تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۹ دی ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

ژاله صامتی کیست؟

بیوگرافی ژاله صامتی، بازیگر و همسرش ایرج سنجری، همراه با عکس دختران و ناگفته‌هایی از شروع تا ازدواج این بازیگر زن محبوب سینمای ایران را در ادامه می‌خوانید.

ژاله صامتی

رویداد۲۴ ژاله صامتی، متولد ۱۴ فروردین ۱۳۵۱ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه هنر است. علاوه بر بازیگری، به عنوان کارگردان تئاتر و متولی مدرسه بازیگری نیز فعالیت می‌کند. ژاله صامتی اعلام کرده است که عاشق دو دخترش است.

علاقه ژاله صامتی به بازیگری از کودکی

ژاله صامتی کیست؟

«از کودکی عاشق بازیگری بودم، ۳ ساله بودم که هر کس می‌پرسید می‌خواهی چه کاره شوی، پاسخ می‌دادم بازیگر و این عشق هنوز درون من زنده است».

ژاله صامتی از دانشگاه تا حضور در تئاتر

ژاله صامتی کیست؟

در سال ۱۳۶۹، در سن ۱۸ سالگی، ژاله صامتی وارد دانشگاه شد و به عنوان دانشجوی تئاتر، در کار‌های تئاتری فعالیت کرد. سپس در سال ۱۳۷۲، در فیلم "دت یعنی دختر" به عنوان بازیگر در جلوی دوربین قرار گرفت. سال ۱۳۷۳ نیز شاهد حضور او در فیلم "دشت ارغوانی" به عنوان نقش اول بود.

زمان ورود ژاله صامتی به تلویزیون

ژاله صامتی کیست؟

در سال ۱۳۷۵، ژاله صامتی در سن ۲۴ سالگی با سریال "یحیی و گلابتون" وارد دنیای تلویزیون شد. سپس در سال ۱۳۷۸، در سریال "آژانس دوستی" تجربه موفقی را به دست آورد. در این سریال، او با بازیگرانی همچون فردوس کاویانی، اصغر همت و حسین پناهی همبازی بود.

در سال ۱۳۸۰، پس از بازی در سریال "کارگاه شمسی و دستیارش مادام"، ژاله صامتی وارد یک غیبت طولانی مدت ۱۵ ساله از تلویزیون شد. در نهایت، در سال ۱۳۹۶ با سریال "نفس" به قاب تلویزیون بازگشت کرد و اعلام کرد که در این سال‌ها ترجیح داده است در زمینه سینما و تئاتر فعالیت کند تا زمانی که فیلمنامه‌ای خوب به دستش برسد.

همسر ژاله صامتی و دخترانش

ژاله صامتی کیست؟

ژاله صامتی مدت‌هاست که با آقای ایرج سنجری ازدواج کرده‌اند. این زوج دو فرزند دختر به نام‌های یاس (متولد دهه ۷۰) و نیاز (متولد دهه ۸۰) دارند.

«ما باهم خانوادگی به سینما، کنسرت و تئاتر می‌رویم ف تماشای تئاتر از برنامه‌های همیشگی مان است و ماهی حداقل سه، چهار بار به دیدن تئاتر می‌رویم، بچه‌های من از نوزادی به تئاترشهر رفته اند».

بیوگرافی ایرج سنجری

ژاله صامتی کیست؟

ایرج سنجری دارای مدرک تحصیلی در رشته کارگردانی از کانادا است و قبل از انقلاب عضو گروه تئاتر هنری ملی بود. او تجربه بازی در چند سریال قبل از انقلاب را نیز داراست. بعد‌ها وارد حوزه هنر دوبله شد و در حال حاضر چند سالی است که با همسرش در تئاتر حضور دارد.

ژاله صامتی در عصر جدید

برنامه "عصر جدید" یک مسابقه استعدادیابی تلویزیونی است که توسط احسان علیخانی تهیه و اجرا می‌شود. فصل اول و فصل دوم این برنامه قبلاً پخش شده اند و فصل سوم آن قرار است از تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ (مصادف با نیمه شعبان) پخش شود.

داوران در فصل‌های اول و دوم شامل امین حیایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی‌نژاد و رؤیا نونهالی بودند. اما در فصل سوم، تنها امین حیایی از داوران فصل قبل حضور خواهد داشت و مجید اسماعیلی، کارن همایونفر و ژاله صامتی به‌عنوان داوران دوره جدید در این مسابقه شرکت می‌کنند.

جوایز و افتخارات ژاله صامتی

ژاله صامتی کیست؟

  •  برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن از جشن دنیای تصویر برای فیلم درخونگاه، ۱۳۹۹
  •  برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم شهر برای فیلم در وجه حامل ۱۳۹۸
  •  نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «درخونگاه» ۱۳۹۷
  •  نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» ۱۳۹۴
  •  برنده جایزه بهترین کمدین زن از دومین جشنواره سینمای کمدی گل‌آقا برای فیلم «رفیق بد» ۱۳۸۷

گالری تصاویر ژاله صامتی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان