سککوک بانک ملی ایران به بازار آمد
بانک ملی ایران با هدف ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی، سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار موسوم به «سککوک» را راه اندازی کرد.
رویداد۲۴ امروزه اکثر افراد تجربه خرید از فروشگاههای اینترنتی را دارا هستند. این فروشگاهها علاوه بر ایجاد امکان دسترسی سریعتر به کالا، گزینههایی نظیر تنوع در انتخاب کالا، امکان مقایسه قیمت و... را نیز در اختیار مشتریان قرار میدهند.
از سویی با گسترش شبکه خرید و فروشهای اینترنتی، شرکتها نیز به این سمت و سو پیش رفتند تا بتوانند امور خرید و فروش خود را با سرعت و سهولت بیشتر، بدون واسطه و به صورت عمده انجام دهند.
بانک ملی ایران با رونمایی از طرح سککوک در رویداد سالانه «ملی شو ۲» به عنوان اولین سامانه مبادلات اعتباری در ایران، این امکان را فراهم کرده است تا تامین کنندگان کالا، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان کالا، ارائه دهندگان سرویسهای مرتبط نظیر فین تکها و... گرد هم بیایند و کسب و کارها بتوانند بدون واسطه و بر اساس مدل تجارت به تجارت B۲B)) فعالیت کنند.
در این سامانه که با هدف حمایت از کالای ایرانی و در راستای اجرای سیاستهای توسعه اقتصادی کشور راه اندازی شده است، طرف معامله یک کسب و کار بوده و هر کسب و کاری نیز از ویترین اختصاصی خود برای معرفی تولیدات و خدمات بهرهمند است تا به سادگی و سهولت بتواند مواد اولیه خود را تامین و یا تولیدات خود را در ویترین مختص به خود عرضه کند.
حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان از طریق ایجاد تقاضا برای کالا و توسعه بازار، حمایت از مصرف کنندگان با متنوعسازی روشهای پرداخت با نرخهای ویژه، شفافسازی فعالیتهای اقتصادی با هدایت منابع به بخش واقعی اقتصاد، جلوگیری از رفتن منابع به سمت بازارهای کاذب، کاهش جذابیت کالای قاچاق با ایجاد شرایط مناسب خرید (تسهیلات مدتدار با نرخ ویژه و ارزان) کالاهای هدف برای اقشار مختلف جامعه، کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور با افزایش گردش معاملات، سرعت، آسانی و اطمینان پرداخت از جمله مزایای سامانه سککوک است.
همچنین در این سامانه خدمات عمومی شامل ارایه محصولات و خدمات هر عضو از طریق ویترین مجازی اختصاصی، خدمات بازاریابی و ارتقای فروش، خدمات مبتنی بر رایانش ابری، خدمات مشاورهای و... نیز ارایه میشود.
به کارگیری و ارایه روشهای مدرن ارتقای بازار با مدیریت زنجیره تامین و به کارگیری موثر الگوهای گردش اعتباری و روشهای مدرن تامین مالی زنجیره تامین از دیگر مزیتهای این طرح است.
از سویی با گسترش شبکه خرید و فروشهای اینترنتی، شرکتها نیز به این سمت و سو پیش رفتند تا بتوانند امور خرید و فروش خود را با سرعت و سهولت بیشتر، بدون واسطه و به صورت عمده انجام دهند.
بانک ملی ایران با رونمایی از طرح سککوک در رویداد سالانه «ملی شو ۲» به عنوان اولین سامانه مبادلات اعتباری در ایران، این امکان را فراهم کرده است تا تامین کنندگان کالا، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان کالا، ارائه دهندگان سرویسهای مرتبط نظیر فین تکها و... گرد هم بیایند و کسب و کارها بتوانند بدون واسطه و بر اساس مدل تجارت به تجارت B۲B)) فعالیت کنند.
در این سامانه که با هدف حمایت از کالای ایرانی و در راستای اجرای سیاستهای توسعه اقتصادی کشور راه اندازی شده است، طرف معامله یک کسب و کار بوده و هر کسب و کاری نیز از ویترین اختصاصی خود برای معرفی تولیدات و خدمات بهرهمند است تا به سادگی و سهولت بتواند مواد اولیه خود را تامین و یا تولیدات خود را در ویترین مختص به خود عرضه کند.
حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان از طریق ایجاد تقاضا برای کالا و توسعه بازار، حمایت از مصرف کنندگان با متنوعسازی روشهای پرداخت با نرخهای ویژه، شفافسازی فعالیتهای اقتصادی با هدایت منابع به بخش واقعی اقتصاد، جلوگیری از رفتن منابع به سمت بازارهای کاذب، کاهش جذابیت کالای قاچاق با ایجاد شرایط مناسب خرید (تسهیلات مدتدار با نرخ ویژه و ارزان) کالاهای هدف برای اقشار مختلف جامعه، کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور با افزایش گردش معاملات، سرعت، آسانی و اطمینان پرداخت از جمله مزایای سامانه سککوک است.
همچنین در این سامانه خدمات عمومی شامل ارایه محصولات و خدمات هر عضو از طریق ویترین مجازی اختصاصی، خدمات بازاریابی و ارتقای فروش، خدمات مبتنی بر رایانش ابری، خدمات مشاورهای و... نیز ارایه میشود.
به کارگیری و ارایه روشهای مدرن ارتقای بازار با مدیریت زنجیره تامین و به کارگیری موثر الگوهای گردش اعتباری و روشهای مدرن تامین مالی زنجیره تامین از دیگر مزیتهای این طرح است.