تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

بهترین سریال های اکبر عبدی از بازم مدرسم دیر شد تا شاهگوش

به بهانه دیده شدن مجدد سریال بازم مدرسم دیر شد نگاهی انداخته‌ایم به پنج سریال ماندگار این بازیگر بزرگ سینمای ایران.

بهترین سریال های اکبر عبدی از بازم مدرسم دیر شد تا شاهگوش

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: بدون شک اکبر عبدی بهترین بازیگر کمدی سال‌های پس از انقلاب است که بار‌ها توانایی خود را در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف نشان داده است. عبدی یکی از معدود بازیگران سینما و تلویزیون است که در ذهن ایرانیان تبدیل به نوستالژی شده است. عبدی در دهه‌های مختلف حضوری مداوم در سینما و تلویزیون داشته و همین موضوع باعث شده نقش‌های ماندگار زیادی از خود به یادگار بگذارد. تفاوت عمده عبدی با بسیاری از بازیگران طنز سینمای ایران این است که با تعداد زیادی از معتبرترین کارگردانان سینمای ایران مانند داریوش مهرجویی، علی حاتمی، بهروز افخمی و مسعود جعفری جوزانی کار کرده است. کارگردانانی که حضور در کار هر کدام از آن‌ها می‌تواند برای یک بازیگر افتخار بزرگی باشد. به بهانه دیده شدن مجدد سریال بازم مدرسم دیر شد نگاهی انداخته‌ایم به پنج سریال ماندگار این بازیگر بزرگ سینمای ایران.

بازم مدرسم دیر شد| کارگردان: حسن افصحی |سال ساخت: ۱۳۶۳

بهترین سریال های اکبر عبدی از بازم مدرسم دیر شد تا شاهگوش

اکبر عبدی خیلی زود و از همان سنین جوانی جذب تلویزیون شد و با بازی در سریال‌های گروه کودک و نوجوان مانند مثل آباد، در خانه، محله بهداشت، محله برو بیا و همین بازم مدرسم دیر شد به شهرت فراوانی رسید. داستان بازم مدرسم دیر شد درباره پسر بازیگوشی بنام محسن است که به واسطه شیطنت‌هایش همیشه دیر به مدرسه می‌رسید. در پایان هر قسمت از این سریال یک مرشد به همراه دستیارش در قالب معرکه گیری به بررسی دلایل دیر رسیدن محسن به مدرسه می‌پرداخت. بازم مدرسم دیر شد ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک سریال نوستالژیک را داشت. موضوع ساده، پرداخت روان، بازی بازیگران خاطره سازی مانند اسماعیل داورفر و مهین شهابی در کنار اکبر عبدی همگی از دلایلی بودند که باعث شدند تا این سریال تبدیل به یکی از بهترین سریال‌های تلویزیون شود. این سریال به قدری خاطره انگیز است که ایرانیان بعد از گذشت چهل سال هم چنان مشتاق تماشای آن هستند و با عشق و علاقه به تماشای بازم مدرسم دیر شد می‌نشینند.

در خانه| کارگردان: بیژن بیرنگ، مسعود رسام| سال ساخت: ۱۳۶۵

بهترین سریال های اکبر عبدی از بازم مدرسم دیر شد تا شاهگوش

اکبر عبدی بعد از موفقیت فراگیر بازم مدرسم دیر شد به بازی در سریال‌های مخصوص کودکان و نوجوانان ادامه داد. در خانه مانند تجربه‌های قبلی اکبر عبدی تبدیل به سریال موفق و خاطره انگیزی شد. این سریال از اولین تجربه‌های جدی تیم موفق بیژن بیرنگ و مسعود رسام در تلویزیون بود. سریال داستان سه پسر بچه شیطان را روایت می‌کرد که با شیطنت‌های خود ماجرا‌های زیادی را رقم می‌دند.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم های دهه ۶۰| بهترین نوستالژی‌های سینما از توبه نصوح تا گلنار


عبدی در این سریال نقش پدر یکی از بچه‌ها یعنی آقای خورشیدی را بازی می‌کرد. پدری سخت گیر و صد البته مهربان که با پسر خود بسیار رفیق بود. این سریال هم به واسطه تیتراژ انیمیشنی جذاب، فضای ساده و صمیمی و حضور خاطره انگیز بازیگرانی مانند اکبر عبدی و مرحومه شهلا ریاحی خیلی زود تبدیل به یکی از سریال‌های نوستالژیک و پرطرفدار صدا و سیما شد که هنوز تماشای آن لذت بخش و دل چسب است.

خاله خانم| کارگردان: منوچهر پوراحمد| سال ساخت: ۱۳۷۵

بهترین سریال های اکبر عبدی از بازم مدرسم دیر شد تا شاهگوش

خاله خانم سریال چندان خوبی نبود. داستانی تکراری داشت و تمام جذابیت خود را از بازی دو بازیگر اصلی سریال یعنی اکبر عبدی و مینا جعفرزاده می‌گرفت. اکبر عبدی در این سریال نقش جوان تنها و آس و پاسی بنام همایون را بازی می‌کند که عاشق بازیگری است و به دنبال این است که راهی برای بازیگر شدن پیدا کند. اکبر عبدی در طبقه بالای خانه خاله‌اش سکونت دارد. خاله‌ای غرغرو و بامزه که با تازه عروسش به شدت مشکل دارد و از او بدش می‌آید. عبدی در این سریال نشان داد می‌تواند یک تنه بار یک سریال را به دوش بکشد و بدون نیاز به فیلمنامه و صرفاً با تکیه بر نمک ذاتی خودش یک سریال معمولی را تبدیل به سریالی پرطرفدار کند. اکبر عبدی با بازی در سریال خاله خانم نشان داد که ازی‌های ذرخشانش در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف اتفاقی نبوده و او ذاتاً بازیگری توانا است.

در چشم باد| کارگردان: مسعود جعفری جوزانی| سال ساخت: ۱۳۸۸-۱۳۸۲

بهترین سریال های اکبر عبدی از بازم مدرسم دیر شد تا شاهگوش

در چشم باد یکی از سریال‌های عظیم تولید شده توسط صدا و سیما بود که بنا داشت روایت گر تاریخ سرزمین کهن ایران در قالب سرگذشت یک خانواده بنام خانواده ایرانی باشد. بازیگران اصلی این سریال دو تن از مشهورترین بازیگران نسل جدید سینمای ایران یعنی پارسا پیروزفر و کامبیز دیرباز بودند. بازیگران باتجربه‌ای مانند سعید نیک‌پور، فخرالدین صدیق شریف و اکبر عبدی هم این دو نفر را همراهی می‌کردند. اکبر عبدی در این سریال نقش حسن آقا حسینی قشنگه را بازی می‌کرد. جوان لاتِ جاهل مسلکی که شاید کار‌های خلاف زیادی انجام می‌داد، اما قلب پاکی داشت و همین قلب پاک هم بود که در نهایت باعث رستگاری او می‌شد. اکبر عبدی بازی خوب و جذابی در نقش یک لات قدیمی تهرونی انجام می‌دهد و بار دیگر ثابت می‌کند مرد هزار چهره سینما و تلویزیون ایران است. بازیگری که توانایی بازی در هر نقشی را دارد.

شاهگوش | کارگردان: داوود میرباقری| سال ساخت: ۱۳۹۲

بهترین سریال های اکبر عبدی از بازم مدرسم دیر شد تا شاهگوش

شاهگوش یکی از اولین و پرستاره‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی بود. سریالی که قرار بود میرباقری را از حال و هوای درام‌های تاریخی بیرون بیاورد و تبدیل به یکی از موفق‌ترین آثار کمدی دهه نود شود. این اتفاق نیفتاد و سریال شاهگوش انتظاراتی که از داوود میرباقری می‌رفت را برآورده نکرد. اما با همین ساختار ضعیف هم سریال طرفداران زیادی پیدا کرد و بسیار پربیننده شد. بازی درخشان برخی بازیگران سریال مانند محسن تنابنده و حمیدرضا آذرنگ از نقاط قوت این سریال بود. اکبر عبدی در این سریال نقش رحمان شجاعت که یک کله پز استقلالی است را بازی می‌کند. نقشی نه چندان طولانی که در همان قسمت‌های ابتدایی می‌میرد. بازی در این نقش نه چندان پیچیده برای اکبر عبدی که اُستاد تیپ سازی است کار چندان سختی نبود و او این نقش را هم اُستادانه و با قدرت بازی کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما