تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

جک نیکلسون کیست؟

جان جوزف نیکلسون معروف به جک نیکلسون هنرپیشه آمریکایی است که با دو جایزه اسکار در نقش اول و یک جایزه اسکار در نقش مکمل و شش جایزه گلدن گلوب در کارنامه حرفه ایِ خود، عموماً به آفریدن شخصیت‌های عصبی مزاج و بعضاً شرور شهرت دارد. در این مقاله با همراه باشید تا با بهترین آثار و بیوگرافی جک نیکلسون بیشتر آشنا شوید.

جک نیکلسون

رویداد۲۴ نیکلسون در سال ۱۹۳۷ در ایالات نیویورک متولد شد، جک هنرپیشه پیشکسوتی است که در کنار بازیگران فوق معروفی مانند کاترین هپبورن ایفای نقش کرده است. کاترین چهار بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است. 

همچنین جک و تعدادی از بازیگران پیشکسوت مانند والتر برنان جزو رکورد داران دریافت جایزه آکادمی اسکار می‌باشند.

جک نیکلسون شهرت خود را با بازی در فیلم درخشش که فیلم ترسناک آمریکایی است کسب کرد. اغلب کاراکتر‌هایی که جک در قالب آن‌ها فعالیت کرده است، شخصیت‌های عصبی مزاج و بعضا شرور بوده اند که به خوبی از عهده آن‌ها برآمده است.

جالب است بدانید جک هم اکنون بهترین بازیگران تمام دوران‌ها در سایت IMDB شناخته شده است.
نیکلسون یکی از طرفداران پرا پا قرص تیم بسکتبال لس آنجلس لیکز است.

خانواده جک نیکلسون

جک نیکلسون کیست؟

مادر جک یک رقاص کابره بود. هنگامی که مادر جک ۶ ماهه او را باردار بود، با یکی از همکارانش که اصالتا ایتالیایی بود ازدواج کرد و با وجود اینکه حامله بود از شغلش کناره گیری نکرد. در مورد اینکه دونالد فورچیلو پدر واقعی جک نیکلسون است یا نه اختلاف نظر وجود دارد و جک تا به حال حاضر به انجام آزمایش دی ان‌ای برای مشخص شدن هویتش انجام نداده است.

نیکلسون در گفتگو با مجله تایم گفته است، سرپرستان واقعی او پدربزرگ و مادربزگ او بودند و مادرش را به عنوان خواهرش خوانده است.

جوایز و افتخارات جک نیکلسون

جان جوزف (جک) با ۱۲ بار نامزدی اسکار رکوردار نامزدی این اکادمی محسوب می‌شود. در واقع او ۸ بار نامزد بهترین بازیگر مرد و ۴ بار نامزد بهترین بازیگر مکمل مرد شده است. با این وجود او ۳ بار موفق شده است این جوایز را از آن خود کند.

جک نیکلسون یک عضو فعال و رای دهنده در مراسم اسکار می‌باشد. او در سال ۲۰۱۲ به همراه بانوی اول میشل اوباما، جایزه اسکار بهترین فیلم را معرفی کردند. او ۸ بار در این مراسمات بهترین فیلم را معرفی کرده است.

در دسامبر سال ۲۰۱۳ شایعاتی در مورد اتمام دوارن بازیگری جک منتشر شد. در این شایعات دلیل کناره گیری جک ضعف خافظه و آلزایمر اعلام شد. اما جک در یک گزارش زنده تلویزیونی این خبر را تکذیب کرد و اعلام کرد که هنوز به بازیگری علاقه دارد و و این کار را انجام خواهد داد. او بهترین بازیگر تاریخ سینما محسوب می‌شود.

جک نیکلسون در نقش جوکر 

جک نیکلسون کیست؟

نقش جوکر را خیلی از بازیگران معروف در قسمت‌های مختلف بازی کرده اند. یکی از کسانی که نقش جوکر باعث شهرت و محبوبیت او شد، جک نیکلسون بود.

جک برای اینکه نقش جوکر را ایفا کند، دستمزد بالایی را درخواست کرد و همین باعث شد ابتدا با مبلغ پیشنهادی او موافقت نشود. بعدا تصمیم بر این شد که با مبلغ پیشنهادی او موافقت شد.

ازدواج و وضعیت تاهل جک نیکلسون

جک نیکلسون سال ۱۹۶۲ با ساندرا نایت ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دختری به نام جنیفر نیکلسون (متولد سال ۱۹۶۳) می‌باشد.

این زوج سال ۱۹۶۶ از هم جدا شده و سال ۱۹۶۸ رسما طلاق گرفتند.

جک نیکلسون کیست؟

نیکلسون بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۰ با آنجلیکا هوستون (بازیگر) رابطه داشت اگرچه همزمان با افراد دیگری همچون وینی هولمن (مدل دانمارکی) نیز دوست بود که حاصل آن دختری به نام هانی هولمن (متولد سال ۱۹۸۱) می‌باشد.

سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ با ربکا بروسارد (بازیگر) رابطه عاشقانه داشت و از این بازیگر صاحب دختری به نام لورین (متولد سال ۱۹۹۰) و پسری به نام ریموند (متولد سال ۱۹۹۲) شده است.

نیکلسون سال ۱۹۹۹ با لارا فلین بویل (بازیگر) وارد رابطه شد که در نهایت این رابطه پس از دو بار جدایی سال ۲۰۰۴ به پایان رسید.

همچنین سوزان آنساپاک (بازیگر) ادعا کرده پسرش، فرزند واقعی نیکلسون است که در سال ۱۹۷۰ متولد شده است، نیکلسون سال ۱۹۸۴ این ادعا را تکذیب کرد، اما هزینه کالج او را برای چندین سال برعهده گرفت. او دو نوه از دخترش جنیفر دارد.

بهترین فیلم‌های جک نیکلسون

فیلم دیوانه از قفس پرید

جک نیکلسون کیست؟

رویداد تحول‌آفرین؛ «دیوانه از قفس پرید» در نظر بسیاری بهترین فیلم جک نیکلسون محسوب می‌شود. این فیلم اساساً خود سینماست؛ در احساسی‌ترین و شوکه‌کننده‌ترین حالتش. جک نقش رندال مک‌مورفی را بازی می‌کند؛ یک مجرم که تمارض می‌کند به بیماری روانی دچار شده است تا بدین ترتیب از رفتن به زندان رهایی یابد. در عوض، او به یک بیمارستان روانی فرستاده می‌شود که توسط پرستار راچد (با بازی لوئیز فلچر) به‌طرز سخت‌گیرانه‌ای اداره می‌شود.

فیلم محله چینی‌ها 

جک نیکلسون کیست؟

«محله چینی‌ها» نقطه آغاز نقش‌های جدی در فعالیت حرفه‌ای جک نیکلسون محسوب می‌شود. او در این فیلم نوآر پیچیده و تودرتو، نقش جی. جی “جیک” گیتس را بازی می‌کند؛ یک کارآگاه خصوصی که در مسیر دشواری قرار گرفته است. نویسندگی کار را رابرت تاون بر عهده داشته و کارگردان این اثر نیز رومن پولانسکی بوده است. «محله چینی‌ها» یک شاهکار در بالاترین مرتبه موجود است.

فیلم درخشش 

جک نیکلسون کیست؟

صحنه‌پردازی در هتل اورلوک بدیمن انجام پذیرفته است و جک نقش نویسنده جک تورنس را ایفا می‌کند؛ او که با اعتیاد به الکل و فشاری که بر روی خانواده‌اش قرار گرفته، دست‌وپنجه نرم می‌کند، تصمیم می‌گیرد به‌عنوان یک سرایدار در این هتل مشغول به کار شود، همسر و پسرش نیز او را همراهی می‌کنند.

یک حس وحشت و ترس در این فیلم وجود دارد، هرگز واضح‌تر از این نیست که چطور جک به عملکرد مرکزی‌اش نزدیک می‌شود. بسیاری گفته‌اند که این نقش نقطه آغاز سقوط جک در تبدیل شدن به یک کاریکاتور بوده است و او در اجرا‌های بعدش‌اش فراتر می‌رود.

فیلم ایزی رایدر 

جک نیکلسون کیست؟

«ایزی رایدر» در دو بخش بهترین فیلم‌نامه ارجینال و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (برای جک نیکلسون) نامزد دریافت جایزه اسکار شد. این اثر پیش‌گامانه دنیس هاپر دریچه‌هایی را به روی نسل جدیدی از فیلم‌سازان آمریکایی می‌گشاید. جک نیکلسون نقش یک وکیل الکی را بازی می‌کند؛ کسی که در جست‌وجوی چیز‌های بیشتری از زندگی است از آنچه که معمولاً تجربه می‌کند. صحنه‌ای را نگاه کنید که جک مسافری را بر موتورسیکلت سوار کرده و کلاه کاسکت موتورسیکلت را به سر کرده است. آن شادی بر چهره‌اش کاملاً ملموس است.

«سبک‌سواران» برای جک نیکلسون، یک معرفی فرخنده به قلب‌ها و ذهن‌های عاشقان سینما در سراسر نقاط جهان بود.

فیلم رفتگان

جک نیکلسون کیست؟

فیلمی که ثابت شد، چیزی جز یک شاهکار از کارگردان افسانه‌ای مارتین اسکورسیزی نبوده است. در این فیلم، جک نیکلسون را در نقش رهبر تشکیلات یک باند گانگستری به‌نام کاستلو می‌بینیم. یک مرد که هرچه در زندگی بخواهد، دارد. او اساساً دیگر نگران هیچ چیزی نیست. یک تصویرسازی استادانه از قدرت مطلقی که تماماً مشغول فساد است و جک در سال‌های پایانی دوران فعالیت حرفه‌ای‌اش آن را به بهترین نحو ممکن ارائه می‌کند.

«رفتگان» بازسازی آمریکایی از یک فیلم اکشن هنگ کنگی به‌نام «امور دوزخی» ۲۰۰۲ Infernal Affairs، است. این فیلم یکی از موارد نادری است که بی‌نهایت از فیلمی که براساس آن ساخته شده بود، بهتر از آب درمی‌آید. یک عمق و طنین احساسی در این فیلم وجود دارد که منبع اصلی فاقد آن بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
0
13
نیکلسون عالیه عالی
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
0
0
سینما هنر
جک نیکلسون لئوناردو دی کاپریو
یک دو طلسم مکر ...
فیلم رفتگان
آمدن و رفتن ها
نجات یک پسر
جوان غیرتمند
ستاره ها و آسمان
عمارت
ساختمان
جامعه انسانی
طبقه به طبقه
یک دو ...
شب و روز
دویدن جک ؟
نجات از جهنم
وحوش جهنم
دشمن انسانیت
دشمن زن و مرد
دشمن آدمیت
دشمن خدا بود
کاستلو
خط ابلهانه زرد
مجسمه سامری
سوزاندن ...
نظرات شما