تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

مورگان فریمن کیست؟

مورگان فریمن شاید کمی دیر موفقیت خود را در دنیای سینما جشن گرفته باشد، اما او می‌تواند به کارنامه کاری درخشانش افتخار کند. در مرور بهترین فیلم‌های این ستاره هالیوود و بیوگرافی مورگان فریمن با ما همراه باشید.

بیوگرافی مورگان فریمن

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: مورگان فریمن متولد ۱ ژوئن ۱۹۳۷ در آمریکا، بازیگر و کارگردان است، او دانش آموخته نیروی هوایی می‌باشد که بعد‌ها بخاطر بازیگری و ترس از ارتفاع قید حضور در ارتش را زد و حالا بازیگر شناخته شده‌ای در تاریخ سینما می‌باشد.

خانواده و اصالت مورگان فریمن

مورگان فریمن در شهر منفیس ایالت تنسی آمریکا به دنیا آمده است؛ پدرش مورگین پوترفیلد فریمن آرایشگر بوده و مادرش میم ادنا ریویر معلم بوده است و ۳ خواهر و برادر بزرگتر از خود دارد.

وقتی نوزاد بود به نزد مادربزرگ پدری اش در چارلستون میسیسیپی فرستاده شده است و دوران کودکی خود را در آن منطقه گذرانده است.

سال ۲۰۰۸ اعلام کرد که اجداد او برده‌هایی بودند که از کارولینای شمالی به می‌سی سی پی مهاجرت کرده اند، اما بر اساس آزمایش دی ان‌ای از او مشخص شد که اصالت نیجریایی دارد.

شروع مورگان فریمن از ۹ سالگی

مورگان فریمن کیست؟

به دلیل تنگدستی والدینش همواره از لوازم التحریر دست دوم برای تحصیل خود استفاده می‌کرد، اما با این حال همیشه شاگرد اول کلاس بود.

آغاز فعالیت بازیگری او نیز به همان دوران مدرسه در سال ۱۹۴۶ که ۹ ساله بود بازمی گردد که موفق شد در سال ۱۹۴۹ وقتی ۱۲ ساله بود جایزه‌ای بهترین دانش آموز بازیگر را بگیرد.

او سپس سال ۱۹۵۵ در ۱۸ سالگی اجرای یک برنامه رادیویی را بر عهده گرفت.

بعد از به اتمام رسااندن دوران مدرسه، بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه ایالتی جکسون در زمینه بازیگری دریافت کرد، ولی این بورسیه را رد کرد.

مورگان فریمن از تئاتر تا جلوی دوربین

سال ۱۹۶۴ در ۲۷ سالگی به عنوان رقصنده تئاتر نمایشگاه جهانی و به عنوان عضوی از گروه تئاتر موزیکال اپرا رینگ در سان فرانسیسکو مشغول به بازی شد.

یکسال بعد از تجربه موفق در تئاتر‌های مختلف با فیلم The Pawnbroker در سال ۱۹۶۵ اولین بار در یک نقش گذرا و کوتاه جلوی دوربین رفت.

دریافت جایزه اسکار توسط مورگان فریمن

مورگان فریمن سال ۲۰۰۴ در ۶۷ سالگی با بازی در فیلم ” دختر میلیون دلاری” موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است. او همچنین سال ۲۰۱۲ در ۷۵ سالگی برنده جایزه یک عمر فعالیت هنری گلدن گلوب شد.

ازدواج اول مورگان فریمن

مورگان فریمن کیست؟

فریمن سال ۱۹۶۷ در ۳۰ سالگی با جینت آدایر برادشاو بازیگر زن آمریکایی ازدواج کرد، اما این زندگی در نهایت با داشتن یک دختر بنام ادینا هینز در سال ۱۹۷۹ به طلاق ختم شد.

ازدواج دوم مورگان فریمن

مورگان فریمن بعد از شهرت نسبی خود در سال ۱۹۸۴ وقتی ۴۷ ساله بود با دختری بنام میرنا کالی لی ازدواج کرد، اما این زندگی در سال ۲۰۱۰ بعد از ۲۶ سال به طلاق ختم شد.

ادینا که حاصل ازدواج اولش بود در کنار او و میرنا زندگی می‌کرد در یک حادثه‌ای در ۱۶ آگوست ۲۰۱۵ در ۳۳ سالگی در نیویورک به قتل رسید.

روابط عاشقانه و فرزندان مورگان فریمن

مورگان فریمن در کنار دو ازدواج خود با زنان متعددی رابطه داشت که حاصل آن‌ها دو فرزند پسر بنام‌های آلفونسو فریمن و سایفولایه فریمن می‌باشد. او یک فرزند دختر به نام مورگانا را هم به سرپرستی قبول کرده و دارای سه نوه می‌باشد.

بهترین فیلم‌های مورگان فریمن

فیلم رستگاری در شاوشنک

مورگان فریمن کیست؟

فیلم رستگاری در شاوشنک به کارگردانی فرانک دارابونت در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون، ویلیام سدلر، کلنسی براون، گیل بیلاز و جیمز ویتمور به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم رستگاری در شاوشنک ساخته‌ی فرانک دارابونت که رتبه اول بهترین فیلم تاریخ در سایت معتبر IMDB را دارد با بازی فوق العاده مورگان فریمن داستان اندی دوفرین بانکدار جوانی است که به جرم قتل همسر و معشوقه پنهانی اش به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنک محکوم می‌شود. وی تأکید می‌کند که جرمی مرتکب نشده، ولی قاضی او را گناهکار اعلام میکند. او سال‌های زیادی را در این زندان می‌گذراند. آلیس بوید رِدینگ یکی از زندانی‌های سیاه پوست است که به این شهرت دارد که می‌تواند هر چیزی را در زندان فراهم کند و ...

فیلم هفت

مورگان فریمن کیست؟

فیلم هفت به کارگردانی دیوید فینچر در سال ۱۹۹۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم برد پیت، مورگان فریمن، آر لی امی و جان کریستوفر مک گینلی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم هفت که در ایران نیز معروف است ساخته‌ی دیوید فینچر با بازی‌های فوق العاده کوین اسپیسی، برد پیت و مورگان فریمن و نامزد یک جایزه اسکار داستان «بازرس نیلز» جوان است که به قسمت جنایی اداره پلیس انتقال یافته و جانشین «ویلیامز» افسر مجرب پلیس می‌گردد. وقوع قتل‌های زنجیره‌ای فجیع و ناتوانی او در امر دستگیری عامل آن باعث می‌شود که ویلیامز به کمک او بشتابد. اما...

فیلم نابخشوده

مورگان فریمن کیست؟

فیلم نابخشوده به کارگردانی کلینت ایستوود در سال ۱۹۹۲ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر درام و وسترن می‌باشد. در این فیلم کلینت ایستوود، جین هکمن، مورگان فریمن، ریچارد هریس، جیمز ولوت و سال روبینک به هنرمندی پرداخته‌اند.

دوستان زن برای کسی که بتواند انتقامش را بگیرد هزار دلار جایزه می‌گذارند. ویلیام مانی (کلینت ایستوود) هفت تیرکش که توبه کرده، ولی هنوز گذشته زشتش عذابش می‌دهد به کمک دوست قدیمی اش (مورگان فریمن) و یک مرد جوان آخرین کار خود را شروع می‌کند.

فیلم شوالیه تاریکی (بتمن)

مورگان فریمن کیست؟

فیلم شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و جنایی می‌باشد. در این فیلم کریستین بیل، مایکل کین، هیث لجر، گری الدمن، آرون اکهارت، مگی جیلنهال و مورگان فریمن به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم شوالیه تاریکی که در سال ۲۰۰۸ توسط کریستوفر نولان ساخته شد و به عنوان قسمت دوم سری بتمن‌های این کارگردان بود و به عقیده بسیاری جزو بهترین فیلم‌های دنیا و بهترین فیلم ساخته شده درباره این ابر قهرمان است از شهر گاتهام سیتی و یک سال پس از ناپدید شدن دکتر جاناتان کرین معروف به مترسک آغاز می‌شود و امنیت توسط بتمن دوباره به گاتهام بازگردانده شده. اما در یک روز در گاتهام تبهکاری به نام جوکر به همراه هم دستانش به بانکی دستبرد می‌زنند و این تنها شروع بازی‌های ذهنی و خطرناک جوکر است...

سریال درون کرم چاله

مورگان فریمن کیست؟

سریال درون کرم چاله به کارگردانی کورت ساینگا در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر مستند می‌باشد. در این سریال مورگان فریمن به هنرمندی پرداخته‌اند.

مستند درون کرم چاله با اجرای مورگان فری من، نشان می‌دهد که ممکن است کرم چاله‌ها بتوانند راز‌های عمیق هستی را برملا کنند؛ سوال‌هایی که یک پازل در مورد ابدیت می‌سازند. ما از چه ساخته شده ایم؟ پیش از آغاز چه چیزی وجود داشته است؟ آیا واقعا ما تنها هستیم؟ آیا خالقی وجود دارد؟

فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد (بتمن)

مورگان فریمن کیست؟

فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد به کارگردانی کریستوفر نولان در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و انگلیس و در ژانر اکشن و جنایی می‌باشد. در این فیلم کریستین بیل، گری الدمن، تام هاردی، ان هاتاوی، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، مورگان فریمن، مایکل کین، متیو موداین، آلاون آبوتبول، بن مندلسون، بورن گورمن، دانیل سانجاتا، آیدان گیلن، نستر کاربونل، برت کالن، رجی لی، کریس الیس و جونو تیمپل به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان فیلم هشت سال پس از مرگ هاروی دنت می‌گذرد. با اجرای قانون دنت، تقریباً تمامی جرایم سازمان یافته ریشه کن شده است. جیمز گوردون که از نگفتن حقیقت احساس گناه می‌کند، جریان واقعی اتفاق افتاده به همراه استعفایش را در یک نامه می‌نویسد تا در سال روز مرگ هاروی دنت، آن را بخواند، اما زمان را مناسب نمی‌بیند و تصمیم می‌گیرد این کار را نکند.

فیلم شماره شانس اسلوین

مورگان فریمن کیست؟

فیلم شماره شانس اسلوین به کارگردانی پل مک گوگان در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم جاش هارتنت، مورگان فریمن، بن کیگزلی، لوسی لیو، استنلی توچی و بروس ویلیس به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم شماره شانس اسلوین در مورد اسلوین است که با فرد دیگری اشتباه گرفته شده است، ناخواسته وارد جنگ دو رقیب بزرگ تبهکار در شهر می‌شود. در همین هنگام اسلوین تحت تعقیب کارآگاه بی رحمی بنام بریکوسکی و همین طور یک قاتل بدنام مشهور به گودکت است…

فیلم دنی سگه

مورگان فریمن کیست؟

فیلم دنی سگه به کارگردانی لویی لتریر در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و جنایی می‌باشد. در این فیلم جت لی، مورگان فریمن، باب هاسکینز و کری کندن به هنرمندی پرداخته‌اند.

گنگستری به نام بارت، دنی را از کودکی نزد خود نگاه داشته و به او آموخته تا هم، چون یک سگ به دشمنانش حمله کند و در صورت لزوم آن‌ها را بکشد. دنی وقتی با پیانیستی نابینا به نام سام آشنا می‌شود، شروع به شناختن زندگی واقعی می‌کند. سام به واسطه موسیقی دنی را با لذت‌هایی آشنا می‌کند که تا آن زمان نچشیده است. بعد از یک سو قصد به جان بارت، دنی که او را مرده می‌پندارد، به نزد سام می‌رود. سام و نادختری نوجوانش به او پناه می‌دهند، اما بارت می‌خواهد سگش را پس بگیرد و..

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان