تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور کیست؟

یکی از بنیانگذاران پلیس ۱۱۰ در کشور و دریافت کننده نشان خدمت از محمود احمدی نژاد، به عنوان وزیر کشور دولت چهاردهم به مجلس معرفی شد. اسکندر مومنی کیست و چه سوابقی دارد؟

اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور کیست؟

رویداد۲۴| پس از گمانه زنی‌های متعدد، در نهایت قرعه فال وزارت کشور مسعود پزشکیان، به نام «اسکندرمومنی» افتاد و او به عنوان وزیر پیشنهادی کشور به مجلس چهاردهم معرفی شد.

بیوگرافی اسکندر مومنی

اسکندر مؤمنی، متولد ۱۳۴۱ در قائم‌شهر و دارای دکترای امنیت ملی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی است. او از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ به عنوان جایگزین محمد رویانیان در سمت ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (پلیس راهور) مشغول به کار بوده است. مومنی در ایام این مسئولیت تاکید داشته است که «تمرکز نیروی انتظامی برمتلاشی کردن باند‌های بزرگ است».

علاوه بر این او از سال ۱۳۹۷ تاکنون به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کرده است.

مومنی در سال‌های ابتدایی بعد از انقلاب به عنوان یکی از فرماندهان نبرد در جنگل‌های شمال با ضدانقلاب فعالیت می‌کرده و در زمان جنگ ایران و عراق به عضویت سپاه پاسداران درامده است. او در ایام مختلف این دوره زمانی مسئولیت گردان‌های یا زهرا (س) و پدافند هوایی و ریاست ستاد لشکر ویژه ۲۵ کربلا و ستاد تیپ مالک اشتر را بر عهده داشته است.

اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور کیست؟

اسکندر مومنی در ناجا

همچنین وی فرماندهی انتظامی استان خراسان و مدتی هم به‌عنوان معاون عملیات ناجا فعالیت کرده و از بنیانگذاران پلیس ۱۱۰ کشور بوده است.

مومنی در سال ۹۱ از سوی احمدی نژاد رئیس جمهور وقت، نشان عالی خدمت را دریافت کرد.


بیشتر بخوانید:

سیدمحمد اتابک، وزیر معرفی شده برای وزارت صمت در دولت پزشکیان کیست؟

عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو کیست؟

احمد میدری، گزینه پیشنهادی وزارت کار پزشکیان کیست؟

عبدالناصر همتی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد کیست؟

عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه پزشکیان کیست؟

فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی کیست؟


عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای که در دولت محمود احمدی نژاد مشاور رسانه‌ای وی نیز بوده است در توئیتی درباره معرفی مومنی به عنوان وزیر کشور نوشته است: «اسکندر مومنی که بنیانگذار پلیس ١١٠ است، مساله حجاب و عفاف را نه یک مساله انتظامی، که یک مساله فرهنگی میداند و در این رابطه چندین مقاله علمی پژوهشی منتشر کرده و استاد چند رساله ارشد و دکتری بوده است».

برخی اظهارات مومنی درباره رخداد‌ها و حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و کار بردن لفظ «فتنه» برای این حوادث در کنار بعضی اظهارات او درباره موضوع حجاب بعد از رخداد‌های پاییز و ۱۴۰۱ در کنار آشنایی و دوستی قدیمی مومنی با محمدباقر قالیباف، باعث طرح انتقاداتی از مسعود پزشکیان برای معرفی او به عنوان وزیر کشور برای دولت اش شده است.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
0
0
یک نفر تحمیلی برای تبدیل کشور به پادگان.
نظرات شما