تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون سیاسی و استانداری تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مردم انتظار دارند در حکومتی که به نام دین شکل‌گرفته، فساد به حداقل برسد

نابسامانی‌هایی وجود دارد و دستگاه‌ها ذی‌ربط باید به‌موقع رصد کنند و برخورد صورت گیرد. مطبوعات هم در این زمینه بسیار تعیین‌کننده و اثرگذار خواهد بود اما سلب اعتماد عمومی از جامعه بسیار خطرناک و مخرب است.
رویداد۲۴- معاون سیاسی و امنیتی استانداری تهران گفت: باید همان‌گونه که برای اطلاع‌رسانی تلاش می‌کنیم برای خدشه‌دار نشدن اعتماد عمومی مردم هم باید همت کرد. البته نابسامانی‌هایی وجود دارد و دستگاه‌ها ذی‌ربط باید به‌موقع رصد کنند و برخورد صورت گیرد. مطبوعات هم در این زمینه بسیار تعیین‌کننده و اثرگذار خواهد بود اما سلب اعتماد عمومی از جامعه بسیار خطرناک و مخرب است.

سید شهاب‌الدین چاووشی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری تهران درباره دلایل گسترش فساد در کشور در گفت‎وگو با  رویداد۲۴ گفت: فساد در ذات قدرت است و هر جا قدرت انباشته شود فساد هم درهمان جا به وجود می‌آید.

وی در ادامه اضافه کرد: در کشور ما با توجه به نگاه دینی، در مقابل با فساد نظارت درونی یعنی همان تقوا وجود دارد به عبارتی دیگر آدم‌هایی که به قدرت می‌رسند باید دارای تقوا و تزکیه نفس باشند تا تخلف نکنند، زیرا ذات هر انسانی میل به قدرت‌طلبی، بیشتر داشتن و بیشتر خوردن دارد اما دستگاه‌های نظارتی بیرون هم اگر درست و به‌موقع عمل کنند و رصد انجام دهند جلوی فساد حتماً گرفته خواهد شد.

چاووشی در ادامه یادآور شد: نفس سرکش ما را به تعدی از حقوق خود وادار می‌کند بنابراین ضایع کردن حق دیگران، بی‌توجهی به سایر اعضای جامعه در تمام حکومت‌ها و دولت‌ها روی می‌دهد اما در حکومتی که به نام دین شکل‌گرفته، انتظار مردم این است، مسائلی ازاین‌دست به حداقل برسد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری تهران درباره نقش رسانه در این خصوص بیان کرد: رسانه یک آلارم هشداردهنده است اگر نقش خود را صادقانه و با سرعت ایفا کند، مانع بسیاری از مفاسد خواهد شد زیرا وقتی به صدا در بیاید، همه احساس خطر می‌کنند که درنتیجه مراقبتشان بیشتر خواهد شد. به همین دلیل نظام جمهوری اسلامی نقش ویژه‌ای برای رسانه‌ها قائل شده و در قانون اساسی آزادی بیان و مطبوعات ناظر بر همین مسئله است که رسانه ابزار مهم کنترل قدرت و ثروت به شمار می‌رود.

وی در ادامه تأکید کرد: تجربه تاریخی نشان می‌دهد در هرجایی که مطبوعات به‌موقع عکس‌العمل نشان داده است، حساسیت جامعه را بالا رفته و جلوی بسیاری از کارهای اشتباه گرفته شده است.

چاووشی درباره برقراری امنیت برای رسانه‌ها نیز اظهار داشت: امنیت رسانه‌های قانونی را قانون اساسی تضمین کرده است باید به‌اندازه‌ای که رسانه‌ها صادقانه و بدون غرض برای حل مشکلات جامعه ورود پیدا می‌کنند از آن‌ها حمایت به عمل آید. اخیراً هم رئیس‌جمهور و هم رئیس قوه قضائیه بر حمایت از رسانه‌ها تأکید کرده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری تهران در ادامه تصریح کرد: کشور ما بیش از همیشه نیازمند اعتماد عمومی مردم است و این امر با کمک رسانه‌ها میسر می‌شود. توصیه‌ای که به رسانه‌های خوب و علاقه‌مند به کشورمان دارم این است که نباید اجازه دهیم نقش مفاسد در افکار عمومی خیلی برجسته شود. حکومتی با این طول و عرض و کشوری با این وسعت، طبیعی است که ناملایماتی در آن وجود داشته باشد ما در جهت اصلاح امور و همان قدری که اشکال وجود دارد، ورود پیدا خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: گاهی اوقات مشاهده می‌شد با یک تیتر خبری غلط و نسنجیده نگرانی در جامعه القا می‌شود. فرض کنید به موضوعی گفته شده اختلاس اما بعد مشخص شده که به مسئله دیگری مربوط می‌شود و اختلاس نیست اما نتیجه آن نگرانی بیشتر افکار عمومی خواهد بود.

چاووشی گفت: باید همان‌گونه که برای اطلاع‌رسانی تلاش می‌کنیم برای خدشه‌دار نشدن اعتماد عمومی مردم هم باید همت کرد. البته نابسامانی‌هایی وجود دارد و دستگاه‌ها ذی‌ربط باید به‌موقع رصد کنند و برخورد صورت گیرد. مطبوعات هم در این زمینه بسیار تعیین‌کننده و اثرگذار خواهد بود اما سلب اعتماد عمومی از جامعه بسیار خطرناک و مخرب است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بابک
|
Australia
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
چاوشی جان باور کن مبالغ اختلاس چند هزار میلیاردی .مرگ 20000نفر تصادفات سالانه .اعتیاد لجام گسیخته .اعمال سعید طوسی ها و.....در جامعه اسلامی طبیعی نیست .
نظرات شما
پیشخوان