تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

رتبه بندی برترین شرکت های هواپیمایی جهان در سال ۲۰۲۳

در این مطلب به معرفی و بررسی رتبه بندی با ارزش‌ترین برند‌های هواپیمایی در سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

رتبه بندی با ارزش‌ترین برند‌های هواپیمایی در سال ۲۰۲۳

رویداد۲۴ حسین فلاحی: به راهنمای جامع 10 برند برتر هواپیمایی با ارزش در سال 2023 بر اساس درآمد و قدرت برند خوش آمدید. در این لیست که به دقت تنظیم شده است، از جایگاه دهم برای رسیدن به قهرمان شمارش معکوس می کنیم، در طول مسیر از معتبرترین برندهای صنعت رونمایی و ثروت آنها را با توجه به لیست سال گذشته مقایسه می کنیم.

پس برای کشف خطوط هوایی برتر که موقعیت خود را بر اساس ارزش و شهرت استثنایی خود در صنعت هوانوردی تضمین کرده اند، آماده شوید.

۱۰. قطر ایرویز

Qatar Airways

قطر ایرویز رشد قابل توجهی را تجربه می کند زیرا بعد از امارات به دومین برند ارزشمند خاورمیانه تبدیل شده است. با ارزش فعلی 2.5 میلیارد دلار آمریکا، ارزش برند این شرکت هواپیمایی در سال 2023، 23 درصد افزایش یافت و از رتبه هفدهم فهرست سال گذشته به رتبه دهم در سال جاری رسید. قطر ایرویز با جشن گرفتن بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود، نه تنها از محدودیت های ناشی از بیماری همه گیر با سرسختی عبور کرده است، بلکه اکنون از ارزش نام تجاری قبل از همه گیری خود که 2.3 میلیارد دلار بود، فراتر رفته است.

این ایرلاین در طول جام جهانی شهرت قابل توجهی به دست آورد و به عنوان حامل پرچم قطر و بنابراین برند هواپیمایی انتخابی برای حمل و نقل برای تماشاچیان و بازدیدکنندگان و مقامات حاضر در این رویداد بود. قطر ایرویز به دلیل ناوگان هواپیماهای جوان و استانداردهای خدمات بی عیب و نقص خود، همچنان از مشتریان و ذینفعان کلیدی در این صنعت است.

۹. ایر کانادا

Air Canada

ایر کانادا، حامل پرچم کانادا، امسال جایگاه نهم را به دست آورده است و نسبت به رتبه ششم خود در سال گذشته افت کرده است. با این وجود، ارزش برند این شرکت هواپیمایی همچنان توانسته است 3 درصد نسبت به سال گذشته رشد کند و ارزش آن را به 2.6 میلیارد دلار برساند.

۸. ایر چاینا

Air China

ایر چاینا، سومین شرکت بزرگ هواپیمایی چین، جایگاه خود را در جایگاه هشتم این فهرست حفظ کرده است، در حالی که رشد چشمگیر 9 درصدی در ارزش برند را تجربه کرده و آن را به 2.6 میلیارد دلار رسانده است.

۷. هواپیمایی شرقی چین

China Eastern

China Eastern امسال سه پله صعود کرده و از جایگاه یازدهم به هفتم رسیده است. علاوه بر این، این شرکت هواپیمایی شاهد رشد چشمگیر 26 درصدی در ارزش برند بوده و آن را به 2.9 میلیارد دلار رسانده است.

۶. هواپیمایی جنوبی چین

China Southern

China Southern با افزایش سرسام آور ارزش نام تجاری خود با 39 درصد افزایش به رقم چشمگیر 3.2 میلیارد دلار رسیده است. این رشد قابل توجه، این شرکت هواپیمایی را از جایگاه نهم در فهرست سال گذشته به رتبه ششم رسانده است.

کاهش مقررات سختگیرانه کووید در چین نقش اساسی در این مسیر صعودی داشته است. China Southern با استفاده از این انعطاف‌پذیری جدید، ظرفیت بین‌المللی خود را به میزان خیره‌کننده 44 درصد افزایش داده است و در حال حاضر به بیش از 25 درصد از ظرفیت‌های قبل از COVID-19 بهبود یافته است.

۵. ساوت وست ایرلاینز

Southwest Airlines

ساوت وست ایرلاینز، یک شرکت هواپیمایی برجسته مستقر در ایالات متحده، بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت جهان است. علیرغم اینکه تنها شرکت هواپیمایی در لیست ما بود که کاهش ارزش برند را تجربه کرد و در مقایسه با سال گذشته 5- درصد کاهش یافت، اما توانسته با ارزش 4.7 میلیارد دلار جایگاه خود را در رتبه پنجم حفظ کند.

۴. هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات، با ارزش ترین شرکت در اروپا، شاهد افزایش 2 درصدی در ارزش برند خود بوده و به ارزش چشمگیر 5.1 میلیارد دلار آمریکا رسیده و رتبه چهارم را در لیست نسبت به سال گذشته حفظ کرده است. این شرکت نقشی اساسی در بهبود سفر و گردشگری به امارات متحده عربی ایفا کرده است.

۳. یونایتد ایرلاینز

یونایتد ایرلاینز

یونایتد ایرلاینز، دومین ایرلاین بزرگ ایالات متحده، در سال جاری شاهد رشد قابل توجه 42 درصدی ارزش برند خود بوده و به رقم چشمگیر 7.8 میلیارد دلار رسیده است. این افزایش را می توان به بهبود سریع خطوط هوایی از تأثیر کووید نسبت داد که منجر به افزایش درآمد این شرکت شده است. با وجود رشد قابل توجه، خطوط هوایی یونایتد جایگاه خود را با همان جایگاه سال گذشته در لیست حفظ کرده است.

۲. امریکن ایرلاینز

امریکن ایرلاینز

امریکن ایرلاینز که عنوان «بزرگ‌ترین ایرلاین جهان» را از نظر اندازه ناوگان، حمل و نقل و درآمد به خود اختصاص داده است، دارای ارزش برند چشمگیر 8.5 میلیارد دلاری است. این ارزش گذاری با سال گذشته مطابقت دارد و موقعیت این شرکت هواپیمایی را بار دیگر در رتبه دوم لیست تضمین می کند. نکته قابل توجه، امریکن ایرلاینز رشد قابل توجه 36 درصدی در ارزش برند را تجربه کرده است.

۱. برند برتر- شرکت هواپیمایی دلتا

دلتا

دلتا، یکی از قدیمی ترین خطوط هوایی جهان، بار دیگر عنوان ارزشمندترین برند هواپیمایی جهان را با افزایش قابل توجه 22 درصدی ارزش برند، مجموعاً 8.9 میلیارد دلار، از آن خود کرد.

این رشد را می توان به چندین تصمیم محوری اتخاذ شده توسط دلتا نسبت داد، از جمله ایجاد یک مشارکت استراتژیک و سرمایه گذاری مشترک با گروه هواپیمایی LATAM. علاوه بر این، دلتا قصد خود را برای سرمایه‌گذاری در هواپیماهای جدید اعلام کرده است که نمونه آن سفارش‌های 100 ایرباس A220-300 و 20 هواپیمای بوئینگ 737 MAX 10 است.

 

موقعیت در سال 2022  موقعیت در سال 2023  نام برند  کشور ارزش برند در سال 2023  تغییر ارزش رند نسبت به سال گذشته
دلتا آمریکا $8,922 billion  +22% 
امریکن ایرلاینز  آمریکا $8,488 billion  +36% 
یونایتد ایرلاینز آمریکا $7,782 billion  +42% 
هواپیمایی امارات امارات متحده عربی $5,104 billion  +2% 
ساوت وست ایرلاینز آمریکا $4,703 billion  -5% 
جنوبی چین چین $3,229 billion  +39% 
11  شرقی چین چین $2,852 billion  +26% 
 ایر چاینا چین $2,603 billion  +9% 
ایر کانادا کانادا $2,584 billion  +3% 
10  17  قطر ایرویز  قطر $2,470 billion  +23% 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما