تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
حسن بیادی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

اصولگرایان غیر از قالیباف شانسی در انتخابات ندارند/قدرت‎وثروت مانع اصلی اجماع اصولگرایان

یک فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با انتخابات ریاست گفت : درصورتی که اصولگرایان برای انتخابات سال آینده به اجماع نرسند، 30 درصد شانس پیروزی دارند.
رویداد۲۴-یک فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با انتخابات ریاست گفت: درصورتی‌که اصولگرایان برای انتخابات سال آینده به اجماع نرسند، 30 درصد شانس پیروزی دارند.

اصولگرایان تک‌به‌تک سر مسئله اجماع در انتخابات سال آینده اتفاق‌نظر دارند اما بر اساس گفته‌هایشان به نظر می‌رسد، معنا این اجماع هماهنگ شدن سایرین با نظر مطرح‌شده است. یک روز گفته می‌شود افرادی که یک یا چند بار شانس خود را امتحان کرده‌اند، فضا را به چهره‌های جدید واگذار کنند روز بعد و در پاسخ، بی‌اهمیت بودن این موضوع مورد تأکید قرار می‌گیرد و مهم اجماع اعلام می‌شود.

مسائل پیش‌آمده بدون هیچ شکی نشان از نبود یک رهبری محکم و قوی در بین اصولگرایان دارد. تا زمانی که آیت‌الله مهدوی کنی هدایت این جریان را در دست داشت، اصولگرایان در میدان سیاسی موفق‌تر عمل می‌کردند اما باوجودآنکه جامعه روحانیت مبارز مسئولیت ایجاد وحدت در بین این طیف سیاسی را برعهده‌گرفته است، به نظر می‌رسد تحقق دستیابی به اجماع ساده نباشد.

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با وضعیت اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست جمهوری در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: برای کسب پیروزی در انتخابات سال آینده اصولگرایان باید بر روی کاندیداتوری یک نفر به وحدت برسند، اگر این اجماع صورت گیرد احتمال موفقیت براي آنان وجود خواهد داشت.

وی در رابطه با میزان موفقیت اصولگرایان در صورت عدم اجماع، تأکید کرد: درصورتی‌که اصولگرایان برای انتخابات سال آینده به اجماع نرسند، حتي به ميزان 30 درصد هم شانس پیروزی ندارند و چنانچه به اجماع برسند پيروزي احتمالي آنان در اين شرایط سخت سياسي و اقتصادي به شرطي است كه فردی را که بر سر کاندیداتوری آن اجماع صورت می‌گیرد شخصی به‌غیراز محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نباشد، چراکه هرگز موفق نخواهند شد. بدون شک نامزدی که به صحنه انتخابات در مقابل آقای روحاني وارد صحنه انتخابات می‌شود باید توان رقابت لازم را دارا باشد. وگرنه خودزنی سياسي و اجتماعي كرده است.

بیادی درباره تأثیر پرونده املاک نجومی بر امکان موفقیت قالیباف در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: تمام مسئولان دارای پرونده‌هایی ازاین‌دست هستند. رئیس‌جمهور هم بی‌نصیب نمانده و در توافقات برجام به‌زعم دلواپسان شکست‌خورده به‌حساب می‌آید. البته همه می‌دانند كه بنده باوجودی که رفیق آقای قاليباف هستم اما به‌طورجدی نسبت به بعضي از عملکرد ایشان در شهرداري انتقاد دارم ولي اين نكته قابل‌توجه است كه مجموعه مديريت شهري با تمام نابسامانی‌های موجود توانسته است حداقل ٧٥ درصد برنامه و طرح و پروژه‌های خود را اجرايي کند اما سؤال جدي اينجا است كه چه اتفاق جديدی در این چندماهه افتاده که این موضوع تا این اندازه بحث املاك و حقوق‌های نجومي خبرساز شده است، درصورتی‌که همه مسئولان می‌دانند كه از زمان دولت‌هاشمي آن‌هم به خاطر سياست سازندگي بعد از جنگ و به‌کارگیری متخصص و متعهد در راستاي توسعه و رشد اقتصادي سريع و هم‌زمان شهردار شدن آقای کرباسچی در آن دولت چنین واگذاری‌هایی وجود داشته، بیش از ٨٠ درصد هم به‌صورت قانونی صورت گرفته است و تنها در شهرداری تهران ‌هم نیست این مسئله در دیگر جاها هم دیده می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه این مسائل در سازمان‌های دیگر هم دیده می‌شود و تنها در شهرداری تهران نیست گفت: ازجمله می‌توان به فیش‌های نجومی اشاره کرد که تنها به این دولت ارتباط پیدا نمی‌کند. 20 سال است که دولت‌ها چنین حقوق‌هایی بر اساس شایستگی‌ها برای کارکنان خود در نظر می‌گیرند اما الآن این اخبار مطرح و برجسته شده است و چنانچه خلاف قانون بوده از همان زمان مسترد و مسئولين ذی‌ربط بايد مواخذه شوند.

بیادی درباره مهم‌ترین مانع پیش روی اصولگرایان برای رسیدن به اجماع در انتخابات پیش رو گفت: مهم‌ترین مانع باندبازی است که متأثر از قدرت و ثروت است والا شکی باقی نمی‌ماند اگر این تصمیم عملی نشود و ائتلاف و اجماعی در میان اصولگرایان به وجود نیاید، نتایج انتخابات مجلس 94 برای سال 96 هم مجدداً تکرار خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره نقش پایداری‌ها در تصمیمات اصولگرایان گفت: پایداری‌ها از بین اصولگرایان واقعي حذف‌شده‌اند.

وی دراین‌باره که چطور از حذف پایداری‌ها سخن به میان می‌آورد درحالی‌که آن‌ها در اردوگاه اصولگرایان در انتخابات مجلس 94 نقش برجسته‌ای داشتند، گفت: پایداری‌ها را به دليل سیاست‌های انحرافي قبول نداشته و ندارم و نقش آنان را با موج‌سواری و باندبازی توأمان و قابل تأمّل می‌دانم اگرچه بعضي از افراد اين گروه از دوستان نزديك ما هستند و اختلاف شخصي باهم نداريم و باوجود همه موضوعات و گرایش‌های جناحي سياسي تأکید می‌کنم بياييم در عین رقابت با یکدیگر رفاقت داشته و مهرباني و اعتماد نسبت به هم را توسعه دهيم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
آقای بیادی!
اگه منظورتون از اصولگرایان واقعی همون کسایی بودن که برجام رو در 20 دقیقه تایید کردند و یا کسانی که ساکت فتنه بودند، افتخار ما این است که اصولگرا نیستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
منافقین نباشند
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
1
اقای حسن بیادی راسنشو بگو چقدر گرفتی این حرفها رو بزنی مرد بی مومن اصلاحات ملت رو داقون کرد ادم باید احمق باشه دیگه از اصلاحات حمایت کنه
پاسخ ها
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
مثل اربابانشون حتما یه ویلا یا یه مقدارپول و یا ..... تو انگلیس یا امریکا گرفتن شدن کاسه داغتر تز اش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان