تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۱ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

سخنگوی صنعت آب: کشور برای چهارمین سال متوالی شرایط خشکسالی را تجربه می‌کند!

بنا به گفته فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آبمیزان خروجی آب از سد‌ها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر شده است و بر این اساس باید مدیریت درست مصرف آب مورد توجه جدی باشد.

سد کشور

رویداد۲۴ انتخاب نوشت: سخنگوی صنعت آب گفت: میزان خروجی آب از سد‌ها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر شده است و بر این اساس باید مدیریت درست مصرف آب مورد توجه جدی باشد.

فیروز قاسم‌زاده اظهار داشت: پیش‌بینی‌های پُربارشی در فصل پاییز محقق نشد و کشور برای چهارمین سال متوالی شرایط خشکسالی را تجربه می‌کند.

وی گفت: باتوجه‌به دریافت نشدن بارش‌های کافی تاکنون، بخش آب کشور با تنظیم برنامه مدیریت منابع و مصارف حوضه‌های آبریز و اجرای طرح‌های مناسب، درصدد تامین آب مطمئن برای بخش‌های مختلف مصرف به‌ویژه بخش شرب است.


بیشتر بخوانید: نقش طالبان در کم‌آبی استان‌های شمال شرقی؛ ذخیره آبی کشور به فلاکت رسید!


قاسم‌زاده درباره خروجی سد‌های کشور، افزود: خروجی آب سد‌های کشور از پنج میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۶ میلیارد و ۵۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است که نشانگر رشد ۲۰ درصدی میزان تامین مصارف از محل سد‌ها نسبت به پارسال است.

سخنگوی صنعت آب، موجودی مخازن سد‌های کشور را در روز نهم دی‌ماه با ۴۰ درصد پُرشدگی، معادل ۲۰ میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: این میزان در سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۵۴۰ میلیون مترمکعب بود که نشانگر هشت درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: البته حجم سد‌ها در مقایسه با متوسط پنج سال گذشته دارای کاهش ۱۰ درصدی است.

پُرشدگی سد‌های تهران، فقط ۱۵ درصد

قاسم‌زاده، درصد پرشدگی سد‌های پایتخت را ۱۵ درصد اعلام‌کرد و گفت: مجموع ۱۳ سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز نزدیک‌به ۲۴ درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال آبی گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خشکسالی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
0
0
از آبان ۹۸؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان