تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

محمود کریمی مداح کیست؟

محمود کریمی مداح معروف از طرفداران نوحه‌خوانی سیاسی است و منتقدان پرداختن به سیاست در روضه و عزاداری‌های مذهبی را در یکی از مصاحبه‌هایش «بی‌سواد» خطاب می‌کند.

محمود کریمی مداح کیست؟

رویداد۲۴ شیوا سپهری: محمود کریمی در بین مداحان بیشترین توجهات را به خود جلب کرده است. آنهم وقتی که یازدهم دی ماه ۹۲ برای یک زوج اسلحه کشیده بود. درحالیکه آیت‌الله محسنی گرگانی، رییس دیوان عالی کشور گفته بود: «هر فردی در هر جا برای ایجاد ترس به روی مردم اسلحه بکشد، محارب است.» پرونده محمود کریمی مداح مشهور با کسب رضایت از زوج شاکی مختومه شد. او در روز‌های اخیر یکی از مداحان مشهوری بود که به سید محمدجواد ظریف حملاتی انتقادی داشت که البته از فضای مجالس روضه و مناسبت‌های مذهبی برای بیان آن بهره برده بود. محمود کریمی در مداحی خود محمدجواد ظریف را با ابوموسی اشعری مقایسه کرده است. ابوموسی اشعری یکی از شخصیت‌های صدر اسلام است که به خاطر خیانت چند باره به حضرت علی مورد انتقاد شیعیان قرار گرفته است. این حملات مداح مشهور وقتی بود که به تازگی فایل محمد جواد ظریف در گفتگو با سعید لیلاز که البته مصاحبه‌ای محرمانه برای ثبت در آرشیو مرکزی بررسی‌های استراتژیک بود و تفاوت دیدگاهش با سر سلیمانی را نشان می‌داد. البته او بعد‌ها نیز در مجالس خود به ظریف انتقاد کرده و در هنگام خواندن نامه علی (ع) به مالک اشتر گفته بود: «یعنی وقتی قرارداد خارجی میبنده فرق لغو با تعلیق رو بدونه.»

بیوگرافی محمود کریمی

محمود کریمی، مداح مشهور، متولد سال ۱۳۴۷ در تهران است. او مناسبت‌های متعددی را در بیت رهبری با حضور آیت‌الله خامنه‌ای مداحی کرده است. خودش می‌گوید که از سن هفت سالگی به مداحی علاقه‌مند شده است و نخستین بار در مسجد شاهین شهر اصفهان مداحی کرده است. کریمی در حسینه امامزاده علی اکبر چیذر در هیئت رزمندگان اسلام نوحه‌خوانی می‌کند. او در سال ۱۳۹۱ در حسینه چیذر با سنج و دمام نوحه‌خوانی کرد که مورد توجه قرار گرفت. کریمی از شاگردان حاج منصور ارضی است که البته طبق سنت وی طرفدار نوحه‌خوانی سیاسی است و منتقدان پرداختن به سیاست در روضه و عزاداری‌های مذهبی را در یکی از مصاحبه‌هایش «بی‌سواد» خطاب می‌کند.


بیشتر بخوانید: حمید علیمی مداح کیست؟


تیراندازی از سوی خودروی محمود کریمی

به گزارش رویداد۲۴ در دی ماه ۹۲ رسانه‌ها اخباری مبنی بر شلیک گلوله از سوی خودروی محمود کریمی به یک خودروی پژو ۲۰۶ منتشر کردند که سرنشینان آن یک زوج بودند. البته این گلوله تلفات جانی نداشت، اما به خودرو آسیب وارد شده بود. از سوی خودروی کریمی چند تیر هوایی و یک تیر به رکاب خودروی پژو شلیک می‌شود که گفته می‌شود علت این اقدام خودروی محمود کریمی راه ندادن برای سبقت گیری بوده است. سخنگوی قوه قضاییه در این خصوص گفته بود: «رانندگان مزدا و ۲۰۶ در اظهارات خود گفته‌اند ما صدای تیر نشنیده‌ایم و فکر کردیم صدای موتور است و وقتی آقای کریمی را شناختیم خواستیم سر به سرش بگذاریم و به او راه ندادیم. پرونده توسط معاون و جانشین دادستان تهران پیگیری شد. شاکیان گفتند ما اصلاً شاکی نبودیم و آن راننده هم گفت من به دنبال خسارت ماشین بودم، ولی چون تیراندازی رخ داده بود تحقیقات مفصلی انجام شد و سرنشین ماشین و خود آقای کریمی و راننده مورد تحقیق قرار گرفتند.

راننده آقای کریمی گفته‌است من تیراندازی کرده‌ام و مجوز تیراندازی هم برای من است، چون آن‌ها راه را بسته بودند و چند بار خودرو را به سمت گارد ریل و نزدیک تریلی برده بودند.»

البته در نهایت با اعلام رضایت شاکی موضوع فیصله یافت، اما این درحالی بود که احمد محسنی گرکانی رئیس دیوان عالی کشور تاکید داشت که اسلحه کشی برای ترساندن مردم حکم محاربه دارد.

محمود کریمی مداح کیست؟

جالب اینکه در همان زمان خانه مداحان تلویحا به حمایت از اقدام محمود کریمی پرداخته و نوشتند: «آنچه در پس پرده ماجرای رخ داده می‌گذرد، نشانه گرفتن هیئت‌های عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشورا است.»

محمود کریمی در مراسم فاطمیه سال ۹۳ در مراسم عزاداری فاطمیه در بین رهبری شرکت کرده و مداحی کرد.

اظهارات محمود کریمی درباره حجاب

این روز‌ها مساله حجاب به مساله اصلی مورد توجه سیاستمداران و البته مداحان سیاسی تبدیل شده است. صحبت از بازگشت گشت ارشاد شده است و البته دولت نیز حاضر به گردن گرفتن بازگشت گشت‌های ارشاد نشده است. این روز‌ها براخی مداحان به مساله حجاب در مراسم عزاداری محرم می‌پردازند و محمود کریمی نیز چند شب گذشته درباره حجاب اظهاراتی داشته است.

او یکی از خاطرات خود را از سردار قاسم سلیمانی مطرح می‌کند. او در این خاطره نقل می‌کند که فردی به سردار سلیمانی درباره نسبت به حجاب زنانی که برای عزاداری می‌آیند اعتراض می‌کند و سردار قاسم سلیمانی می‌گوید: «مگر دختران بدحجاب خانه شما می‌آیند که می‌خواهید به آن‌ها اعتراض کنید؟»

او در مراسم دیگری راه‌حل مساله حجاب را از زاویه عدالت دانست و گفت: «اگر مردم از نحوه اداره مملکت راضی باشند، همه یکسان باشند، یک آقازاده‌ی بیشتر نبرد یکی کمتر، در این صورت مشکل حجاب هم حل می‌شود. در انتخابات پیش‌رو سرمان کلاه نرود، مگر نگفتند شفافیت آرا، چی شد؟» کریمی در این مراسم از وضعیت اقتصادی کشور انتقاد می‌کند که ویدئوی آن را در ادامه می‌بینید.

سخنان محمود کریمی درباره ظریف

محمود کریمی در نقد ظریف و به ویژه برجام بارها سخنرانی کرده است. محمود کریمی از آنچه چهره‌ها است که سیاست دوگانه‌ای را در قبال مذاکرات در پیش گرفته است. او در دولت ابراهیم رئیسی در مداحی خود به جواد ظریف طعنه زد و گفت برخی‌ها فرق تعلیق و لغو را نمی‌دانند.درحالیکه او در سال ۱۳۹۴ از ظریف و تیم مذاکره‌کننده برجامی تعریف و تمجید کرده بود.

او اعتقاد داشت تیم مذاکره کننده با اعتقاد پای مذاکره رفته بودند. او حتی ظریف را در آن زمان شیعه امیرالمومنین خوانده بود و نقل قولی از او می‌آورد با این مضمون «هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن.» محمود کریمی اما چند سال بعد که آمریکا به صورت یک جانبه از برجام خارج شده و دولت دیگری روی کار آمده است، مواضع او تغییر کرده است. 

او در یکی دیگر از مجالس خود محمدجواد ظریف را با ابوموسی اشعری مقایسه کرده است. شخصی که در صدر اسلام به خیانکاری معروف است. 

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمود کریمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
3
12
خخخخخخ سهمش بدید بابا تا ساکت بشه! به گونه ای سخن می راند انگار همین دیروز از کره مریخ اومده؛ آخه مردک آتش به اختیار بازم خدعه بیارررررر خوب بلدی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
2
12
حالش دست خودش نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
2
14
معروف به محمود هفت تیر کش
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
1
8
قوم منافق دو رو
قوم ریاکار دو رو
ریا یعنی فریب
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان