تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۲ تير ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

کارنامه مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی/ «شفاف‌سازی» در شعار، «تاریک‌سازی» در عمل!

رئیس کل بیمه مرکزی به تبع مدیران بالادستی خود در دولت سیزدهم، بار‌ها شعار شفاف سازی را سر داده، اما در عمل نه تنها نسبت به مدیران دولت پیشین نیز شفاف سازی را در دستور کار قرار نداده، بلکه بخشی از فعالیت‌های شفاف آن زمان را نیز متوقف کرده است.

مجید بهزادپور بیمه مرکزی

رویداد۲۴ تبلیغات «شفاف‌سازی» مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی که با انتصاب سخنگوی این نهاد به اوج خود رسیده بود، در نطفه خفه شد و با اولین اظهار نظر منطقی «مجید مشعلچی سخنگوی سابق بیمه مرکزی» علیه بزرگترین بدهکاران صنعت بیمه کشور یعنی خودروسازان، به پایان رسید.

برکناری سخنگوی بیمه مرکزی از سمت خود در حالی بود که یکی از مهمترین الزامات شفاف‌سازی، پاسخگویی به اهالی رسانه است؛ راهی که بهزادپور در تلاش است با حضور کم‌فروغ خود در میان خبرنگاران، بخشی از آن را به تنهایی بپیماید. او البته در در مسیر شفاف‌سازی، گام‌های رو به عقب برداشته است!

بهزادپور که پیش از این قول داده بود جدول شکایات بیمه‌گزاران از شرکت‌های بیمه را دوباره به صفحه اینترنتی بیمه مرکزی بازگرداند، هنوز به وعده خود عمل نکرده است. این جدول که یکی از منابع اصلی برای تصمیم‌گیری درباره شرکت‌های بیمه طرف قرارداد بود، نشان می‌داد بیمه‌گزاران تا چه اندازه نسبت به عملکرد بیمه‌گران رضایت دارند.


بیشتر بخوانید: درخواست استیضاح وزیر صمت از سوی قائم مقام بیمه مرکزی!/ سرتیپ مشعلچی چگونه برکنار شد؟


در نمونه‌ای دیگر و در جریان انتخاب مدیران برتر حوزه روابط عمومی، مجموعه تحت مدیریت بهزادپور در حالی روابط عمومی‌های برتر را معرفی کرد که حتی برخی از برگزیدگان این جشنواره نیز به انتخاب خودشان اعتراض کرده بودند. با این حال او حاضر نشد کارنامه عملکرد روابط عمومی‌ها را به صورت عمومی منتشر کند تا مشخص شود این افراد چگونه توانسته‌اند رتبه‌های برتر را از آن خود کنند.

در حوزه محصولات جدید بیمه‌ای نیز گویا بیمه مرکزی در دوره مدیریت بهزادپور عملکرد مطلوبی نداشته است، به گونه‌ای که فهرست محصولات بیمه‌ای جدید در سایت بیمه مرکزی، اطلاعاتی از محصولات جدید در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را نشان نمی‌دهد.

عملکرد او در حوزه نظارت نیز چندان قابل دفاع نیست؛ راه‌اندازی مرکز نوآوری صنعت بیمه با شکست مواجه شده است و اخیرا توسط یکی از خبرنگاران تخصصی صنعت بیمه تصویر خاموشی مرکز نوآوری به بیرون مخابره شد. «سه‌شنبه‌های نوآوران» یا فناورانه او نیز که مدتی به صورت یک دورهمی بیمه‌ای تشکیل می‌شد، اکنون با شکست مواجه شده و تنها به ارائه چند محصول واحد در قالب‌های شکیل از طریق چند شرکت بیمه‌ای محدود شد.

شاید از همین روست که او برای سال جاری، تنها افزایش یک‌دهم درصدی ضریب نفوذ بیمه را در نظر گرفته است! رئیس کل بیمه مرکزی معتقد است که با تیم مدیریتی در اختیارش، صنعت بیمه را بیش از این نمی‌تواند رشد بدهد اما بدنه کارشناسی بیمه مرکزی در نقطه مقابل او تاکید دارند که بهزادپور توانایی مدیریتی چندانی ندارد بنابراین نه اجازه می‌دهد شبکه سنتی بیمه‌گران به فعالیت خود بپردازند و نه اجازه می‌دهد استارت‌آپ‌ها فعالیت خود را گسترش دهند. شاید تغییر در راس بیمه مرکزی، بتواند صنعت بیمه کشور را از شرایط کنونی نجات دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صنعت بیمه
نظرات شما
پیشخوان