستان بزنه-عربستان هم متوجه میشه اینها همش طبل توخالیه دیگه
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
10
3
خوب معلومه حضرت آقا شما رو در موقعیتی قرار داد که دیگه هیچ بهانه‌ای نداشته باشید حالا دارید میسوزید چون دیگه احمدی نژادی نیست تا عقده های خودتون رو سر اون خالی کنید یعنی باید بعد از یک انتخابات خودمونی برنده بشید و برای خودتون کف و سوت بزنید این هم از انتخابات دموکراتیزه شما، کیف کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
با سلام؛
چقدر بی تربیت با شعور کم در شبکه های خبری صحبت میکنید...
بدون استدلال سیاسی و منطقی و شناخت و تنها متکی بر تعصب و احساس؟؟؟
مگه میشه ... مگه داریم؟؟؟
ببخشید نمیدونم چند سال از خداوند عمر گرفتید؛ ولی واقعا چیزی در گذر عمر در وجود خود ندارید تا با ملایمت و بدون افراطی گری بنده ای رو به بحث و گیرایی بر حق خودتون بکشونید؟؟؟
واقعا بهش فکر کردید؟؟؟
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
6
7
اگر در فتنه 88 هم عده ای به نصحیت رهبری که فرمودند شما دارید در زمین دشمن بازی می کنید و دشمن از شما سوء استفاده می کند، گوش می دادند کشور دچار بحران نمی شد و امروز کشور ضعیفی مثل عربستان برای ما شاخ و شانه نمی کشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
11
1
درود بر احمدی نژاد ولایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
سلام معیار خوب برای ولایی بودن «تبعیت» است که نظر ولی را بر خود مقدم بشماری.
اینطوری شعار بدهیم می توان گقت که اوباما هم ولایی است !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
10
2
اگر با امدن احمدی نژاد جامعه هزار قطبی هم بشه احمدی نژاد وحامیانش قطب مثبتند .از معاندین اسلام نهراسید وبدانید که خداوند متعال با مستضعفان است و در قول او خلافی نیست . درود بر احمدی نژاد بسیجی
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
مشکل شما عزیزان اینه که حواستون نیست که احمدی نژاد آبروی شما رو میبره. وگرنه کسی با انقلاب و رهبری مشکلی نداره. این که فردی مثل احمدی نژاد با عملکردش بشه نماینده ی اصولگرایان زننده است. تا وقتی افراد با شعور و دوراندیشی و بزرگوار و خیر خواه مثل ولایتی ، توکلی ، غفوری فرد ، رضایی ، مطهری و ... دارید،میرید دنبال ابن فرد و این افراد رو کنار میزنید به شکلی که حتی آقای توکلی و غفوری فرد رو در لیست انتخابات مجلس خودتون قرار ندادید. پس مشکل از خودتونه.
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
5
3
احمدی نزاد رهبری رو قبول داشته و قبول دارد مطبع رهبر هست ایا سران اصلاحات و فتنه گرا که سران اصلاحات بودن هم مطیع رهبری بود و الان هم احمدی نزاد پیروز شد این چند سال شماها میخواستید برای مردم القا کنید که احمدی نژاد ضد رهبریه که الان شکست خوردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
5
8
احمدی نژاد درآمد بی سابقه نفت و حساب ذخیره ارزی دولت خاتمی را تمام و کمال به باد داد و باعث پسرفت ایران شد. خدا آبرویش را در دنیا ببرد
اخوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
5
0
صداقت وصراحت احمدی نژاد اتحاد نفاق وغارتگران بیت المال راعلنی میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
5
خیلی ها در دوران احمدی نژاد به او و اطرافیانش دلخوش داشتند و او را حامی مستضعفان میدانستندولی او با زاویه گرفتن و انحراف جدی از رهبری و حیف میل بیت المال و اموال عمومی وتا پای سقوط و جنگ برد ن کشور،باعث تحریم های کمرشکن برای کشور شد که دود آن تحریم ها فقط به چشم مستضعفان رفت .احمدی نژاد با ظاهری فریبنده فقط دنبال قدرت و منافع اطرافیان و خودش است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
7
0
به جون هرچی مرده احمدی برمی گرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
1
4
احمدی نژاد اگر به توصیه های رهبری گوش میکردند شاهد تورم وحشتناک نبودیم و کشور با درامدهای نجومی پیشرفت میکرد
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
5
0
از رهبری تقاضا دارم حالا که احمدی نژاد پیرو فرماشات جناب عالی تمکین کرده و قبلا هم تمکین کرده بود در مورد احمدی نژاد جمله ای بفرمایید تا خوار چشم دشمنان نظام باشه که اقایانی که پشت سر این فرد خالص حرفهای میزنن خفه خون بگیرن
سید
|
Saudi Arabia
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
2
سلام
این آقایان بواقع نقش خوارج را در مقابل امام خامنه ای بخوبی ایفا کردند.... زنده باد علی زمان..
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
3
1
شما که اینقدر خوب سرپیچی ها را می نویسی سرپیچی های دولت جدید یعنی دولت دروغگویان را هم بنویس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
شما یه مورد بگو از مواردی که دولت، حکم حکومتی رو اجرا نکرده تا بنویسند برات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
2
احمدی نژاد خدایش نباید رئیس جمهور می شد. اونم به این دلیل که در دوران حکومت ایشون خیلی از ستونهای اصلی ایجاد نظام اسلامی تخریب شدند.نفاق در درون حاکمیت زیادشد (وکلا" احمدی نژاد هنر بگم بگم ومی رم می گم داشت)وقضیه پریدن بز بیچاره ومیش از روی جوی آب هست که بزه می گفت وای دیدم دیدم و........!
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
1
3
ستون اصلی هر کشوری رهبری هست اگر هرکسی در هر مقامی از دستورات رهبری سرپیچی کند باید فاتحه اون مملکت رو خوند حالا چه طرفدارمستضعفین باشه وچه غیره
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
1
0
احمدی نژاد مواردی از نافرمانی داشت، درسته.
منتها مردود دونستن احمدی نژاد بخاطر نافرمانی،اونم توسط شما!! نه، واقعا از نظر شما این مساله محکومه!!
این از اون حرفائیه که مرغ پخته سر سفره بشنوه، خندش میگیره
بنده خدا
|
Germany
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
2
فقط امر رهبری
با سواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
تفویت نه تقویت. تفویت یعنی از بین رفتن چیزی سواد ندارید لااقل ورزشکار باشید خخخخخ
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
شما گفتید که احمدی نژاد طی نامه‌ای طلبکارانه، به رهبر انقلاب نوشته که من به شما گفته بودم که نمی‌آیم.
در نامه احمدی نژاد من که چنین چیزی ندیدم منظور شما کدوم نامه هست نمی دونم.
یا در مورد مشایی تا جایی که من می دونم و از زبون احمدی نژاد شنیدم
رهبری گفتند که: مشایی در این پست نباشه و این به این معنی نیست که جای دیگه ای هم نباشه .
نمی دونم کدومو قبول کنم.
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
0
احمدی نژآد ثابت کرد پیروی رهبریه ایا شما هم هستید اگر بودید جو سازی نمیکردید مملکت رو به اشوب نکشندید حالا صبر کن این دولت بره معلوم میشه چه گندی زده
hamid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
0
راستی اگر حضرت اقاهمین توصیه را به شیخ حسن داشته باشدآیا ایشان اطاعت میکنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
آنهایی که دم از خالص بودن احمدی نژاد می زنند بی شک از جیره خواران ایشان هستند والا اگر گوشه چشمی به غارت و چپاول و حیف و میل بیت المال توسط احمدی نژاد داشته باشند پی می برند که تمام بد بختی های ای کشور من جمله رکود و بیکاری و .... نتیجه تلاشهای ظالمانه دولت احمدی نژاد و جیره خواران اوست.
بسیجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
برادران عزیزاگراحمدی نژاد فردمفیدومطیع رهبری وبه قول شما دوستان بسیجی بود رهبری تحت هیچ شرایطی نمیگفتندواردنشودومصالح جامعه ازهمه چیز مهمترولی رهبری ازهمه ی مابهترمیداننداحمدی نژاد چه فردخودخواه وخودمحوری است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
آفرین بر شما بسیجی که حرف حق را بیان نمودی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
قابل توجه طرفداران سینه چاک جناب دکتر احمدی نژاد,باید عرض کنم که آقای دکتر امروز برای انتخابات ثبت نام کردن و به حرف آقا هم,دوباره گوش نکردن,خدا آخر و عاقبت این مملکت رو بخیر کنه.
شاتوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
باسلام
معیاروضعیت فعلی افراداست
فقط یک سوال :آیااقدامی که آقای احمدی نژاد درجهت ثبت نام ریاست جمهوری انجام داد،منطبق بانظرحضرت آقاهست یانیست؟باکمی دقت وتامل خودقضاوت کنیم .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان