از هدایای تبلیغاتی ارزشمند و دلنشین، تا مخاطبانی وفادار و صمیمی
رویداد۲۴ خلق تجربههای دلنشین و شیرین، راز ماندگاری و نشستن مهر شما بر دل مخاطبان و حامیان شما خواهد بود. هدایای تبلیغاتی بهترین انتخاب هستند برای خلق این لحظات و تجربیات خاطره انگیز. اما اینکه چطور و چگونه این هدایا آماده سازی شوند امری ست که نیاز به ظرافت، دقت و به کار گرفتن تدابیری خاص خواهد داشت. این هدایا باید به گونهای طراحی شوند که قابلیت انتقال پیام، هویت و داستان برند شما را به شیوایی و زیبایی هر چه تمامتر به مخاطب شما داشته باشند؛ و در عین حال سرشار باشند از مهر و عشق و صمیمیت تا بیشتر بر جان آنها بنشینند.
هدف هدایای تبلیغاتی جز این نمیباشد. ساختن یک رابطهی تعاملی دو طرفه که اساس آن بر مهر استوار باشد و دوستی و وفاداری.
حال اینکه چگونه این اثربخشی و به دل نشستن اتفاق بیفتد، وابسته به همان ظرافت و دقتی ست که در انتخاب و آماده سازی هدایا باید به خرج داد. توجه به نکاتی پراهمیت میتواند بر میزان تاثیرگذاری این هدایا بیفزاید. یک هدیه تبلیغاتی متفاوت و اثربخش باید متناسب با آن دسته از مخاطبینی باشد که قصد قدردانی از حضور گرم و حمایتهای پرمهر آنها را دارید. به زبانی دیگر هر گروه از مخاطبان شما علاقمندیها، خواستهها و ویژگیهای شخصیتی منحصری دارند مانند گروه سنی، جنسیت، نوع فعالیت و اشتغال و بسیاری تفاوتهای دیگر که توجه به هر یک از آنها به شما در انتخاب یک هدیه تبلیغاتی دلنشین کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
در نظر گرفتن این مسئله که شما برای یک جوان امروزی با علاقمندیها و گرایشات مدرن او چه هدیهای آماده کنید و یا اینکه کدام هدیه بیشتر بر دل فردی با تجارب و سن بالاتر خواهد نشست بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. اهمیت دادن به موارد این چنینی است که هدیه تبلیغاتی شما و به دنبال آن برند و کسب و کار شما را در ذهن مخاطب به یاد ماندنیتر خواهد کرد؛ بنابراین میتوانید با جمع آوری اطلاعات و سرنخهایی که از مخاطبان و همراهان خود به دست میآورید هدایایی را طراحی و تقدیم کنید که اثرگذاری آن بر روابط شما و آنها کاملا مشهود و گرم و صمیمانه پیش خواهد رفت.
این اطلاعات و سرنخها میتوانند شامل به دست آوردن شناخت کافی نسبت به ویژگیهای شخصیتی مخاطب شما و یا حتی افراد خانوادهاش باشد. به گونهای برای مثال اهدای هدایایی کاملا متناسب با فرزندان مخاطب شما به آنها، برای آنها بسیار ارزشمند خواهد بود و این عمل نشاندهندهی نهایت قدرشناسی، ارزش گذاری و توجه بالای شما نسبت به همراهانتان خواهد بود. تدارک دیدن هدیهای متناسب با همسر و یا فرزند مخاطب شما این احساس را برای او تداعی خواهد کرد که شما او و خانودهاش را جزئی از خانواده برند خود میدانید و این بسیار برای او سرشار از حس خوشایند همدلی خواهد بود.
بر همهی ما آشکار است که هدایای دیجیتال که با تکنولوژی روز دنیا پیش میروند برای جوانان مدرن بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی خواهند بود و از سویی دیگر هدایایی برآمده از تاریخ و خاک ایران، هنرهای کیمیای ایرانی مانند صنایع دستی نفیس بسیار برای افراد با سنین بالاتر لذت بخش و سرشار از آرامش هستند. اما گاهی با نتیجهای عکس مواجه خواهیم شد. با به دست آوردن آگاهی و اطلاعات بیشتر نسبت به مخاطبان مان متوجه خواهیم شد که جوانان بسیاری هم در بین حامیان شما حضور دارند که از داشتن یک اثر هنری زیبا بسیار شگفت زدهتر خواهند شد؛ و بالعکس افرادی با سنین بالاتر که پیش رفتن با تکنولوژی را ترجیح میدهند. پس کافی ست تا با کمترین هزینه بیشترین اطلاعات و شناخت را از علاقمندیهای مخاطبان خود به دست آورید. تا در عرصهی هدایای تبلیغاتی، عملکرد بسیار قابل تحسین و ستودنی داشته باشید.
گاه بسیاری از همراهان شما مشتاق هستند تا از کالاها و خدمات کسب و کار خودتان به عنوان هدایای تبلیغاتی بهرهمند شوند تا شناخت و انس بیشتری با برند شما برقرار کنند. حتی بسیاری از همراهان و مخاطبان شما مایل هستند از بین هدایای تبلیغاتی شما، خود آنها هدیهای را مطابق خواستههای خود انتخاب نمایند. ایجاد پلتفرمی که این امکان را برای آنها فراهم آورد بسیار حیرت انگیز خواهد بود؛ و زمانی بیشتر متحیر خواهند شد که ببینند برخلاف مجموعههایی که صرفا جهت افزایش مشتری اقدام به این کار کردهاند]اما متاسفانه یا خبری از هیچ هدیهای نبود یا با هدیهای بی کیفیت و فاقد زیباییها و ارزشهای لازم مواجه شدند شما به زیباترین و ارزشمندترین شیوه ممکن هدیه تبلیغاتی مورد نظر او را با بالاترین کیفیت و شکیلترین بسته بندی و در زمانی که قولش را داده بودید، برای او تدارک دیدهاید و این بسیار مخاطب شما را شگفت زده خواهد کرد و عمل شما برای او بسیار ستودنی خواهد بود.
نکته مهم و ظریف دیگری که به خاطر سپردن آن تاثیر شگفت انگیزی بر رابطهی شما و مخاطب شما خواهد گذاشت پیشکش هدایای تبلیغاتی در زمانها و موقعیتهایی ست که شما بدون هیچ بهانهای و فارغ از مناسبتهای متفاوت مذهبی و ملی آن را انجام خواهید داد.
اگر شما در زمانی که آنها اصلا انتظارش را ندارند هدایای تبلیغاتی خود را راهی دلهای آنها کنید همین غافلگیری و طعم شیرین و حس فوق العادهی ناشی از این غافلگیری میتواند تا سالهای سال طعم دلنشین این تجربه را برای آنها زنده نگاه دارید.
هدایای تبلیغاتی خاص که غافلگیرانه از جانب شما به دست مخاطبتان میرسد ارزش و اعتبار ویژهای برای آنها خواهند داشت. چرا که شما بدون هیچ بهانهای به یاد آنها بودهاید و این همان تاثیر شگفت انگیزی خواهد بود که بر مخاطب شما به محض دریافت هدیه خواهد گذاشت؛ و باعث خواهد شد تا مخاطب شما حس کند بسیار از نظر احساسی و عاطفی به شما نزدیکتر شده و برنامههای کسب و کار شما بسیار برای او مهم خواهد شد و آنها را دنبال خواهد کرد. زیرا شما به او این حس را انتقال دادهاید که او جایگاه انسانی بسیار والایی برای شما دارد و همواره حتی در روزهای بیمناسبت قدردان حضور او خواهید بود.
خواه کارکنان شما و خواه همراهان و حامیان کسب و کار شما سرمایههای انسانی شما خواهند بود و کیفیت و ارزش برند شما را آنها و حضورشان در کنار شما تعیین خواهد کرد. پس هیچ گاه از این امر غافل نباشید که هدایای تبلیغاتی از زیباترین و تاثیرگذارترین مسیرهای مستحکم ساختن تعامل شما با آنها خواهند بود.
همانطور که قبلا اشاره کردم شخصی سازی هدایای تبلیغاتی، حسی بسیار فوق العاده و حیرت انگیز را در مخاطب شما برمیانگیزاند و او را نسبت به شما و کسب و کارتان مشتاقتر خواهد کرد.
اما حواستان باشد که هدف و رسالت این هدایا، قدردانی و ایجاد حس خوب و خوشایند در مخاطب شما میباشد؛ و صرفا یک عمل تبلیغاتی نیست؛ بنابراین بسیار شایسته خواهد بود که از حک کردن لوگو و برند خود به صورت بزرگ و برجسته بر روی هدایا خودداری کنید و آنها را در قسمتی از هدیه قرار دهید که دور از چشم باشد تا جنبهی هدیه بودن آن بسیار پررنگتر باشد.
این عمل شما باعث خواهد شد تا مخاطب با حس زیباتری آن را در نقطهای از محل کار یا محل زندگی خود قرار دهد که در معرض دید اطرافیانش باشد و این موضوع خود توجه اطرافیان آنها را به دنبال خواهد داشت و باب گفتگو در مورد شما و برند شما گشوده میشود که نتیجهی این گفتگوها گسترش خانواده بزرگ حامیان و همراهان شما خواهد بود.
هیچ گاه فراموش نکنید که سرمایههای انسانی کسب و کار شما، همین کارکنان، مخاطبان و همراهان شما هستند؛ که برای حفظ این سرمایههای ارزشمند، پاس نهادن ارزشهای انسانی آنها و نداشتن نگاه ابزاری و تجاری نسبت به آنها، از برنامههای مهمی ست که باید در اولویت اهداف کسب و کارتان قرار گیرند.