ارتباطات تشنه بازنگری در فرم و محرك های محتوا
رویداد۲۴-فعالان حوزه ارتباطات اين روزها بايد در روش هاي تهيه محتوا، حجم و محرك هاي آن تجديد نظر كنند. امروز ديگر مخاطبان بيشتر علاقمند هستند تا با كمترين زمان بهترين منفعا را از ارتباط خود بدست آورند... محتوا يكي از ابزارهاي انتزاعي است كه به صورت مستقيم يا غير مستقيم با مخاطب ارتباط برقرار مي كند و از آنجا كه انسان ها موجوداتي كنجكاو هستند و ميل به كشف حقيقت در وجودشان نهادينه شده است، سعي مي كنند از ارتباط ايجاد شده يك همفكري بدست آورند و در همجه ارتباطات موجود سعي در تشخيص پر محتواترين و جذاب ترين ارتباط دارند.
به نقل از سايپا نيوز، مجتبي نظری معاون ارتباطات گروه سايپا به مناسبت روزجهانی ارتباطات و روابط عمومی نوشت: در عصري كه به لطف كانال هاي ارتباطي سهولت دسترسي و انتقال اطلاعات به بالاترين سطح در طول تاريخ حيات بشر رسيده است بايد در لحظه گسيل ارتباط را بررسي كرد و در زماني كه براي هر نوع ارتباط كانال هاي ارتباطي مختلف در حال رقابت هستند، يك موضوع اهميت ويژه اي دارد و آن تهيه محتواي مناسب براي پيام هايي است كه مي خواهد مخاطب را جذب كند.
محتوا يكي از ابزارهاي انتزاعي است كه به صورت مستقيم يا غير مستقيم با مخاطب ارتباط برقرار مي كند و از آنجا كه انسان ها موجوداتي كنجكاو هستند و ميل به كشف حقيقت در وجودشان نهادينه شده است، سعي مي كنند از ارتباط ايجاد شده يك همفكري بدست آورند و در همجه ارتباطات موجود سعي در تشخيص پر محتواترين و جذاب ترين ارتباط دارند.
فعالان حوزه ارتباطات اين روزها بايد در روش هاي تهيه محتوا، حجم و محرك هاي آن تجديد نظر كنند. امروز ديگر مخاطبان بيشتر علاقمند هستند تا با كمترين زمان بهترين منفعا را از ارتباط خود بدست آورند. فيلم ها، عكس ها، نوشته ها و حتي سخن هاي تبادل شده در كانال هاي ارتباطي مميزي مي شود و پاداش آنچه داراي محتواي مناسب است تكرار و توجه است. تنبيه ارتباط بدون ارزش محتوايي، بي توجهي است همانطور كه هنوز بعد از قرن ها مرتبا كتاب خدا با پيام هاي پر محتواي الهي سلطان راهنماي انسان هاست و تكرار ابيات حافظ، فردوسي و سعدي در دنيا نشان دهنده نفوذ يك عمق محتواي زيبا در انديشه انسان هاست.
چالش امروز دست اندركاران حوزه ارتباطات توليد محتواي داراي محرك هاي قوي است به طوري كه در كمترين زمان، بيشترين محتوا را در جذاب ترين حالت ممكن ارائه كنند و فرم اين بسته هاي محتوايي بايد متناسب با ابزارهاي انتقال پيام رايج نظير شبكه هاي اجتماعي باشد.
27 ارديبهشت روز ارتباطات ناميده شده و در اين روز به كساني كه در اين عرصه تلاش و كوشش مي كنند و از حاصل زحمت خود آگاهي به مردم هديه مي دهند قدرداني مي شود و شايد يادآوري رسالت سخت در اين عرصه است كه آنچه مي سازند داراي محتواي مناسب، صادق و پر ارزش باشد.