تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

آنتونی هاپکینز کیست؟

آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) بازیگر برجسته سینما و تئاتر است. وی برای بازی در نقش‌ها و اجرا‌های استثنایی خود در فیلم‌ها مانند "در جستجوی زمان از دست رفته" و "خاموشی برهنه" شهرت دارد. هاپکینز برنده جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار است، در این مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی آنتونی هاپکینز بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی آنتونی هاپکینز

رویداد۲۴ آنتونی هاپکینز، بازیگر و کارگردانی است که در تاریخ ۳۱ دسامبر ۱۹۳۷ در ولز متولد شد. وی تحصیلات خود را در کالج موسیقی و نمایش ادامه داد و از سن ۲۸ سالگی به تئاتر مشغول شد. او به عنوان "شوالیه" و یکی از بزرگترین بازیگران نسل خود شناخته می‌شود. با قد ۱۸۳ سانتی‌متر و وزن ۸۵ کیلوگرم، هاپکینز تاکنون هفت بار برای جایزه اسکار نامزد شده است و دو بار (یک بار در سال ۱۹۹۲ و یک بار در سال ۲۰۲۱) این جایزه را به دست آورده است.

خانواده آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز کیست؟

سِر فیلیپ آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) در شب سال نو روز ۱۰ دی ۱۳۱۶ در ناحیه مارگام واقع در حومه شهر پورت تالبوت کشور ولز متولد شد. والدین وی هر دو نانوا بودند. وی می‌گوید که هر وقت احساس می‌کند که یک فرد خاص است، با یادآوری سختی‌هایی که در گذشته تجربه کرده است و به یاد دستان پدرش، به خودش امید می‌دهد.

تحصیلات آنتونی هاپکینز

آنتونی علاقه چندانی به مدرسه نداشت و بیشتر وقت خود را در هنر‌هایی مانند نقاشی و نواختن پیانو سپری می‌کرد. با این حال، والدینش که مخالف بودند، او را مجبور به ادامه تحصیل در مدرسه شبانه روزی کردند. در آنجا، به دلیل ضعف درسی، آنتونی تحت تمسخر هم‌دانش‌آموزان و مدیر قرار می‌گرفت. این تمسخر‌ها باعث شد آنتونی عقده‌ای از حقارت پیدا کند و خود را احمق معتقد کند.

ترک مدرسه و ورود به کالج هنر

آنتونی از تحصیل در مدرسه نا امید شد و در ۱۵ سالگی با بازیگر ولزی بنام «ریچارد برتون» ملاقات کرد که او را تشویق به حرفه بازیگری کرد که به پیشنهاد وی، به کالج موسیقی و نمایش ولز رفت و در ۲۰ سالگی از آنجا فارغ التحصیل شد.

ورود آنتونی هاپکینز به ارتش

پس از فارغ‌التحصیلی، هاپکینز در سن بیست سالگی به مدت دو سال به عنوان سرباز نیروی زمینی بریتانیا خدمت کرد. پس از اتمام خدمت نظامی، او به لندن رفت و در آکادمی سلطنتی هنر‌های دراماتیک تحصیلات خود را ادامه داد. در نهایت، از آکادمی با دریافت دیپلم بازیگری فارغ‌التحصیل شد.

آنتونی هاپکینز جلوی دوربین

آنتونی هاپکینز کیست؟

در سال ۱۹۶۵، در سن ۲۸ سالگی، آنتونی موفق شد عضو یک گروه تئاتر در لندن شود و زیر نظر بازیگرانی همچون لارنس الویر تحصیل کند. او تا سن ۳۳ سالگی عضو این گروه تئاتر بود.
آغاز بازی در فیلم‌ها برای آنتونی هاپکینز در سال ۱۹۶۸ با نقش کوتاهی در فیلم "شیر در زمستان" اتفاق افتاد. یک سال بعد، با بازی در فیلم "هملت" فعالیت خود را در عرصه بازیگری ادامه داد.
سال ۱۹۷۲ هاپکینز در سریال «جنگ و صلح» بازی کرد که برای آن برنده جایزه بفتا شد سپس از سال ۱۹۷۴ برای نمایشی راهی آمریکا شد و آنجا فعالیت اش را ادامه داد.

او سپس برای فیلم «پرونده آدم ربایی لیندبرگ» و «پناهگاه» دو جایزه امی گرفت.

نخستین جایزه اسکار آنتونی هاپکینز

در سال ۱۹۹۱، آنتونی هاپکینز در سن ۵۴ سالگی با بازی در فیلم روانشناختی "سکوت بره‌ها" به نقش دکتر هانیبال لکتر پرداخت و موفق شد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کند.
او با بازی‌های برجسته خود در فیلم‌های معروفی مانند "با جو بلک آشنا شوید"، "هیچکاک"، "شکست" و "تسکین" در سال ۱۹۹۳ لقب "شوالیه" را از ملکه الیزابت دوم، ملکه سلطنتی بریتانیا دریافت کرد و پیشوند "سِر" به نام او اضافه شد.

در سال ۲۰۰۳، در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود، آنتونی هاپکینز ستاره خود را دریافت کرد؛ و در سال ۲۰۰۸، جایزه بفتا به وی برای دستاورد طولانی‌مدت در عرصه بازیگری اهدا شد.

ازدواج‌های آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز کیست؟

اولین ازدواج آنتونی هاپکینز در سال ۱۹۶۶ در سن ۲۹ سالگی با بازیگر نروژی به نام پترونلا بارکر صورت گرفت. این زوج یک دختر به نام آبیگیل داشتند، اما پنج سال بعد ازدواج، جدا شدند.
دختر هاپکینز، آبیگیل نام دارد و در حال حاضر به عنوان یک بازیگر و خواننده مشغول به فعالیت است.

آنتونی هاپکینز کیست؟

هاپکینز یک سال پس از طلاق، در سال ۱۹۷۳ با دستیارش جنیفر لینتون ازدواج کرد. این زوج پس از جدایی یک بار، در نهایت در سال ۲۰۰۲ پس از ۲۹ سال زندگی مشترک، بدون داشتن هیچ فرزندی از هم جدا شدند.

آنتونی هاپکینز کیست؟

در سال ۲۰۰۳، هاپکینز همسر بعدی خود را به نام استلا اری یاوا، بازیگری که در یک مرکز ترک الکل ملاقات کرده بود، پیدا کرد و در همان سال با او ازدواج کردند.

دومین اسکار آنتونی هاپکینز

بازی هاپکینز در فیلم «پدر» سال ۲۰۲۰ در نقش یک مرد مبتلا به آلزایمر کسب دومین جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او رقم زد.

او با دریافت این جایزه در ۸۳ سالگی تبدیل به مسن‌ترین شخصی شد که اسکار گرفته است.

بهترین فیلم‌های آنتونی هاپکینز

سر آنتونی هاپکینز، پیش از ورود به عرصه بازیگری، به عنوان یک نقاش و آهنگساز فعالیت می‌کرد و این دو رشته را به عنوان عشق‌های اول خود می‌شمارد. او از جمله تأثیرگذارترین شخصیت‌های هنری انگلستان است و قبل از ورود به دنیای سینما از طریق فیلم "The White Bus" به کارگردانی لارنس اولیویه، در عرصه تئاتر توسط این بزرگمنش بریتانیایی کشف شد.

از مهم‌ترین فیلم‌های سینمایی این بازیگر مشهور جهانی می‌توان به نام‌هایی نظیر شعبده‌بازی (Magic)، آمیستاد (Amistad)، شیر در زمستان (The Lion in Winter)، دو پاپ (The Two Popes)، بازمانده‌ی روز (The Remains of the Day)، نیکسون (Nixon) و سکوت بره‌ها (The Silence of Lambs) اشاره کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
0
0
سکوت بره ها واقعا شاهکار بود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
0
0
نتیجه ی همت استادی است.????
نظرات شما