تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

بهترین فیلم های امیر جعفری که در فیلیمو می‌توانید ببینید

در این مطلب نگاهی انداخته‌ایم به پنج فیلم و سریال مشهور این بازیگر سینمای ایران که در فیلیمو می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید.

بهترین فیلم های امیر جعفری که در فیلیمو می‌توانید ببینید

رویداد۲۴ | مازیار وکیلی: امیر جعفری یکی از پدیده‌های سینما و تلویزیون ایران در اوایل دهه هشتاد بود. بازیگری که کارش را با تئاتر شروع کرد و سال‌ها خاک صحنه خورد تا فرصت بازی در نان، عشق، موتور هزار و سریال طنز شهر قشنگ برای او مهیا شد. حضور در این دو فیلم باعث شد تا سیل پیشنهادات به سوی این بازیگر روانه شود و او با حضور در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف تبدیل به یکی از بهترین بازیگران نسل خود شد.

نکته مهم درباره کارنامه کاری امیر جعفری این است که او با سعی و کوشش فراوان و از پایین‌ترین سطوح توانست به بالاترین سطح بازیگری برسد و این برای جوانانی که سودای بازیگری در سر دارند الگوی بسیار خوبی است که با تلاش و ممارست می‌توان در عالم هنر به چهره‌ای مشهور بدل شد. در این مطلب نگاهی انداخته‌ایم به پنج فیلم و سریال مشهور این بازیگر سینمای ایران که در فیلیمو می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید.

بی‌پولی| کارگردان: حمید نعمت‌الله| سال ساخت: ۱۳۸۶

بهترین فیلم های امیر جعفری که در فیلیمو می‌توانید ببینید

نعمت‌الله بی‌پولی را بعد از موفقیت همه جانبه فیلم اولش بوتیک ساخت. نعمت‌الله در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود دوست دارد فیلمش به تماشاگر یک طعم میانه مشابه طعم آبلیمو بدهد. فیلمی شیرین که تلخی‌های خاص خودش را هم دارد. امیر جعفری در این فیلم یکی از نقش‌های فرعی اما جذاب فیلم را برعهده داشت. او منصور رفیق ایرج است که معتاد شده و همه چیزش را در زندگی باخته است. او حالا مثل ایرج شده یکی از ساکنان علاف آن دفتر دوست داشتنی. 


بیشتر بخوانید: امیر جعفری کیست؟


جایی که جمع دیگری از علاف‌ها آن‌جا ساکن هستند و بدون این‌که هدف خاصی داشته باشند صبح را با هم شب می‌کنند. حمید نعمت‌الله اُستاد ساخت جمع‌های مردانه است. بی‌پولی هم از این قاعده مستثنی نیست. جمع مردان علاف و بی‌کار بی‌پولی یکی از بهترین و بامزه‌ترین اکیپ‌های دوستی در سینمای پس از انقلاب است. امیر جعفری یکی از نوازندگان این ارکستر هماهنگ است. نوازنده‌ای که نقش خود را حرفه‌ای و بدون هیچ اضافه کاری بازی می‌کند و اجازه نمی‌دهد یک دستی سکانس‌های دفتر به هم بخورد.

کیفر| کارگردان: حسن فتحی| سال ساخت: ۱۳۸۸

بهترین فیلم های امیر جعفری که در فیلیمو می‌توانید ببینید

امیر جعفری بهترین بازی‌های خود را برای حسن فتحی انجام داده است. حسن فتحی با سپردن نقش پسر بزرگ حاج‌آقا فتوحی در سریال میوه ممنوعه به امیر جعفری او را احیا کرد و بعدها در پستچی سه بار در نمی‌زند، شهرزاد و کیفر بهترین بازی‌های امیر جعفری را از او گرفت. فتحی با ساخت کیفر نئو نوآر جذابی ساخت که داستان پیچیده‌اش را به بهترین شکل ممکن روایت می‌کند. فتحی در این فیلم یکی از نقش‌های اصلی را به امیر جعفری سپرد. جمال فابریک که در پایان مشخص می‌شود همان ابی بن‌بست است. رفیق گرمابه و گلستان برزو دل آرا که رهبری خلافکاری‌های تیم دو نفره‌شان را بر عهده دارد. جعفری در کیفر موفق می‌شود نقش خود را به شکلی بازی کند که تماشاگر موفق به کشف هویت واقعی او نشود. این توانایی به فتحی کمک کرده تا کیفر دقیقاً تبدیل به همان فیلمی شود که او در ذهن خود داشته است. جعفری با بازی در کیفر ثابت کرد می‌تواند در هر فیلمی درخشان باشد و نقش‌های کمدی و جدی را به یک اندازه متفاوت و جذاب بازی کند.

شهرزاد| کارگردان: حسن فتحی| سال ساخت: ۱۳۹۳-۱۳۹۷

بهترین فیلم های امیر جعفری که در فیلیمو می‌توانید ببینید

شهرزاد یکی از موفق‌ترین، جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی تا به امروز است. سریالی که بسیاری از منتقدان آن را عامل اصلی موفقیت و تثبیت شبکه نمایش خانگی می‌دانند. حسن فتحی موفق شد در این سریال  توانایی خود را در ساخت ملودرام تاریخی به رخ بکشد و یکی از بهترین سریال‌ها را در این ژانر بسازد. این سریال البته به واسطه مشکلی که برای سرمایه‌گذارش پیش آمد اسیر حواشی فراوانی هم شد که البته این حواشی هم باعث شد شهرزاد بیشتر از قبل دیده شود. حسن فتحی در سریال شهرزاد یک بار دیگر به امیر جعفری اعتماد کرد و یکی از حساس‌ترین نقش‌های سریال در فصل دوم را به او سپرد. گودرز آب پرویز یک بازپرس باهوش و بی‌رحم شهربانی بود که از فقیرترین لایه‌های جامعه برمی‌خواست و حالا قصد داشت با حضور در خانه بزرگ آقا انتقامش را از طبقه مرفه جامعه بگیرد. بازی جعفری در سریال شهرزاد درخشان است. او رندی و عقده درونی آب پرویز را با ظرافتی مثال زدنی بازی کرد و موفق شد از این شخصیت فرعی یک شخصیت ماندگار بسازد.

ساعت ۵ عصر| کارگردان: مهران مدیری| سال ساخت: ۱۳۹۵

بهترین فیلم های امیر جعفری که در فیلیمو می‌توانید ببینید

ساعت ۵ عصر به عنوان اولین فیلم سینمایی مهران مدیری سر و صدای زیادی به پا کرد. با توجه ساختار نه چندان مطلوبش به شدت دیده شد و تبدیل شد به فیلمی پرفروش که بعضی رکوردهای گیشه را جا به جا کرد. مهران مدیری در ساعت ۵ عصر کوشیده بود تا یک فیلم سهل ممتنع درباره مشکلات زندگی روزمره در تهران بسازد. ساختار نه چندان یک دست فیلم و بازی ضعیف برخی از بازیگران فرعی ضربات بزرگی به اولین فیلم مهران مدیری وارد کرده بود. اما یکی از نقاط قوت اولین ساخته مهران مدیری بازی متفاوت امیر جعفری در نقش یک راننده تاکسی درگیر اعتیاد بنام نادر است امیر جعفری در این فیلم موفق شده بود معتادی منحصر به فرد خلق کند که بسیار بامزه و جذاب است. نقش او در ساعت ۵ عصر بسیار کوتاه بود، اما کوتاهی نقش باعث نشده بود که بازی او دیده نشود. بدون شک بازی امیر جعفری یکی از معدود نقاط قوت ساعت ۵ عصر است که در خاطر تماشاگر می‌ماند.

یاغی| کارگردان: محمد کارت| سال ساخت: ۱۴۰۰

بهترین فیلم های امیر جعفری که در فیلیمو می‌توانید ببینید

بدون شک یاغی یکی از مهم‌ترین سریال‌های این سال‌های شبکه نمایش خانگی است. سریالی جذاب و متفاوت که نه تنها باعث شد رمان منبع اقتباس سریال بسیار پرفروش شود بلکه جوانان بسیاری را ترغیب کرد که برای ثبت نام به هیئت‌های کشتی شهر خودشان بروند. سالتو داستان جوان جنوب شهری بنام جاوید را روایت می‌کند که فاقد شناسنامه است و برای راه انداختن یک کار آبرومند و به دست آوردن دختر مورد علاقه‌اش به دنبال این است که با کمک دادگاه شناسنامه خود را بگیرد. یاغی بسیار مورد توجه گرفت و به دنبال این مورد توجه قرار گرفتن سریال بازی امیر جعفری هم به شدت مورد تحسین واقع شد. بازی امیر جعفری در نقش یک خلافکار هفت خط بنام اسی قلک به قدری دوست داشتنی بود که در هجدهمین جشن حافظ مجله دنیای مورد توجه هیئت داوران قرار بگیرد و نامزد تندیس حافظ شود.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
0
0
سینما هنر
فیلم آزاد به قید شرط
دانایی و معرفت
ستمدیدگان
بینوایان
ظالم
نظرات شما