رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران:
ضعف برندسازی در حوزه مقاصد گردشگری/ روستاهای گمنام بسیاری در کشور وجود دارد
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران بر ضرورت برند سازی در حوزه مقاصد گردشگری تاکید کرد.
رویداد۲۴ رفیعیشاد، با اشاره به هزینههای دریافتی از گردشگران به عنوان ورودی در مناطق مختلف تفریحی، گفت: هزینههایی که دریافت میشود با مصوبات شورای شهر و شورای روستا بوده و ارتباطی با سازمان میراث فرهنگی یا سازمان محیط زیست ندارد.
وی با تاکید براینکه مبلغی که تحت عنوان ورودی از مردم در مناطق گردشگری دریافت میشود برای تامین هزینههای جاری روستا است، افزود: مطرح کردن موضوع جمع آوری زبالهها با مبالغ اخذ شده صحیح نیست، زیرا متولی این حوزه شهرداری است.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران با بیان اینکه بازگو کردن علت اخذ مبالغ مذکور به این شکل سوتفاهم ایجاد میکند، تصریح کرد: در گردشگری بحثی تحت عنوان انتفاع جوامع میزبان مطرح است انتفاع این نوع جوامع باید تامین شود از این رو این نوع مبالغ اخذ شده در این راستا هزینه میشود.
این کارشناس گردشگری با تاکید بر اینکه در مقاصدی که به صورت کمپین است بحث اقامت و خدمات جانبی گردشگری مطرح نبوده و بحث اقتصادی برای جامعه میزبان رخ نمیدهد، گفت: در این نوع مقاصد باید رفاه اجتماعی و تامین معیشت جامعه میزبان نیز مدنظر باشد.
وی با بیان اینکه نقش سازمانهای متولی در حوزه گردشگری و تامین معیشت جامعه میزبان بسیار پررنگ است، افزود: سازمانهای متولی باید در این زمینه دست به کار شوند، زیرا ما در مقصدسازی و برندسازی در حوزه گردشگری دچار مشکل هستیم.
رفیعی شاد با تاکید بر اینکه اگر مکانهای گردشگری در کشور همچون ابیانه و ماسوله برند سازی شود به طور حتم تامین زنجیره اجتماعی، معیشتی و اقتصادی برای جامعه میزبان رخ میدهد، تصریح کرد: زنجیره سازمانهای متولی در حوزه گردشگری باید پای کار باشند تا مشکلات این حوزه کاهش یابد.
وی با تاکید براینکه مبلغی که تحت عنوان ورودی از مردم در مناطق گردشگری دریافت میشود برای تامین هزینههای جاری روستا است، افزود: مطرح کردن موضوع جمع آوری زبالهها با مبالغ اخذ شده صحیح نیست، زیرا متولی این حوزه شهرداری است.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران با بیان اینکه بازگو کردن علت اخذ مبالغ مذکور به این شکل سوتفاهم ایجاد میکند، تصریح کرد: در گردشگری بحثی تحت عنوان انتفاع جوامع میزبان مطرح است انتفاع این نوع جوامع باید تامین شود از این رو این نوع مبالغ اخذ شده در این راستا هزینه میشود.
این کارشناس گردشگری با تاکید بر اینکه در مقاصدی که به صورت کمپین است بحث اقامت و خدمات جانبی گردشگری مطرح نبوده و بحث اقتصادی برای جامعه میزبان رخ نمیدهد، گفت: در این نوع مقاصد باید رفاه اجتماعی و تامین معیشت جامعه میزبان نیز مدنظر باشد.
وی با بیان اینکه نقش سازمانهای متولی در حوزه گردشگری و تامین معیشت جامعه میزبان بسیار پررنگ است، افزود: سازمانهای متولی باید در این زمینه دست به کار شوند، زیرا ما در مقصدسازی و برندسازی در حوزه گردشگری دچار مشکل هستیم.
رفیعی شاد با تاکید بر اینکه اگر مکانهای گردشگری در کشور همچون ابیانه و ماسوله برند سازی شود به طور حتم تامین زنجیره اجتماعی، معیشتی و اقتصادی برای جامعه میزبان رخ میدهد، تصریح کرد: زنجیره سازمانهای متولی در حوزه گردشگری باید پای کار باشند تا مشکلات این حوزه کاهش یابد.
منبع: میزان
خبر های مرتبط