تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲

طرز تهیه سوپ کدوحلوایی

فصل پاییز است و تا تمام نشده باید غذاهایی و درست و میل کنید که ویژه و مخصوص این فصلند.

طرز تهیه سوپ کدوحلوایی

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: سوپ کدو حلوایی یکی از انواع سوپ‌های بسیار خوشمزه و پر طرفدار فصل پاییز و زمستان است که با دستور‌های متنوعی پخته می‌شود. این سوپ خوشمزه که به دلیل وجود کدو حلوایی بسیار سالم و مقوی است برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی هم بسیار مناسب است. کدو حلوایی حاوی مقادیر غنی از آنتی اکسیدان‌های قوی است که به همین دلیل می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. اگر فصل پاییز و زمستان زیاد سرما می‌خوردید، حتما این سوپ خوشمزه را در منوی غذایی خود جای دهید. این سوپ خوشمزه علاوه بر اینکه طعم خوبی دارد، بسیار خوشرنگ است و باعث باز شدن اشتها می‌شود.

مواد لازم برای سوپ کدوحلوایی

کدو حلوایی ½ کدوی کوچک
آب مرغ ۴ لیوان
هویج ۲ عدد متوسط
سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
بلغور گندم یا جو ½ پیمانه
پودر سیر ¼ قاشق چایخوری
خامه صبحانه ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سوپ کدوحلوایی

دستور پخت سوپ کدو حلوایی

برای تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه ابتدا بلغور را داخل یک کاسه آب می‌ریزیم و به مدت یک ساعت کنار می‌گذاریم تا به خوبی خیس بخورد. در ادامه کدو حلوایی را به همراه دو لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم.

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم کدو حلوایی به خوبی بپزد. پس از اینکه کدوحلوایی پخت پوست آنرا جدا می‌کنیم، سپس گوشت کدو حلوایی را با گوشتکوب به طور کامل له می‌کنیم.

برای اینکه کدو حلوایی به صورت کاملا یکدست پوره شود می‌توانیم آنرا با میکسر یا مخلوط کن به پوره تبدیل می‌کنیم. در ادامه پوره کدو حلوایی را به همراه آب مرغ داخل یک قابلمه جادار و مناسب می‌ریزیم.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش قورمه‌سبزی


در این مرحله بلغور خیسانده شده را آبکشی می‌کنیم، سپس به همراه پودر سیر اضافه می‌کنیم. ر ادامه سیب زمینی و هویج را پوست می‌گیریم، سپس به قطعات کوچک تبدیل کرده و به قابلمه می‌افزاییم.

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم به مدت ۱ ساعت روی حرارت بسیار ملایم بپزد. پس از اینکه مواد سوپ پخت آنرا داخل میکسر یا مخلوط کن می‌ریزیم و به پوره تبدیل می‌کنیم (یا می‌توانیم با گوشکوب برقی مخلوط و له کنیم).

در پایان نمک و فلفل سوپ را اندازه می‌کنیم، سپس خامه را به سوپ اضافه می‌کنیم و کمی مخلوط می‌کنیم تا خامه به خورد سوپ برود. در ادامه سوپ را در ظرف سوپخوری می‌کشیم و به همراه جعفری خرد شده تزیین می‌کنیم.

طرز تهیه سوپ کدوحلوایی

سوپ کدو حلوایی با شیر

سوپ کدو حلوایی دستور‌های بسیار متنوعی دارد و یکی از روش‌های پخت ان استفاده از شیر است. برای مواد بالا نسبت به ذائقه خود می‌توانیم از ۱ تا ۲ لیوان شیر در کنار آب مرغ استفاده کنیم تا سوپ کدو حلوایی با مزه شیر داشته باشیم. برخی در این سوپ از خامه هم استفاده می‌کنند که مزه بسیار خوبی به آن می‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان