تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

بردلی کوپر کیست؟

بردلی کوپر (Bradley Cooper) یک کارگردان، صداپیشه، تهیه‌کننده و بازیگر آمریکایی است که در پنسیلوانیا متولد شد و از سال ۱۹۹۹ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی بردلی کوپر بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی بردلی کوپر

رویداد۲۴ چارلز کوپر، ملقب به بردلی کوپر، در تاریخ ۵ ژانویه ۱۹۷۵ در آمریکا به دنیا آمد و در حال حاضر ۴۷ سال سن دارد. او فارغ التحصیل دانشگاه جورج تاون (بی ای) است. بردلی کوپر یک هنرپیشه محبوب آمریکایی است که در زمینه‌های مختلف از جمله بازیگری، آهنگسازی و فیلمسازی فعالیت می‌کند. او در فیلم‌های برجسته‌ای مانند "خماری"، "تک تیرانداز آمریکایی"، "دفترچه امیدبخش" و "سوخت" نقش آفرینی کرده است.

خانواده بردلی کوپر

بردلی کوپر کیست؟

بردلی کوپر در تاریخ ۵ ژانویه ۱۹۷۵ در پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. پدرش، چارلز کوپر، کارگزار سهام در شرکت سرمایه‌گذاری ریل لینچ بود و مادرش، گلوریا کمپانو، یکی از کارمندان شعبه‌های شبکه ان بی سی بود.

تحصیلات بردلی کوپر

وی در مدرسه معتبر ژرمنتاون در فیلادلفیا تحصیل کرد و در سن ۱۸ سالگی، در سال ۱۹۹۳، دبیرستان را فارغ التحصیل شد. در آن دوران، همزمان با تحصیل در دبیرستان، در روزنامه دیلی فیلادلفیا فعالیت می‌کرد. سپس وی در دانشگاه ویلانوا ثبت نام کرد، اما بعداً به دانشگاه جورج تاون منتقل شد و در سال ۱۹۹۷ مدرک لیسانس رشته انگلیسی را از آن دانشگاه دریافت کرد.

با تحصیل در دانشگاه جورج تاون، بردلی به علاقه خود به بازیگری پی برد و به طور جدی در این حوزه فعالیت کرد و عضوی از یک گروه تئاتر بود. او تصمیم گرفت بازیگری را به صورت حرفه‌ای پیش ببرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در حوزه بازیگری از استودیوی بازیگران در نیویورک دریافت کرد. این مدرک را در سال ۲۰۰۰ کسب کرد.

آغاز فعالیت هنری بردلی چارلز کوپر

بردلی کوپر کیست؟

بردلی کوپر فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۹۹۹ آغاز کرد و در سال ۲۰۰۱ برای اولین بار در فیلم "تابستان داغ و مرطوب آمریکایی" به کارگردانی دیوید وین نقش آفرینی کرد. این فیلم، با بازیگرانی مانند جنین گرافلو، دیوید هاید پیرس، مالی شنون و پل راد، اجرا شد.

اگرچه این فیلم موفقیت چندانی نداشت، اما برای بردلی کوپر تجربه کاری خوبی بود. سپس، او در فیلم تلویزیونی "جاسوسی" (۲۰۰۱-۲۰۰۶) نقش ایفا کرد و به تدریج شناخته‌تر شد. در سال ۲۰۰۵، با بازی در فیلم کمدی "مهمانان ناخوانده عروس"، موفقیت چشمگیری را به دست آورد.

در اوایل فعالیت خود، بردلی کوپر به بازی در فیلم‌ها و سریال‌های کمدی اختصاص می‌داد و در میان مردم محبوبیت داشت. در سال ۲۰۰۹، نقش برجسته‌ای را در فیلم "خماری" ایفا کرد که یکی از برترین نقش‌های او در طول سال‌های فعالیتش بود.

روابط عاشقانه بردلی کوپر

بردلی کوپر کیست؟

بردلی کوپر در سال ۲۰۰۶ با جنیفر اسپوزیتو ازدواج کرد، اما زندگی مشترک آن‌ها بسیار کوتاه بود و بعد از یک سال، در سال ۲۰۰۷، جدا شدند.

در سال ۲۰۰۹، بردلی به مدت سه سال در رابطه با رنی زلوگر، هنرپیشه آمریکایی، بود. اما پس از جدایی از او در سال ۲۰۱۱، رابطه‌ای جدید با زوئی سالدانا، بازیگر آمریکایی، شروع کرد.

در سال ۲۰۱۳، بردلی با سوکی واترهوس، مدل و هنرپیشه بریتانیایی، رابطه برقرار کرد. اما بعد از دو سال، در سال ۲۰۱۵، جدا شدند.

در سال ۲۰۱۵، بردلی با ایرینا شایک، مدل روسی و نامزد سابق کریستیانو رونالدو، رابطه برقرار کرد و در سال ۲۰۱۷، آن‌ها صاحب یک دختر به نام "لی دی ساین شایک کوپر" شدند. اما در سال ۲۰۱۹، خبر جدایی آن‌ها به صورت رسمی اعلام شد.

حواشی روابط عاشقانه بردلی کوپر

بردلی کوپر کیست؟

بعد از درخشش بردلی کوپر همراه با لیدی گاگا در فیلم "ستاره‌ای متولد شد" و جدایی همزمان لیدی گاگا از نامزدش، کریستین کارینو، شایعات زیادی درباره رابطه آن‌ها شکل گرفت. پیوستن کوپر به لیدی گاگا در زمان اجرای آهنگ روی صحنه و صحبت‌های لیدی گاگا در مراسم اسکار، به این شایعات قوت بخشید. البته، این شایعات بعد از شروع رابطه لیدی گاگا با دن هورتن کم کم کاهش یافت.

جوایز و افتخارات بردلی چارلز کوپر

- دریافت بهترین بازیگر مرد برای فیلم دفترچه امیدبخش در سال ۲۰۱۳
- دریافت جایزه سینمایی ام تی وی در سال ۲۰۱۳ـ ۲۰۱۵ در فیلم‌های تک تیرانداز آمریکایی و دفترچه امیدبخش
- دریافت جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین گروه بازیگری در سال ۲۰۱۴ در فیلم حقه بازی آمریکایی
- دریافت جایزه به بهترین موسیقی فیلم ۲۰۱۹ در فیلم ستاره‌ای متولد می‌شود
- دریافت جایزه گرمی برای بهترین اجرای دونفره در سال ۲۰۱۹
- دریافت جایزه گرمی در سال ۲۰۲۰ برای بهترین ترانه نوشته شده برای رسانه‌های تصویری
- دریافت جایزه گرمی در سال ۲۰۲۰ برای بهترین موسیقی متن تلفیقی

نامزدی بردلی کوپر در اسکار ۲۰۲۴

بردلی کوپر کیست؟

در جشنواره اسکار سال ۲۰۲۴، بردلی کوپر نامزدی بهترین بازیگر مرد در نقش اول را برای فیلم "مایسترو" کسب کرده است. این فیلم به کارگردانی نامزد دیگری از اسکار، زاسی بیتس، ساخته شده است. در این رقابت، کیلیان مورفی برای فیلم "اوپنهایمر"، پل جیاماتی برای "جاماندگان" و کلمن دومینگو برای "راستین" نیز نامزدی دریافت کرده‌اند. میزبانی این مراسم توسط زاسی بیتس و جک کویید در لس‌آنجلس صورت خواهد گرفت.

ناگفته‌های زندگی بردلی کوپر

بردلی کوپر کیست؟

به دلیل علاقه‌اش به زبان فرانسه، بردلی کوپر در دانشگاه جورج تاون به زبان فرانسه مسلط شد و به عنوان دانشجویی در اکس آن پراونس در فرانسه به مدت ۶ ماه اقامت داشت.

در سال ۲۰۱۱، بردلی پدرش را به دلیل سرطان ریه از دست داد.

در دوران کارشناسی ارشد خود، او در هتل مورگان در نیویورک دربان بود.

او عاشق آشپزی است و به طبخ غذا علاقه‌مند است.

در اوایل دوران بازیگری خود، با مشکلات زیادی روبرو شد و پس از فصل دوم سریال "الیاس" تصمیم گرفت بازیگری را کنار بگذارد.

اعتیاد به الکل او را تا به افسردگی رساند، اما در سال ۲۰۰۴ مصرف الکل را برای همیشه کنار گذاشت.
والدینش در ابتدا مخالف بازیگری او بودند، اما پس از دیدن اجرای او در نمایش "مرد فیل نما"، نظرشان تغییر کرد.

او برای نقش بروس وین در فیلم "بتمن در مقابل سوپرمن" درخواست داد، اما این نقش به بن افلک اعطا شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان