تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

دفاع یک نماینده مجلس از هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب /چادر امروز یک نماد سیاسی در دنیا است

 سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی در مجلس گفت: اگر کسی کار فرهنگی را نپذیرد، باید چه کاری انجام داد؟ به طور مثال؛ می‌گوییم در حوزه راهنمایی و رانندگی باید ارشاد کرد، اما فرض کنید راننده‌ای ارشاد را نپذیرد. در این صورت در انتها جریمه‌ای صورت می‌گیرد که شاید به دلیل جریمه مراعات کند.

حجاب اجباری

رویداد۲۴ به گزارش جماران؛ چند روز قبل نمایندگان سعی بر این داشتند، لایحه حجاب و عفاف را به جای بررسی در صحن علنی از طریق اصل ۸۵ به قانون تبدیل کنند. در نهایت سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: این پیشنهاد به صورت استمزاجی مورد رأی گیری در فراکسیون قرار گرفت و ۷۳ درصد از اعضا با ادامه رسیدگی لایحه حجاب و عفاف بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.
 
سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی(از شهرهای استان کرمانشاه) در این خصوص به خبرنگار جماران می‌گوید: چون لایحه حجاب و عفاف نزدیک به 70 ماده است، رسیدگی به آن خیلی زمان بر می‌شود و شاید به سرعت نتواند مطالبه ی به حق زنان ولایی، محجبه، جامعه مومنین و متدینین را جواب دهد و از طرفی نیز کار کارشناسی بیشتری می‌طلبد.


بیشتر بخوانید: لایحه حجاب به صحن می‌آمد، بررسی آن ۳ ماه طول می‌کشید؛ الان یکی دوروزه جمعش می‌کنیم!


لذا به صورت تخصصی قرار است به کمیسیون‌های قضایی-حقوقی و فرهنگی که اصل آن قضایی و کمیسیون فرعی آن هم فرهنگی است ارجاع شود و آن‌ها نیز از نظرات صاحب نظران، کارشناسان و دغدغه‌مندان بهره ببرند تا طرح متقن خوبی در بیاید و از آن طرف هم وقتی هستاد و پنجی می‌‌شود باید 5 سال آزمایشی باشد که اگر خطایی وجود داشت در این مدت رصد شود و در ادامه به عنوان پایلوت برای مرحله بعدی استفاده کرد. 

چادر امروز یک نماد سیاسی در دنیا است

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه موضوع این لایحه امری اجتماعی و فرهنگی است، اما امروز نگاه‌ها به آن سیاسی شده است؟ تصریح کرد: خیر، خیلی هم سیاسی نیست، به هر حال این لایحه مطالبه جامعه بزرگ ایران اسلامی است و اگر سیاسی هم به آن نگاه کنیم چادر امروز یک نماد سیاسی در دنیا است و این قاعده، مطالبه همه نسبت به این موضوع است که شاید اندکی پرخاشگر در جامعه این را بر نتابند.

اصل و عمده لایحه حجاب فرهنگی است

حسینی‌کیا گفت: اصل و عمده این لایحه موضوعات فرهنگی است. اگر کسی کار فرهنگی را نپذیرد، باید چه کاری انجام داد؟ به طور مثال؛ می‌گوییم در حوزه راهنمایی و رانندگی باید ارشاد کرد، اما فرض کنید راننده‌ای ارشاد را نپذیرد. در این صورت در انتها جریمه‌ای صورت می گیرد که شاید به دلیل جریمه مراعات کند.

برخی واکنش‌ها لجبازی سیاسی نیست

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه امروز شاهد هستی برخی رفتارها در مورد حجاب لجبازی بوده،  آیا تدبیری در این امر اندیشیده شده است؟ گفت: شاید لجبازی سیاسی هم نباشد. جامعه‌ی ما مومن و متدین است. اطلاعات عده‌ای کم است و یا فضای رسانه‌ای و مجازی بر روی آن سایه انداخته است. در غیر این صورت ما در مراسم‌های عزاداری شاهد هستیم که همه برای سید الشهداء(ع) اشک می‌ریزند و به پای دین ایستاده‌اند، ولی در جاهایی نیز کمبود اطلاعاتی و یا فضای رسانه‌ای غربی توانسته افرادی را به این مسائل کم توجه کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
1
28
قوانین راهنمایی و رانندگی را همه دنیا پذیرفته و هیچ معارضی ندارد ولی این قانون مخصوص ایران است و اکثریت مردم هم با آن همدلی ندارند و فقط عده ای اقلیت که امکانات کشور در اختیارش است این قانون را مطالبه میکنند و الا اگر اینها ابه گفته خودشان باور داشتن این قانون را به رفراندم میگذاشتن
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
1
26
شما احمق‌های لجباز چرا هر چیزی رو با راهنمایی و رانندگی مقایسه می‌کنید؟؟!! چرا نمی‌خاید بفهمید که اینا دو چیز جدا هستند؟؟؟!!! مگر فرهنگ قالب کردنیه؟؟؟!! تف بر همه‌تون.
نظرات شما