تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه درخواست ۳۰ تن از عناصر ضد انقلاب از ترامپ برای اعمال تحریم علیه ایران

اعضای جدید تیم حسین شریعتمداری

تمامی اعضای تیم معاند برجام، یک هدف را دنبال می کنند و یک درخواست دارند و آن هم لغو برجام است. اینکه چطور حسین شریعتمداری، بنیامین نتانیاهو و احمد باطبی در یک جبهه قرار گرفته اند جای بسی تامل دارد.
رویداد۲۴با روی کار آمدن دولت یازدهم و جدی‌تر شدن مذاکرات هسته‌ای، فضای عمومی کشور متاثر از این فرایند مهم شد و نخبگان موافق و مخالف روند پیشبرد پرونده هسته‌ای در کنار عموم مردم به اظهار نظر و ارائه ایده پرداختند. هم؛ روند مذاکرات و هم توافق حاصله، موافقین و منتقدین فراوانی داشت که هر کدام از آنان با استدلال و ارائه ادله، تلاش می‌کردند در مسیر تامین بهتر منافع ملی اقدام کنند.
 
در این میان، عده‌ای از مخالفین هم بودند که دو هدف عمده داشتند. هدف اول آن‌ها ایجاد مانع برای لغو تحریم‌ها بود چرا که به طور چشمگیری از منافع تحریم بهره برده و کاسبی کرده بودند و لغو تحریم‌ها باعث می‌شد منافع آنان به خطر بیفتد.

هدف دوم آن‌ها تخریب دستاورد دولت حسن روحانی بود تا بدینوسیله مانع از پیشبرد اهداف دولت شده و از رای آوری مجدد روحانی، جلوگیری نمایند؛ حتی اگر باید منافع ملی متضرر شود. 

این گروه از مخالفین، مرز خاصی نداشتند یعنی بازه هواداری این تیم، بسیار گسترده بود و از ایران تا آمریکا را در بر می‌گرفت. هر کدام از اعضای این تیم هم علاوه بر اهداف فوق الذکر، منافعی را در سر می‌پروراندند که با لغو برجام، حاصل می‌شد. 

با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها و انتشار گزارش آژانس انرژی اتمی در مورد تایید صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تیم جهانی معاند برجام تمام تلاش خود را کرده و می‌کند تا برجام به فرجام نرسد و دچار مرگ زودرس شود. 

با پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گویی این تیم، انرژی مضاعفی گرفته و رمق تازه‌ای یافته است چراکه بر تکاپویش، افزوده شده و تلاش‌ها برای لغو برجام دوچندان شده است. 

یکی از اصلی‎ترین اعضای تیم معاندان برجام، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکاست. وی در دوران مبارزات انتخاباتی، از توافق هسته‌ای با ایران به عنوان بد‌ترین توافق تاریخ یاد کرد و وعده داد اگر رئیس جمهور شود این توافق را ملغی کرده و آن را پاره خواهد کرد. اما پس از مدتی، مواضعش را تصحیح کرد و گفت باید دوباره مذاکره کرد و آن را به نفع آمریکا تغییر داد. 

ترامپ پس از اینکه متوجه شد برجام، یک توافق دوجانبه نیست که بتوان به سادگی آن را تغییر داد بلکه توافقی بین المللی است که توسط شورای امنیت، تایید شده است در اظهار نظری جالب گفت: «چنان مراقبت پلیسی خواهم کرد که آن‌ها (یعنی ایران) هیچ شانسی (برای نقض توافق) نداشته باشند!» 

یکی دیگر از اعضای تیم معاندان برجام، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که هم در مسیر مذاکرات، سنگ اندازی می‌کرد و هم مانع از توافق می‌شد و هم در مسیر عدم اجرای برجام، تلاش فراوانی کرد و اکنون نیز در جهت لغو برجام، می‌کوشد. نتانیاهو که گفته بود «با برجام مخالف هستم چرا که از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری نمی‌کند، بلکه این توافق راه را برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هموار می‌کند» در اظهار نظر اخیر خود گفته است «پس از ورود رئیس جمهور منتخب آمریکا به کاخ سفید، با وی درباره توافق «بد» هسته‌ای با ایران صحبت خواهد کرد.» 

نتانیاهو که سال‌ها با بزرگ جلوه دادن خطر ایران برای جهانیان، فضای امنی برای اسرائیل ایجاد کرده بود اینک با توجه مجدد جامعه جهانی و افکار عمومی به جنایات دولتش مواجه است و نتیجه کمرنگ شدن خطر ایران، تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل است که شهرک‎سازی صهیونیست‌ها را غیرقانونی دانسته و محکوم می‌کند. 

از دیگر اعضای تیم معاند برجام، می‌توان به برخی کشورهای عرب منطقه به سردمداری عربستان‎سعودی اشاره کرد که تمام توان خود را برای نافرجامی مذاکرات و عدم حصول توافق هسته‌ای به کار بستند ولی شکست خوردند با برجام مخالفند چراکه برجام، منجر به حضور قدرتمندانه ایران در منطقه شده است و کشوری که زنجیر حصر بر دست و پایش بسته شده بود اینک قدرت خود را بازیافته و نقش بسزایی در تحولات منطقه ایفا می‌کند. 

عربستان و برخی کشورهای کوچک عرب منطقه، درصدد رایزنی با ترامپ هستند تا در مسیر لغو برجام اقدام نماید. 

جمهوری خواهان آمریکایی هم تمام تلاش خود را کردند که برجام به تصویب نرسد و یا اینکه نقض شود ولی تاکنون نتوانسته‌اند به هدف خود برسند و از ترامپ خواسته‌اند در دوران ریاست جمهوری خود، از قدرت خود در قالب دستورات رئیس جمهور، استفاده کرده و در جهت برچیدن بساط برجام اقدام کند. 

از دیگر اعضای تیم معاند برجام که همراستا با دیگر اعضای تیم، به فعالیت تخریبی علیه برجام و عوامل به وجود آورنده آن مشغول هستند دلواپسان داخلی هستند که از هیچ تلاشی برای تخریب تیم مذاکره کننده، مذاکرات و توافق هسته‌ای دریغ نکردند و همچنان هم در جهت لغو برجام می‌کوشند حتی اگر موجب هدر رفت منافع ملی باشد. 

حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان به عنوان لیدر جریان معاند برجام در داخل ایران، شبانه روز می‌کوشد در مسیر اجرای برجام سنگ اندازی کند و یا موجب لغو آن شود. وی حتی دست به دامن ترامپ شده است و همگام با نتانیاهو، از ترامپ خواسته است تا برجام را لغو کند. حسین شریعتمداری گفته است: «برجام برای آمریکا یک «سند طلایی» است اما برای ایران غیر از خسارت، تحقیر و فریب هیچ دستاورد دیگری نداشته است. عاقلانه‌ترین برنامه «ترامپ دیوانه» پاره کردن برجام است.» 

با این استراتژی، اگر بنیامین نتانیاهو برای دونالد ترامپ، متن سخنرانی بنویسد و‌‌ همان متن را به حسین شریعتمداری بدهد تا در کیهان منتشر شود تفاوتی در واژگان و جملات آن به وجود نخواهد آمد و فقط به جای نام کشور، ترامپ باید نام آمریکا را جایگزین کند و شریعتمداری باید نام ایران را. 

البته در میان دلواپسان داخلی که مشغول هوچی‌گری در موضوع برجام هستند و از ترامپ، عاجزانه خواسته‌اند که در مسیر لغو برجام بکوشد افراد دیگری هم هستند که می‌توان اظهارنظرات «نغز» آنان را در رسانه‌ها مشاهده کرد؛ اظهار نظراتی که حاوی دروغ و تهمت به تیم مذاکره کننده است و در بردارنده خلافگویی در مورد برجام و تحریم‌ها؛ تا جایی که دست و پا زدن آن‌ها به انتشار گزینشی جلسات محرمانه هم رسیده است. 

اما در روزهای اخیر، اعضای جدیدی هم به تیم معاندان برجام و یا‌‌ همان «یاران حسین شریعتمداری» افزوده شده است که از ترامپ خواسته‌اند برجام را لغو کند چراکه منافع فراوانی نصیب ایران شده است. 

یکی از اعضای جدید تیم، گروهک تروریستی منافقین هستند که قصد دارند با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور منتخب آمریکا از وی درخواست کنند در توافق هسته‌ای تجدید نظر کند. منافقین از برجام گله‌مند شده‌اند و از ترامپ خواسته‌اند که به وعده‌های انتخاباتی خود وفا کند و برجام را لغو کند. 

همچنین عضو جدید تیم معاندان برجام، ۳۰ نفر از مخالفان دولت و عناصر ضد انقلاب هستند که به دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا جهت افزایش و تشدید تحریم‌ها علیه ایران و لغو برجام نامه نوشته‌اند. در بخشی از نامه آنان قید شده است: «در خلال رقابت‌های انتخاباتی، ما و میلیون‌ها ایرانی، دیدگاه‌های صریح شما در اعتراض به توافق اتمی رییس جمهور اوباما با حاکمان جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کردیم و امیدواریم با انتخاب شما، رییس‌جمهور منتخب و کنگره ایالات متحده برای نخستین بار فرصت بیابند که پیامدهای بین‌المللی و منطقه‌ای آن توافق فاجعه‌بار را، همان‌طور که به رای‌دهندگان وعده داده‌اند بدون ملاحظه و پرده‌پوشی بررسی کنند.» 

تمامی اعضای تیم معاند برجام، یک هدف را دنبال می‌کنند و یک درخواست دارند و آن هم لغو برجام است. 

اینکه چطور حسین شریعتمداری، بنیامین نتانیاهو و احمد باطبی در یک جبهه قرار گرفته‌اند جای بسی تامل دارد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
l i n d
|
Germany
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
5
4
خب یه توجه هم میکردید به این که این 30 تا معاند همه از اصلاح طلبان و از فراری های اصلاح طلب و حامیان اطصلاح طلب و جنبش سبز بوده اند آقا جاان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
ملاک، حال فعلی افراد است ....
ملاک، مواضع فعلی افراد است...
اینا رو که شنیدی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
3
4
بله به طاهر افراد توجه نکنید گاهی ترامپ ونتانیاهو وشریعتمداری ها از یک قماشند با ظاهر متفاوت وهدفشان دشمنی با اسلام ومسلمین
مثل داش محمود
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
1
4
حسین شریعتمداری ازترامپ ونتانیاهو هم بدتراست شریعتمداری دشمن اصلی ثبات سیاسی واقتصادی کشوراست گویی شریعتمداری واخیراحسن عباسی مأمورندکه ثبات کشوررابرزنند آنها می خواهند مثل دوره ای قبل فضاسازی کنند ویک دشمن فرضی درهر دوره بتراشند وخودرابه گونه ای دردل مردم جای دهند احمدی نژاد خیلی تلاش کرد لذامنفورمردم شد لعنت خدابراین نادانهایکه فقط به دنبال منافع خود وگروهک فاسدشان هستند
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
4
شریعتمداری و امثالش بین مردم دیگه جایی ندارن.دستشون رو شده که از منافع ملت دفاع نمیکنن!!!
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
2
0
جالب است بایک قیاس مع الفارق معاندین ضدانقلاب خارج نشین که همگی ازحامیان وطرفداران جریان اصلاحات وفتنه گران هستند حالا باآقای شریعتمداری ونیروهای ارزشی اصولگرا هستند همدست می شوند که بایدبه نویسنده ناشی وتازه کارجویای نام ونشان دست مریزاد گفت .بدترین افراد کسانی هستند که باشرایط روز خودراتطبیق ونان رابه نرخ روز می خورند وبرای دشمن استدلال ودرجهت وهمراه دشمن حرکت می کنند وببش از به استکبار ودرراس آن آمریکا دلخوش کرده اند
احمد راستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
گم شید مملکت را به گند کشیددید با این تحلیلهای عوام فریبانه
راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
شما به چه شاهکارتان افتخار میکنید نوبتی مردم را می چاپید واز اصل نظام وبا ارمانهای اصیل امام هیچ نسبتی ندارید اگر غیراز این بود که وضع مملکت اینجوری نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
رویداد جان اگه از خدا همان به من میترسید بد نبود.چرا از شریعتمداری گه به کمی با جرات افشا می‌کنه اینقدر میترسید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
طبیعیه این حرفها از شما.روحانی همه میخواهد سر به تن شریعتمداری نباشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
خدالعنت كنه به اين معاويه صفتان ودروغ گويان كه فقط حرف ميزنند عملشان باگفتارشان متناقذند حرف انتقاد به سرشان نميرود مردم درفشارمعيشتند اينهاحق دريافت ناحق حقوق نجوميند مثل عمروعاص حرفهاي شيرين ردوبدل ميكنندبازمردم از انقلاب امام وشيدان حمايت ميكنند ومثل كوه درمقابل دشمن جواب دندان شكن دادند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان