تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر

مونیکا بلوچی کیست؟

مونیکا بلوچی، بازیگر و مدل ایتالیایی، در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۱۹۶۴ در شهر چیتا دی کاستلوی ایتالیا به دنیا آمد.

مونیکا بلوچی کیست؟ /  ماجرای عشق آتشین فوتبالیست ایرانی به مونیکا بلوچی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی؛ مونیکا بلوچی، تنها فرزند خانواده‌اش است. پدر او کشاورز بود و مادرش هنرمند. قد او حدوداً ۱۷۱ سانتیمتر است.

مونیکا بلوچی برای اولین بار در سن ۱۳ سالگی، به عنوان مدل، در مقابل دوربین یک عکاس محلی قرار گرفت. اما در سال ۱۹۸۳، در سن ۱۹ سالگی وقتی وارد دانشگاه پروجا در رشته حقوق شد، مسیر زندگی او تغییر کرد.

به دلیل هزینه‌های زندگی، مونیکا مجبور شد کار کند و به عنوان پیشخدمتی در یک فروشگاه پیتزا شروع به کار کرد. در عین حال، به صورت آزاد هم به مدلینگ مشغول شد. او تصمیم گرفت از دانشگاه انصراف دهد و به این دو حرفه بیشتر وقت و انرژی اختصاص دهد.

مونیکا بلوچی کیست؟ /  ماجرای عشق آتشین فوتبالیست ایرانی به مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی با انتشار تصاویر خود، به سرعت به توجه زیادی دست یافت و به حدی مشهور شد که تصمیم گرفت از دانشگاه انصراف داده و به صورت تمام وقت در حوزه مدلینگ فعالیت کند.


بیشتر بخوانید: جانی دپ کیست؟


سال ۱۹۸۸، در سن ۲۴ سالگی، مونیکا به شهر میلان رفت و با آژانس مدلینگ الیت قرارداد همکاری بست. وی توانست در طول یک سال، به  شهرتی بی‌نظیر را به دست آورد.

همسر مونیکا بلوچی کیست؟

مونیکا در سال ۱۹۹۰ برای اولین بار با کلودیا کارلوس باسو، یک عکاس مدل، ازدواج کرد. اما زندگی زوجی آنها پس از ۴ سال، در سال ۱۹۹۴ و بدون داشتن فرزند، به پایان رسید و آنها جدا شدند.

دلایل دقیقی برای پایان زندگی زوجی مونیکا بلوچی و کلودیا کارلوس باسو در دسترس نیست

مونیکا بلوچی کیست؟ /  ماجرای عشق آتشین فوتبالیست ایرانی به مونیکا بلوچی

همسر دوم مونیکا بلوچی

در سال ۱۹۹۶، خانم بازیگر در حین ساخت فیلم "آپارتمان" با ونسان کسل، هنرپیشه فرانسوی، درگیر یک رابطه عاشقانه شد و پس از گذشت ۳ سال، ازدواج کردند.

نتیجهٔ این زندگی مشترک دو دختر به نام‌های دیوا و لئونیه بودند.

رابطهٔ آنها به عنوان یک زن و شوهر برای مدت طولانی نمونه‌ای برجسته در بین افراد هنرمند بود، تا اینکه در سال ۲۰۱۳ و پس از ۱۷ سال زندگی مشترک موفق، بدون هیچ گونه خبری، به طور رسمی ازدواج خود را به پایان رساندند و طلاق گرفتند. با این وجود، این دو هنوز هم به خاطر فرزندانشان ارتباط خوبی دارند.

مونیکا بلوچی کیست؟ /  ماجرای عشق آتشین فوتبالیست ایرانی به مونیکا بلوچی

آیا مونیکا بلوچی ایرانی است؟

همانطور که قبلا اشاره شد، مونیکا بلوچی در کشور ایتالیا متولد شده است، اما خانم بازیگر تسلط زیادی به زبان‌های ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی دارد. علاوه بر این، به دلیل بازی در فیلم "فصل کرگدن" به کارگردانی بهمن قبادی، تا حدودی فارسی را نیز یاد گرفته است. علاوه بر این، او کمی هم پرتغالی را می‌تواند صحبت کند.

ماجرای عشق آتشین جواد کاظمیان به مونیکا

جواد کاظمیان در اینستاگرام خود برای تبریک تولد مونیکا بلوچی به شکلی جنجالی پستی منتشر نمود. این موضوع به سوژه‌ای داغ در فضای مجازی و جامعه فوتبال ایران تبدیل شد. این اقدام توجه و واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است.

همچنین ماه‌ها قبل، جواد کاظمیان در یک گفت‌وگوی ویدیویی با برنامه اینترنتی مهرداد میناوند، به عشق خود به مونیکا بلوچی به شکل ویژه اعتراف کرده بود. اما در آن زمان، این اتفاق سروصدای زیادی به همراه نداشت. در آن مصاحبه، وقتی میناوند از جواد سوال کرد که تا به حال عاشق شده‌اید، پاسخ ستاره سابق پرسپولیس، بسیار جالب بود.

جواد کاظمیان اظهار کرد: "من به مدت ۲۰ سال است که عاشق مونیکا هستم."

او گفت: "فقط یک بار! من عاشق مونیکا بلوچی هستم. از سن شانزده هفده سالگی به او علاقه‌مند شدم و در این بیست سالی که عاشق او هستم و مونیکا را شناخته‌ام، به نظرم او زیبا‌ترین و جذاب‌ترین زن دنیاست." با توجه به علاقه‌ای که جواد کاظمیان نسبت به بلوچی قبلاً نشان داده بود، انتشار پستی در اینستاگرام برای تبریک تولد این بازیگر معروف ۵۴ ساله ایتالیایی برای بسیاری از مردم عجیب و غریب به نظر می‌رسید.

مونیکا بلوچی کیست؟ /  ماجرای عشق آتشین فوتبالیست ایرانی به مونیکا بلوچی

جوایز و افتخارات مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی، به عنوان یک بازیگر موفق، در طول زندگی حرفه‌ای خود به افتخارات و جوایز بسیاری دست یافته است. برخی از این جوایز و افتخارات عبارتند از:

  • جایزه دیوید دی دوناتلو بهترین بازیگر زن: او این جایزه را در سال ۱۹۸۵، برای نقش خود در فیلم "ماریا، ماریا" کسب کرد.
  • جایزه نقش اول زن برتر از جشنواره فیلم کن: در سال ۱۹۸۸، برای بازی در فیلم "بروکلین"  این جایزه را به دست آورد.
  • جایزه طلای گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در فیلم درام: در سال ۱۹۸۹، برای نقش خود در فیلم "کوموندو" این جایزه را دریافت کرد.
  • جایزه سزار بهترین بازیگر زن: او در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۴ به ترتیب برای بازی در فیلم‌های "درک ناپذیر" و "لستر" این جایزه را به دست آورد.
  • انتخاب به عنوان سفیر صلح سازمان ملل متحد: در سال ۲۰۰۱، مونیکا بلوچی به عنوان سفیر صلح سازمان ملل متحد در حوزه فعالیت‌های انسانی و حقوق بشر انتخاب شد.

مونیکا بلوچی کیست؟ /  ماجرای عشق آتشین فوتبالیست ایرانی به مونیکا بلوچی

بهترین فیلم‌های مونیکا بلوچی

فیلم Secret Agents

برای شروع مقاله درباره بهترین فیلم‌های مونیکا بلوچی، با یکی از فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان او آغاز می‌کنیم. این فیلم می‌تواند یکی از آثار کمتر شناخته شده این بازیگر محبوب را به ما نشان دهد. فیلمی که دربارهٔ سازمان امنیت خارجی کشور فرانسه است و این سازمان تصمیم می‌گیرد چند مأمور مخفی را به کشور مراکش بفرستد تا با استفاده از مهارت‌های خود، یک مأموریت مهم را انجام دهند. وظیفهٔ آن‌ها در این مأموریت، آزاد کردن یک زندانی است و او را به کشور برگردانند.

این فیلم با نام Secret Agents به کارگردانی فردریک شوندورفر در فرانسه ساخته و با زبان فرانسوی تولید و اکران شد. در زمان عرضهٔ آن، توانست نظرات مثبت و منفی زیادی را به خود جلب کند. بااین‌حال، می‌توان آن را به‌عنوان یک فیلم اکشن و جاسوسی با کیفیت توصیف کرد که مخاطبان خود را سرگرم می‌کند. این فیلم در سال ۲۰۰۴ با بودجه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیون دلار تولید شد، اما فروش قابل توجهی در سینماها نداشت.

فیلم The Ages of Love

فیلم‌های ایتالیایی با بازی رابرت دنیرو را بسیار تماشا کرده‌ایم و این بازیگر محبوب را در فیلم‌های کاملاً ایتالیایی نیز به خاطر داریم. یکی از این فیلم‌ها به نامThe Ages of Love با حضور رابرت دنیرو و مونیکا بلوچی، یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما، تیم بازیگری بسیار خوبی دارد تا داستان خود را با نقش‌آفرینی این دو بازیگر به تصویر بکشد. این فیلم با زبان ایتالیایی در سال ۲۰۱۱ در ایتالیا تولید و اکران شد و به عنوان قسمت سوم سه‌گانه "راهنمای عشق" شناخته می‌شود.

دو قسمت ابتدایی این سه‌گانه با عنوان‌های Manual of Love و  Manual of Love 2 به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ منتشر شدند. اما قسمت سوم این مجموعه، یعنی فیلم "The Ages of Love"، به نظر بسیاری از طرفداران این سه‌گانه بهترین اثر آن تلقی می‌شود. داستان این فیلم عاشقانه سه داستان عشق متفاوت را روایت می‌کند، که پیچیدگی‌های یکی از این داستان‌ها به روند اصلی داستان فیلم تبدیل می‌شود. داستان درباره شخصیتی به نام روبرتو است که وکیلی جوان است و قصد دارد با عشق زندگی‌اش، سارا، ازدواج کند، اما مشکلاتی سر راه او قرار می‌گیرد.

فیلم Under Suspicion

سال ۲۰۰۰ میلادی را می‌توان به عنوان یکی از موفق‌ترین سال‌های حرفه‌ای مونیکا بلوچی در نظر گرفت؛ سالی که در آن در فیلم‌های موفقی مانندMalèna و همین‌طور فیلم Under Suspicion نقش‌های برجسته‌ای داشت و با بازی او در این دو فیلم، با تحسین بسیار زیادی روبرو شد. حضور بازیگران محبوبی مانند جین هکمن و مورگان فریمن در کنار مونیکا بلوچی، جذابیت فیلم را دوچندان کرده است. فیلم "Under Suspicion" در سال ۲۰۰۰ میلادی تهیه‌کنندگی جین هکمن و مورگان فریمن با بودجه ۲۵ میلیون دلاری تولید شد، اما در گیشه به‌هیچ‌وجه فروش خوبی نداشت.

داستان فیلم درباره قتل یک دختر ۱۲ ساله است که وکیلی به نام هنری هرست در حین قدم‌زدن در خیابان، جسد او را پیدا می‌کند و این موضوع را به پلیس گزارش می‌دهد. اما اوضاع همانطور که انتظار می‌رفت، خوب پیش نمی‌رود و بازرسان پلیس پس از بررسی‌های فراوان متوجه می‌شوند که به احتمال بسیار زیاد آقای هنری هرست نقش مهمی در این قتل داشته است. این فیلم، اگر شما علاقه‌مند به فیلم‌های جنایی و هیجان‌انگیز هستید، می‌تواند گزینه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب برای شما باشد.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
1
1
سینما هنر
فیلم ایفل مراکش
فیلم مالنا خانه سرد
فیلم سه گام راه عشق
فیلم رنگ زرد سرخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
0
1
مونیکا بلوچی رو فیلم های بی بازگشت و مالنا ساخت و در خارج از این دو چندان کار خاص و موفقی در کارنامه اش وجود نداره. حتی نقش در یکی که خیلی کوتاهه. در این فیلمها زاویه فیلمبرداری و نگاه کارگردان در سوژه حنسی سازی بسیار موثر بود. در طول تاربخ هالیوود زنان زیباتر و جذاب تری هم بودند، اما اینکه کارگران از چه زاویه ای نصویرسازی کند بشدت مهم است.
پاسخ ها
محمد معصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
آفرینش زن و مرد
علم و قدرت خداست
نگاه درست و فکر خوب
ایمان است
نگاه جهل و بد
دشمن انسانیت بود
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
0
0
شست ؟
دهان
لکه جعل تاریکی
فتوشاپ
یک لحظه
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
1
0
سینما هنر
مونیکا بلوچی
فیلم.
لکه جعل
سیاهی شب
فتوسنتز زندگی
فتوشاپ ظالمانه
شست و تاریکی
منافقانه ها جهل
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
0
چند هفته در بیمارستان روانپزشکی میلاد
بستری بودم
رفت و آمد
آرام باش
..
سی سال ؟
سی سخت
فیلم افسونگر
نقش اوتادی
تاریکی جهل
فیلم اوپنهانمر 2
نقش مونیکا بلوچی
رویا نگار
آنچه گفت و دود شد
آتشفشان بمبی بود
شهر زمین
فیلم اوپنهایمر
کریستوفر نولان
دانایی و عقل
معرفت و دانا
کلاس آدمیت
مرام انسانیت
محمد !
جانباز اعصاب
نامرد نباش
......
مرد و زن دختر و پسر
آفرینش خداست
..................
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
0
0
سینما هنر
مونیکا بلوچی
فیلم اوپنهانمر پمپی
خطر
آتشفشان بمبی بود
پنهان بود
شهر زمین
تخته چوبی دورویی
قایق نجات نبود
مونیکا
ربوده شده نبود
ناشناس ؟
منجمد نبود
بی خطر
دانایی و عقل
معرفت و دانایی
زن شناس
خداشناس
نجات زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان