تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۹ تير ۱۴۰۳

نکاتی در مورد آموزش فوق فشرده زبان انگلیسی که نمی‌دانید!

در مورد آموزش فوق فشرده زبان انگلیسی چه می‌دانید؟ در این مقاله در مورد آموزش فوق فشرده زبان انگلیسی صحبت می‌کنیم.

نکاتی در مورد آموزش فوق فشرده زبان انگلیسی که نمی‌دانید!

رویداد۲۴| همیشه دو راه برای رسیدن به مقصد وجود دارد؛ راه ساده، این است که هر روز یک قدم به سوی هدف خود بردارید تا زمانی که بتوانید به آن دست یابید و راه دوم، این است که یک نفس تا مقصد خود بدوید! روش دوم، سریع‌تر است و البته دشوارتر! در یادگیری زبان انگلیسی هم درست همین گونه است؛ یعنی می‌توانید طی چندین سال آن را بیاموزید یا با تکنیک‌های آموزش فشرده زبان انگلیسی، مسیر را دور بزنید و در چند ماه به نتیجه برسید. در این میان، تکنیک‌هایی فراتر از آموزش فشرده وجود دارد که به  آموزش فوق فشرده زبان انگلیسی شهرت دارند؛ اگر شما هم دوست دارید مسیر یادگیری را برای خود کوتاه‌تر کنید، با این مقاله همراه باشید تا با این تکنیک‌ها آشنا شوید.

آموزش فوق فشرده زبان انگلیسی چه تکنیک‌هایی دارد؟

یادگیری زبان انگلیسی به شکل نرمال، بین ۲ تا ۵ سال طول می‌کشد. در این بازه زمانی، می‌توانید تا حد بسیار خوبی با این زبان آشنا شوید، در مکالمات خود از آن استفاده کنید، متن‌های انگلیسی سنگین بنویسید و با استفاده از آن، مسائل را مورد تحلیل قرار دهید. با این حال، همیشه افرادی هستند که مسیر‌های کوتاه را بیشتر دوست دارند؛ اگر شما هم جزو این افراد هستید و دوست دارید آموزش فوق فشرده انگلیسی را تجربه کنید، سراغ تکنیک‌های زیر بروید:

۱- تا جایی که می‌توانید در انگلیسی غوطه‌ور شوید

بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاه، این است که در محیطی قرار بگیرید که از این زبان زیاد استفاده شود. با این حال، هیچ‌کدام از ما به این سرعت نمی‌توانیم برای مهاجرت اقدام کنیم. بهترین روش برای غوطه‌وری در زبان انگلیسی، این است که در یک موسسه زبان انگلیسی ثبت نام کنید که محوریت آموزش در آن، مکالمه و مهارت‌های کاربردی باشد.

۲- ساعت‌های مطالعه روزانه خود را فشرده کنید

اگر بخواهید انگلیسی را به صورت نرمال یاد بگیرید، روزی ۱ الی ۲ ساعت تمرین هم کفایت می‌کند، اما اگر قصد یادگیری به شیوه فوق فشرده را دارید، باید حداقل ۶ الی ۸ ساعت در روز تمرین و مطالعه کنید. در روند یادگیری فشرده زبان، تکالیف خود را بسیار جدی بگیرید و به یاد داشته باشید که زمانی برای جبران کردن نخواهید داشت!

۳- روی مهارت‌های کاربردی تمرکز کنید

اگر می‌خواهید زودتر در زبان انگلیسی پیشرفت کنید، سراغ مهارت‌های کاربردی‌تر بروید. سعی کنید به شکل روزانه، به زبان انگلیسی حرف بزنید، بنویسید، بخوانید و بشنوید. هرچه این زبان را بیشتر به کار بگیرید، زودتر هم آن را خواهید آموخت. عضو شدن در گروه‌های چت انگلیسی، یافتن دوستان انگلیسی‌زبان در شبکه‌های اجتماعی، گوش دادن به اخبار به زبان انگلیسی و نوشتن یادداشت‌های روزمره به این زبان، تاثیر زیادی در یادگیری سریع و فشرده خواهند داشت.

۴- سراغ منابع چند رسانه‌ای بروید

وقتی به صورت فوق فشرده به یادگیری انگلیسی می‌پردازید، احتمال خستگی شما از فرایند مطالعه و تمرین بالاتر می‌رود. استفاده از منابع چند رسانه‌ای در این شرایط بسیار مفید و موثر است. سعی کنید به طور منظم، فیلم و سریال انگلیسی ببینید، کتاب‌هایی به این زبان بخوانید، پادکست‌ها یا کتاب‌های صوتی انگلیسی گوش کنید و از موسیقی انگلیسی هم غافل نشوید. این نوع منابع، شما را با کاربرد‌های واقعی زبان انگلیسی بیشتر آشنا می‌کنند و باعث یادگیری عمیق در زمان کوتاه می‌شوند.

۵- یادگیری را به بازی و سرگرمی تبدیل کنید

استفاده از بازی‌های زبانی و آموزشی برای تقویت مهارت‌های مختلف زبان بسیار مفید است. برای یادگیری سریع و عمیق، می‌توانید از بازی‌های موبایلی که برای یادگیری طراحی شده‌اند استفاده کنید. همچنین شرکت در کارگاه‌های فرهنگی و آموزشی به زبان انگلیسی برای آشنایی با فرهنگ و اصطلاحات زبانی به زبان‌آموزان بزرگسال بسیار توصیه می‌شود؛ زیرا در عین تنوع بخشی به روند یادگیری، باعث آموختن نکات جدید هم خواهد شد.

۶- آزمون‌ها و ارزیابی‌های منظم را جدی بگیرید

سنجش مهارت‌ها می‌تواند به شما نشان دهد که تا چه اندازه در زبان انگلیسی پیشرفت کرده‌اید؛ بنابراین اگر قصد دارید به صورت فوق فشرده به یادگیری این زبان بپردازید، حتما آزمون‌ها و ارزیابی‌های منظم را جدی بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند در صورت استفاده از روش‌های غلط یا یادگیری نادرست زودتر متوجه مشکل شوید و سریع‌تر بتوانید در مسیر درست قرار بگیرید؛ بنابراین وقت کمتری برای آزمون و خطا تلف خواهید کرد.

۷- تکنولوژی‌ها، مسیر یادگیری را کوتاه‌تر می‌کنند

رشد تکنولوژی مسیر یادگیری را برای انسان‌ها بسیار کوتاه کرده است. در صورتی که می‌خواهید زبان انگلیسی را در مدت کوتاهی یاد بگیرید، میتوانید از اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌های آموزشی برای تمرین مهارت‌های مختلف زبان استفاده کنید. همچنین شرکت در کلاس‌های آنلاین با استفاده از پلتفرم‌های مختلف برای بهره‌مندی از منابع آموزشی متنوع به شما کمک خواهد کرد.

۸- در مسیر یادگیری فعال باشید، نه منفعل!

اگر می‌خواهید مسیر یادگیری زبان انگلیسی برای شما کوتاه‌تر شود، باید در مسیر یادگیری فعالیت بیشتری داشته باشید. حین آموزش، مدام سوال بپرسید و نگذارید هیچ مسئله‌ای در ذهنتان حل نشده باقی بماند. همچنین در طول کلاس‌ها حتما یادداشت برداری کنید و به طور مداوم نکات را برای خود مرور نمایید. هرچه فعالیت شما در مسیر یادگیری بیشتر باشد، زودتر می‌توانید مهارت‌های مهم و کلیدی زبان انگلیسی را تقویت کنید. به یاد داشته باشید که در یادگیری فشرده، شما فرصتی برای تقویت آموخته‌های خود در زمانی دیگر نخواهید داشت؛ بنابراین حین یادگیری مطالب جدید، باید به طور عمیق و درست آن را بیاموزید.

چه کسانی باید از دوره‌های فوق فشرده برای یادگیری انگلیسی استفاده کنند؟

اگرچه دوره‌های فوق فشرده مسیر یادگیری را برای ما کوتاه‌تر می‌کنند، اما این روش فقط به گروه خاصی از افراد توصیه می‌شود. افرادی که زمان کمی برای یادگیری دارند یا می‌خواهند در مدت کوتاه مدرک زبان انگلیسی خود را برای کار یا تحصیل دریافت کنند، بهترین کاندید برای استفاده از دوره‌های یادگیری فوق فشرده زبان هستند.

در کل اگر در یکی از گروه‌های زیر قرار می‌گیرید می‌توانید از دوره‌های فوق فشرده برای یادگیری استفاده کنید:

۱- افرادی که فرصت مهاجرت فوری برایشان پیش آمده است

گاهی ممکن است یک فرصت شغلی یا تحصیلی بسیار خاص و منحصر به فرد در خارج از کشور برای شما پیش بیاید که در صورت از دست دادن آن، دیگر نتوانید چنین فرصتی به دست آورید. در چنین شرایطی، بهتر است خیلی سریع زبان انگلیسی را یاد بگیرید تا بتوانید برای مهاجرت شغلی یا تحصیلی اقدام کنید.

۲- کسانی که قصد دارند در یک سال پیش رو در آزمون‌های بین‌المللی شرکت کنند

اگر قصد دارید در آزمون‌های تعیین سطح بین‌المللی مانند آیلتس یا تافل شرکت کنید، باید سطح زبان انگلیسی شما بالاتر از متوسط باشد تا بتوانید در دوره‌های آمادگی این آزمون‌ها حاضر شوید. اگر تا کنون هیچ کاری برای یادگیری زبان انگلیسی نکرده‌اید و سطح شما تا سطح متوسط فاصله زیادی دارد، بهتر است در دوره‌های فوق فشرده شرکت کنید تا در مدت کوتاه سطح زبان انگلیسی عمومی خود را بهبود ببخشید و سپس آماده شرکت در آزمون‌های بین‌المللی شوید.

۳- افرادی که به مدت محدود، زمان آزاد برای یادگیری دارند

به طور کلی افراد بزرگسال زمان زیادی برای یادگیری زبان جدید ندارند. این افراد عموما درگیر مسئولیت‌های بزرگ زندگی مانند شغل، خانواده یا تحصیلات تکمیلی هستند. در صورتی که شما هم چنین شرایطی دارید، بهتر است در بازه‌های زمانی کوتاهی که فرصتی پیش می‌آید، در دوره‌های فوق فشرده شرکت کنید. به عنوان مثال دانشجویان که در طول سال تحصیلی نمی‌توانند به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند، می‌توانند در تعطیلات تابستان، در دوره‌های فوق فشرده شرکت کنند تا در مدت ۳ ماه سطح زبان خود را تا حد خوبی بهبود ببخشند.

بهترین دوره فوق فشرده زبان انگلیسی در ایران

یادگیری فوق فشرده زبان انگلیسی اصول و روش‌های بسیار ظریفی دارد که اگر رعایت نشوند، فرایند یادگیری ناقص خواهد ماند؛ به همین دلیل اگر قصد دارید از این روش برای یادگیری استفاده کنید باید در یک دوره معتبر شرکت کنید تا زمان و هزینه شما تلف نشود. دوره فوق فشرده زبان انگلیسی سفیر یکی از بهترین دوره‌های موجود در ایران برای افرادی است که قصد دارند در مدت بسیار کوتاه، انگلیسی را بیاموزند. در این دوره، هر ترم در مدت یک هفته به پایان می‌رسد؛ یعنی ۵ روز در هفته و هر روز ۳ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای کلاس خواهید داشت. در پایان هر هفته، یک آزمون خواهید داشت و سپس، وارد مرحله بعدی یادگیری می‌شوید. با توجه به فشرده بودن دوره، این کلاس‌ها آزمون میان ترم ندارند. شرکت در دوره‌های فوق فشرده سفیر به دو شکل حضوری و آنلاین امکان‌پذیر است.

نظرات شما