تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

بهترین پادکست‌های فارسی

دنیای امروز با دنیایی که پدرومادرهایمان تجربه کردند بسیار متفاوت است مشغله‌های امروز به اندازه‌ای زیاد است که شاید افراد نتوانند برخی از کارهایشان را انجام دهند.

بهترین پادکست‌های فارسی

رویداد۲۴ نازنین فرزان‌جو: مردم ایران افراد چندان کتاب‌خوانی نیستند و این را نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های گوناگون بار‌ها این موضوع را نشان داده است و نتایج آن‌ها بر این ادعا صحه می‌گذارند.

به گزارش رویداد۲۴ بسیاری از مردم برای نخواندن کتاب بهانه نداشتن وقت و مشغله را می‌آورند، اما خوشبختانه با آمدن انواع و اقسام پادکست‌ها این مشکل حل شده است. پادکست‌هایی که امروز وجود دارد می‌تواند تمامی سلایق را در بر بگیرد و اطلاعات زیادی می‌تواند به شما بدهد ضمن این‌که سرگرمتان هم می‌کند.

یکی از خوبی‌های پادکست این است که شما می‌توانید کارتان را انجام دهید و حتا رانندگی کنید و در عین‌حال کارهایتان هم انجام دهید.

در این نوشته شما را با بهترین پادکست‌های فارسی آشنا می‌کنیم تا بتوانید با انتخاب آن‌ها محتوای مورد علاقه خود را پیدا و گوش کنید.

بهترین پادکست‌های فارسی

بهترین پادکست‌های فارسی

پوشه

یکی از بهترین پادکست‌هایی که به زبان فارسی وجود دارد و برای علاقه‌مندان به تاریخ است پادکست پوشه است.

پوشه برنامه‌ای پر است از رخداد‌های جذاب زمان قدیم است.

این پادسکت را امیرحسین مددی ساخته است و مسایل مهم تاریخی را در آن بازگو می‌کند. با گوش‌کردن به پوشه می‌توانید ساعاتی در گذشته زیست کنید و از زمان حال جدا شوید.

بهترین پادکست‌های فارسی

رادیو تراژدی

یکی دیگر از بهترین پادکست‌هایی که به زبان فارسی وجود دارد رادیو تراژدیست. رادیو تراژدی از سال ۹۹ کار خود را آغاز کرده است.

جالب است بدانید این پادکست هر ماه درباره زندگی افرادیست که کم‌تر شناخته شده‌اند و درواقع زندگی آن‌ها را روایت و منتشر می‌کند. این داستان‌ها با پژوهش‌های فراوان و برپایه‌ی واقعیت منتشر می‌شوند.

بهترین پادکست‌های فارسی

چنل‌بی

اگر به دنبال یک پادکست حرفه‌ای و خوش‌ساخت هستید چنل‌بی همان پادکست است.

این پادکست هم مانند رادیو تراژدی محتوایش داستان‌های واقعیست، اما تفاوتش با پادکست رادیو تراژدی این است که ایت داستان‌ها ماجرا‌هایی واقعی‌اند که همگی در رسانه‌های معتبر انگلیسی‌زبان چاپ شده‌اند. 

بد نیست بدانید این پادکست تنها روایت‌گر داستان نیست بل‌که در آن می‌توانید مطالب و آموزش‌های سودمندی درباره راه‌اندازی پادکست و تولید اپیزود‌ها  پیدا کنید. 

بهترین پادکست‌های فارسی

بی‌پلاس

شاید بتوان بی‌پلاس را زیرمجموعه خانواده چنل‌بی دانست. درواقع چنل‌بی از اردیبهشت ۱۳۹۷ پادکست تازه‌ای با نام بی‌پلاس راه‌اندازی کرد.

این پادکست در هر اپیزود یک کتاب غیرداستانی را خلاصه کرده است و برای شنونده بازگو می‌کند.

در هر بخش از این پادکست شما می‌توانید ضمن بررسی کتاب، خلاصه و توضیحاتی با هدف معرفی و تشویق مخاطب به کتاب‌خوانی ارائه می‌شود تا شنونده درباره خواندن یا نخواندن آن کتاب تصمیم بگیرد.

شاید این پادکست را بتوان نوعی پادکست معرفی کتب غیرداستانی دانست.

بهترین پادکست‌های فارسی

فردوسی خوانی

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید پادکستی وجود دارد که برایتان فردوسی می‌خواند. درواقع این پادکست برای دوستداران فرهنگ ایران و به‌ویژه فردوسی و شاهنامه است.
موسس این پادکست امیر خادم استاد دانشگاه تورنتو با مدرک دکتری ادبیات تطبیقیست.

پادکست فردوسی‌خوانی یکی از محبوب‌ترین پادکست‌ها در میان فارسی‌زبانان است. نخستین بخش آن در اسفند ۱۳۹۶ منتشر شد و پس‌از آن به‌صورت هفتگی در هر اپیزود یکی از داستان‌های شاهنامه خوانده می‌شد. هدف از راه‌اندازی پادکست فردوسی‌خوانی، آشنایی بیشتر با شاهنامه و ارایه نسخه‌ای روان و ساده از آن برای همگان است.

بهترین پادکست‌های فارسی

هوپوکست

روان‌شناسی در دنیای امروز برای همه افراد لازم است، اما شاید همه نتوانند به یک روان‌شناس خوب و ماهر دسترسی داشته باشند و یا اصلا شاید هزینه‌های آن برایشان چندان مقرون‌به‌صرفه نباشد.

اگر به‌دنبال روان‌شناس و یا حتا کار برروی شخصیت خود و رشد فردی هستید پادکست هوپوکست بهترین وسیله برای این کار است.


بیشتر بخوانید:  اگر احساس تنهایی می‌کنید بخوانید


میانگین اپیزود‌های این پادکست ۳۰ دقیقه است و برای جلوگیری از خستگی شما درمیان صحبت‌های گوینده موسیقی‌های گیرایی هم پخش می‌شود.

بهترین پادکست‌های فارسی

چارچرخ

اگر از عاشقان اتومبیل و این دنیای مربوط به چهارچرخ‌ها هستید پادست چارچرخ برای شماست.

همان‌گونه‌که از نامش پیداست و ما هم اشاره کردیم چارچرخ پادکستی درباره‌ی دنیای خودرو و اتومبیل است. این پادکست داستان‌های پیدایش و تکامل شرکت‌های گوناگون اتومبیل‌سازی را روایت می‌کند.

در این پادکست، مسائل تخصصی مانند اسب‌بخار و صفر تا صد تولید خودرو جایگاهی ندارند و داستان‌ها بیش‌تر از جنبه‌های مختلف انسانی روایت می‌شوند.

چارچرخ خواسته است پادکستش برای همه جذاب باشد نه تنها برای ماشین‌بازها.

بهترین پادکست‌های فارسی

دایجست

اگر برخی از مسائل دنیا که پیچیده هم هستند برایتان جذاب است، اما چیزی از آن‌ها سردرنمی‌آورید پادکست دایجست برای شماست.

پادکست دایجست در آذر ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و هدفش هم توضیحِ مسائل نسبتاً پیچیده‌ی دنیا به زبان ساده است.

در پادکست دایجیست و در بخش یکی از موضوعات روز دنیا (اقتصادی، سیاسی، علمی، فلسفی، مذهبی و...) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هدف از ایجاد پادکست دایجست ارتقای دانش عمومی جامعه و آموزش و آگاهی‌رسانی از جنبه‌های متفاوت است.

بهترین پادکست‌های فارسی

مترونوم

اگر به موسیقی علاقه‌مندید و با آهنگ‌های فراوانی خاطره دارید مترونوم را از دست ندهید. این پادکست درباره‌ی موسیقیست که در هر اپیزود داستان ساخته‌شدن و پیدایش ترانه‌های مشهور را روایت می‌کند.

جالبی داستان این است که آهنگ‌ساز و ترانه‌سرا و خواننده‌ی هر ترانه دور‌هم جمع می‌شوند و از لحظه‌ی شکل‌گرفتن ایده ترانه در ذهن آهنگ‌ساز یا ترانه‌سرا تا روز انتشار آن و عوامل تأثیر‌گذار بر این روند می‌گویند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان