تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

با انواع کاربرد فنس چمنی در محیط های مختلف آشنا شوید

فنس چمنی در محیط­های مختلفی کاربرد دارد و در واقع به کمک آن می­توان به فضاهای گوناگونی جذابیتی دو چندان بخشید و البته از مزایای دیگر آن نیز برخوردار شد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع کاربرد فنس چمنی در محیط­های مختلف آشنا شوید:

رویداد۲۴ این روزها فنس چمنی یکی از پراستفاده­ترین متریال در طراحی فضاهای بیرونی است. فنس چمنی ضمن ایجاد فضایی ایمن، زیبایی بصری فوق­العاده­ای نیز با خود به همراه دارد و از این رو برای بسیاری از فضاها یکی از مناسب­ترین گزینه­هاست. این فنس­ها در واقع از نظر اساس کار شبیه به فنس­های معمولی هستند اما از نظر ظاهری، ظاهری بسیار شیک و جذاب داشته و به واسطه آن­ها می­توان زیبایی بیشتری را به یک محیط بخشید.

فنس چمنی در محیط­های مختلفی کاربرد دارد و در واقع به کمک آن می­توان به فضاهای گوناگونی جذابیتی دو چندان بخشید و البته از مزایای دیگر آن نیز برخوردار شد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع کاربرد فنس چمنی در محیط­های مختلف آشنا شوید:

فنس چمنی چیست؟

فنس چمنی را می­توان یکی از انواع دیوار سبز دانست و با تهیه این محصول می­توان همچنین از مزایای دیوار سبز نیز برخوردار شد. به طور کلی فنس چمنی محصولی تهیه شده از فلز گالوانیزه است. به منظور استحکام هر چه بیشتر فنس چمنی، در پروسه تولید این محصول، مفتول­های فلزی به هم بافته می­شوند.

با انواع کاربرد فنس چمنی در محیط های مختلف آشنا شوید

در فنس چمنی اندازه چشمه ­ها یا همان سوراخ­های بین بافت مفتول فلزی بازتر از توری مرغی است. بافت مفتول­های فلزی با استفاده از دستگاه مخصوصی انجام خواهد شد و معمولاً این فنس­ها به صورت رول­های 10 متری عرضه می­شوند.

علت نامگذاری این نوع فنس به کارگیری چمن مصنوعی در ساخت آن است. چمن مصنوعی مورداستفاده در فنس چمنی دارای جنس پی وی سی و شبه پلاستیک است و به منظور زیباسازی فنس، بر روی آن طراحی می­شود.

فنس چمنی چه کاربردی دارد؟

مزایای دیوار سبز باعث شده است که خیلی از افراد در فضاهای مختلف به سراغ فنس چمنی بروند. در ادامه با هم با کاربردهای مختلف فنس چمنی آشنا خواهیم شد:

فنس چمنی؛ دیواری امن و زیبا

مزایای دیوار سبز این امکان را فراهم نموده تا بتوان از آن به عنوان یک دیوار مطمئن و البته بسیار شیک و زیبا برای خانه یا باغ خود استفاده کرد. قطعاً برای یک باغ یا خانه باید هزینه زیادی صرف دیوارکشی­های متداول شود این در حالی است که به کمک فنس چمنی با کمترین هزینه می­توان فضای بسیار امنی را برای محیط خانه، ویلا یا باغ خود ایجاد نمود و از طرفی صاحب یک محوطه سرسبز و زیبا شد.

با انواع کاربرد فنس چمنی در محیط های مختلف آشنا شوید

فنس چمنی؛ گاردی مناسب برای زمین بازی کودکان

یکی دیگر از فضاهایی که به کمک فنس چمنی می­توان بهترین شرایط را برای آن ایجاد نمود فضای بازی کودکان است. یکی از اولویت­های فضای بازی کودکان اعم از پارک، مهد کودک و... ایمنی آن است. چرا که کودکان باید در فضایی مطمئن، بازی کنند و خطری آن­ها را تهدید نکند. فنس چمنی باعث می­شود که حتی کودکان در زمان برخورد با آن نیز هیچ آسیبی نبینند. به کمک فنس چمنی همچنین می­توان فضای سرسبزی را برای بازی کودکان به ارمغان آورد.

فنس چمنی؛ گزینه­ای ایده ­آل برای تزئین تراس

فضای تراس خانه یا محیط­های کاری خیلی از اوقات نادیده گرفته می­شود و اغلب فضایی بدون استفاده خواهد ماند. این در حالی است که با کمی ذوق و سلیقه می­توان این فضا را به یکی از زیباترین بخش­های خانه خود تبدیل نمود یا این که از آن فضایی بسیار مناسب برای تجدید انرژی کارکنان در یک فضای کاری ساخت.

در کنار تزیین تراس با چمن مصنوعی شما می­توانید از فنس چمنی نیز برای بخش دیوار تراس استفاده کنید و فضایی بسیار سرسبز، پرانرژی و بسیار زیبا به وجود آورید. این کار برای شما کمترین هزینه را خواهد داشت و البته نتیجه بسیار جذاب و رضایت­بخشی را با خود به همراه دارد.

با انواع کاربرد فنس چمنی در محیط های مختلف آشنا شوید

فنس چمنی؛ انتخابی جذاب برای روف گاردن

از موارد استفاده از فنس چمنی، می­توان به زیباسازی فضای روف گاردن اشاره نمود. شما می­توانید فضای پشت بام را نیز به یک فضای فوق­العاده جذاب و لاکچری تبدیل کنید و از این فضا بهترین استفاده­ها را داشته باشید. شما این امکان را داشته تا دیواره­های موجود در پشت بام را با فنس چمنی از حالت ساده و معمولی خارج کنید و به آن زیبایی دو چندانی ببخشید. قطعاً ترکیب فنس چمنی با چمن مصنوعی یا حتی تایل ترموود، طراحی فوق­العاده­ای را در فضای روف گاردن شما ایجاد خواهد نمود.

استفاده از فنس چمنی در محیط­های تجاری

فضای بیرونی یک محیط تجاری اولین بخشی است که افراد با آن مواجه خواهند شد و از این رو بسیار مهم است که طراحی مشتری­پسندی داشته باشد و بتواند نظر افراد را جلب نموده و اعتماد ایجاد کند. رنگ سبز فنس چمنی باعث می­شود افراد ناخودآگاه جذب آن شده و حس بهتری نسبت به فضای تجاری موردنظر داشته باشند. از این رو به کارگیری این دیوار سبز می­تواند یک گزینه ایده­آل و انتخابی بسیار هوشمندانه برای محیط­های تجاری و گردشی محسوب شود.

طراحی زمین­های ورزشی با فنس چمنی

ظاهر زیبای یک زمین ورزشی مانند زمین فوتبال، بسکتبال، دو میدانی و... می­تواند نقش بسیار موثری در روحیه بازیکنان داشته باشد. سرسبزی و زیبایی یکی از مزایای دیوار سبز است که با فنس چمنی می­توان از آن برخوردار شد.

استفاده از فنس چمنی چه مزایایی دارد؟

در بخش قبل با انواع کاربرد فنس چمنی آشنا شدیم. همانطور که گفته شد به کمک این محصول می­توان فضاهای مختلفی را از حالت سادگی خارج نموده و به یک فضای بسیار شیک و جذاب تبدیل کرد. فنس چمنی دارای مزایای مختلفی است که این مزایا باعث شده روز به روز طرفداران این محصول بیشتر شوند. در ادامه به مهم­ترین مزایای دیوار سبز فنس چمنی اشاره شده است:

  • عدم پوسیدگی و دوام بسیار بالا

  • نصب آسان و بدون نیاز به تخصص

  • قابل استفاده در تمامی مناطق کشور به دلیل مقاومت بالا در مقابل گرما، رطوبت و...

  • دارای رنگ ثابت

  • شباهت بسیار زیاد به رنگ چمن واقعی

  • نظافت آسان و عدم جذب آلودگی

  • گزینه­ای مطمئن برای جلوگیری از ورود حیوانات

  • عدم نیاز به آبیاری

  • برخورداری از قابلیت شستشو

حرف آخر

در این مطلب انواع کاربرد فنس چمنی موردبررسی قرار گرفت و همچنین به مزایای فنس چمنی اشاره شد. به طور کلی می­توان گفت که فنس چمنی یک انتخاب ایده­آل و ارزان برای ایجاد تغییر و تحولی بزرگ در فضاهای مختلف است و می­توان روی آن به کمک یک دیوارسبز بسیار مناسب حساب باز نمود و از مزایای دیوار سبز برخوردار شد.

برچسب ها: تبلیغات
نظرات شما