تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی باید تابع قانون کار باشد

چند تشکل صنفی بازنشستگان کارگری، خواستار پرداخت قانونی عیدی مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی شدند.

عیدی بازنشستگان

رویداد۲۴ایلنا نوشت : چند تشکل صنفی بازنشستگان در بیانیه‌ای اعلام کردند: طبق سنوات تبعیض آمیز گذشته عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی را دولت تعیین می‌کند و مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. در حالیکه ما بازنشستگان تامین اجتماعی، مشمول قانون کار هستیم؛ درنتیجه، همه دریافتی‌های ما باید مشمول قانون کار باشد نه اینکه مشابه کارکنان دولت عیدی بگیریم. در مورد میزان عیدی که به ضرر ماست، کارکنان دولت محسوب می‌شویم در سایر موارد می‌گویند کارگرید! امسال سال پایان این تبعیض باشد.

در ادامه بیانیه می‌خوانیم: کارگران بازنشسته، براساس قوانین کار و تامین اجتماعی، سی سال بیمه را از حقوق خودمان پرداخت کرده‌ و دولت هیچ درصدی ازحق بیمه را نپرداخته با این وصف چرا باید عیدی را کارمندی بدهد؟! این شیوه پرداخت عیدی، اجحاف و بی‌عدالتی‌ محض است.

چند تشکل صنفی بازنشستگان کارگری، خواستار پرداخت قانونی عیدی مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی شدند.


بیشتر بخوانید: واکنش یک مقام کارگری به افزایش سن بازنشستگی


چند تشکل صنفی بازنشستگان در بیانیه‌ای اعلام کردند: طبق سنوات تبعیض آمیز گذشته عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی را دولت تعیین می‌کند و مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. در حالیکه ما بازنشستگان تامین اجتماعی، مشمول قانون کار هستیم؛ درنتیجه، همه دریافتی‌های ما باید مشمول قانون کار باشد نه اینکه مشابه کارکنان دولت عیدی بگیریم. در مورد میزان عیدی که به ضرر ماست، کارکنان دولت محسوب می‌شویم در سایر موارد می‌گویند کارگرید! امسال سال پایان این تبعیض باشد.

در ادامه بیانیه می‌خوانیم: کارگران بازنشسته، براساس قوانین کار و تامین اجتماعی، سی سال بیمه را از حقوق خودمان پرداخت کرده‌ و دولت هیچ درصدی ازحق بیمه را نپرداخته با این وصف چرا باید عیدی را کارمندی بدهد؟! این شیوه پرداخت عیدی، اجحاف و بی‌عدالتی‌ محض است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
پیمان پورعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
0
2
چرا فقط بازنشستگان تامین اجتماعی درایتم عیدی باید مثل کارمندان دولت باشد؟چرا درتخصیص سایر مزایا ومیزان افزایشهای حقوق که درطی سال چندمرتبه به صور مختلف شامل انان میشودوبرای تامین اجتماعی خبری نیست؟حتی درپرداخت حق وحقوق ما که از جیب خود ماست تعلل می کنند!!باید عیدی ما براساس قانون کار باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
0
1
پس تکلیف بازنشستگانی که قبل از اسفندماه سال گذشته بازنشسته شدند و طبق قانون باید همسان سازی حقوق شان انجام شود چه میشود خواهشاً به اطلاع مسیولین ذیربط برسانید تا نسبت به این امر مهم اقدام بفرمایند چون اختلاف حقوق آنها با بازنشستگان سالهای گذشته خیلی زیاد است
بازنشسته صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
0
0
مستمری بازنشستگان صندوق آینده‌ساز به اندازه تأمین اجتماعی افزایش یابد

بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز با این‌که مشمول قانون کار و مصوبات شورای عالی کار هستند و شرکت یاد شده هم دولتی است، حقوق‌هایشان باید مطابق با حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی یعنی ۵۷ درصد برای حداقل بگیران و ۳۸ درصد برای سایر سطوح افزایش می‌یافت، حال آن‌که فقط ۱۰ درصد افزایش یافته که برابر با بازنشستگان لشکری و کشوری است. از مسئولان ذی‌ربط و اعضای هیأت مدیره صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز و از جمله وزیر محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی می‌خواهیم که در مورد احقاق‌ حق و افزایش مستمری ما برابر با بازنشستگان تأمین اجتماعی اقدام کنند و به تبعیضی که در این باره وجود دارد، پایان دهند.

بازنشسته صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
0
0
عیدی سال 1399 بازنشستگان مبلغ یک میلیون و 600 هزارتومان اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان تامین اجتماعی است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان تامین اجتماعی به همراه دولت و مجلس به بازنشستگان تامین اجتماعی اهانت و خیانت کردند و اهانت و خیانت می کنند چرا؟
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
0
0
به خدا که این رویه ناعادلانه است که زمان عیدی وپاداش بازنشستگان تامین اجتماعی که به نوعی بیمه کارگری هستند به تبعیت از بیمه شدگان لشکری وکشوری محاسبه شود اما هیچ امتیازی از قانون بیمه شدگان کشوری ولشکری شامل حالشان نشود! برای همین سالهای زیادی است که بازنشستگان تامین اجتماعی در مقایسه با دیگر بیمه شدگان کمتر حقوق دریافت می کنند واز امیتازات بی بهره هستند..
اگر این عزیزان جز بیمه کارگری محسوب نمی شوند دستمزد وحقوقشان باید برابر با بازنشستگان کشوری ولشکری باشد در صورتیکه که حقوقشان کمتر است و اگر بیمه کارگری هستند باید عیدی وپاداش وغیرو مطابق دستور شورای عالی کار پرداخت شود.تاکی بناست به این رویه ظالمانه ادامه بدهید؟
خدا به داد بازنشستگان تامین اجتماعی برسد که نه دولت ونه مجلس ونه قوه قضاییه حامیشان نیستند واین بنده های خدا با حداقل حقوق شرمنده خانواده!
همگی می دانند نزدیک به 500هزار میلیارد تومان دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است وهرگاه بازنشستگان تامین اجتماعی از عدم افزایش حقوق گله کردند مدیران سازمان دولت را مقصر شمرده اند
وهرسال بدتر از سال قبل واندوهی بی پایان که زندگیشان را جهنم ساخته است
ای کاش فقط لحظه ای به فکر این بندگان خداباشید که عمر وجوانیشان را پای تلاش وکار گذاشتند وبعد از 30سال باید با حقوق ناچیز گذران کنند وکسی نباشد که از حقشان دفاع کند.هر امتیازی هست برای بازنشستگان بیمه کشوری ولشکری است.چرا؟ چون مدیرانی که حقوق بازنشستگان را افزایش می دهند اغلب خودشان زیر پوشش بیمه هایی غیر از تامین اجتماعی هستند...برای همین بیمه شدگان تامین اجتماعی هیچ دلسوزی در دستگاه ندارند
اما باور دارم که روزی خداوند به یاری این عزیزان زحمت کش ونجیب خواهد آمد....
تلخ تر اینکه اغلب نمایندگان مجلس وحتی مدیران دولتی یا با این تبعیض آشنا نیستند ویا خود را به نادانی میزنند و اطلاعاتشان در باره تفاوت ماهوی بیمه های لشکری وکشوری با تامین اجتماعی بسیار اندک وناچیز هست...
"از طرف دختر یک بازنشسته تامین اجتماعی"
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
0
درود بر شما
هیت وزیر محترم جمهوری اسلامی ایران
با توجه به اینکه نگاه بسیار مهربانانه شما به قشر بازنشسته
هر لحظه برای ما آشکار است. ما هم خانواده های شما را از صبح الی شب دعا خواهیم کرررد تا ماهم حق خود را نسبت به الطاف شما بجا آورده باشیم.
نظرات شما
پیشخوان