تاریخ انتشار: ۰۱:۰۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۲

خدنگ وسط جاده چشمان مارمولک را در می‌آورد +فیلم

فیلم دیدنی حیات وحش از مبارزه خدنگ با مارمولک در وسط جاده مورد توجه گردشگران سافاری در آفریقا قرار گرفت.

فیلم حیات وحش

رویداد۲۴ حسین فلاحی: یک خدنگ بسیار شجاع با یک مارمولک برخورد می‌کند و مبارزه در میانه راه در می گیرد تا اینکه در نهایت یکی برنده می‌شود. «مایتسئو ماتلو» این فیلم باورنکردنی را ثبت کرد و آن را به اشتراک گذاشت. او گفت: « ما مدت زیادی بود که در حال رانندگی بودیم و چیز زیادی برای دیدن نداشتیم. چشم دوخته به جاده، به رانندگی ادامه دادم تا اینکه یک حرکت توجهم را جلب کرد. اتفاقی در جاده در حال رخ دادن بود، آن هم کوچک. دوربین دوچشمی را در آوردم و نگاه کردم. پایین و ببین، این یک خدنگ بود که با یک مارمولک مبارزه می‌کرد.»

خدنگ‌ها حیوانات کوچکی هستند که می‌توانند در مکان‌های مختلفی مانند جنگل‌ها، دشت‌ها، کوه‌ها و سیستم‌های رودخانه‌ای زندگی کنند. آنها بدنی بلند، پاهای کوتاه و دمی بلند دارند. آنها در بو کردن خوب هستند و می توانند حشرات، خزندگان کوچک و جوندگان را پیدا و صید کنند. خدنگ‌ها سریع هستند و می توانند به سرعت حرکت کنند تا طعمه خود را بگیرند. آنها بیشتر در طول روز فعال هستند و در گروه‌های کوچک با هم زندگی می‌کنند.


فیلم‌های دیدنی دیگر در موضوع حیات وحش

فیلم تلاش مار پیتون برای کشتن پلنگ

وقتی گوزن فراموش می‌کند کیست و یک پرنده را قورت می‌دهد

حیله‌گری گوزن برای فرار از چنگ خرس گرسنه


«مایتسئو ماتلو» نوشته «ما کمی به محل درگیری نزدیکتر شدیم و وسیله نقلیه را خاموش کردیم. خدنگ مارمولک را محکم در دست گرفت. با این حال، مارمولک آنقدر سریع تسلیم نشد و به مقابله پرداخت. درگیری از هر دو طرف منجر به یک طناب‌کشی شد، بدون اینکه هیچ کدام دست برتر را بدست نیاوردند. در نهایت خدنگ تاکتیک خود را تغییر داد و به دنبال چشمان مارمولک رفت. با درآوردن کردن یکی از آنها، مارمولک اکنون به وضوح در یک مشکل جدی قرار گرفته بود. خدنگ در همین جا متوقف نشد و تا زمان تسلیم مارمولک ادامه داد. در آن مرحله ما دیدمان  را از دست دادیم، اما مشخص بود که چه اتفاقی قرار است بیفتد.»

آفریقا حیوانات جالب زیادی دارد. حتی موجودات کوچکی مانند خدنگ و مارمولک نیز جذاب هستند. همه آنها نقش منحصر به فرد خود را در اکوسیستم ایفا می کنند. این حیوانات کوچک بخشی حیاتی از اکوسیستم‌های متنوع آفریقا هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم دیدنی ، حیات وحش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان