تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

چهارمین روز نزولی بورس

بازار سهام در جریان معاملات امروز هم با کاهش نقدینگی مواجه شد. شاخص کل بورس برای سومین روز متوالی منفی شد و در کانال ۲ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۶۰۵ واحدی قرار گرفت.

چهارمین روز نزولی بورس

رویداد۲۴| در معاملات دوشنبه نهم مهرماه شاخص کل با ۰.۳۰ درصد افت در محدوده ۲ میلیون و ۱۳۱ هزار واحد ایستاد و شاخص هموزن نیز با افت ۰.۱۲ درصدی در کانال ۷۰۲ هزار و ۸۲۳ واحد به کار خود پایان داد. شاخص کل فرابورس به رقم ۲۲ هزار و ۲۰۴ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن فرابورس به سطح ۱۲۳ هزار و ۹۰۵ واحد رسید.

دوشنبه بورس اوراق بهادار تهران ۶۶۶ میلیارد تومان خروج نقدینگی داشت و به این ترتیب چهارمین روز متوالی خروج سرمایه از بازار ثبت شد و در این مدت مجموعا ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شده است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد وضعیت بازار سرمایه از حیث عوامل بنیادی مطلوب باشد و جز نرخ بهره که همچنان به گواه کارشناسان بالاست سایر عوامل وضعیت قابل قبولی دارند، نرخ دلار در سامانه نیما به عدد ۴۶ هزار و ۷۴۷ تومان رسیده و روند افزایشی خود را حفظ کرده است.

از طرف دیگر تقریبا تمامی نماد‌های بازار سرمایه گزارشات ماهانه شهریور خود را در سامانه کدال منتشر کردند. نگاهی به گزارشات نشان می‌دهد که گروه‌هایی همچون کانی‌های فلزی آخرین ماه تابستان خود را به خوبی پشت سر گذاشته‌اند، همچنین فولادی‌ها که در مردادماه به دلیل قطعی مکرر برق شرایط بدی داشتند در شهریورماه عملکرد خوبی از خود به جا گذاشتند. شرکت‌های پتروشیمی همچنان سطح درآمد بالایی دارند و سیمانی‌ها نیز خیلی خوب ظاهر شدند. در گروه‌های یاد شده احتمالا شاهد گزارشات سه و ۶ ماهه خوبی نیز خواهیم بود و به محض حذف ریسک سیستماتیک از سر بازار این گروه‌ها با اقبال خوبی مواجه خواهند بود.

در مجموع بازار دوشنبه در حالی به کار خود پایان داد که به نظر می‌رسید سایه ریسک‌های سیاسی کمرنگ‌تر از روز‌های گذشته بوده است. انتظار می‌رود در صورت عدم تحمیل ریسک جدی‌تری به بازار در ادامه هفته روند متعادل و مثبتی را در شاخص‌ها شاهد باشیم. همچنین با بازگشت دامنه نوسان به حداقل مثبت و منفی ۳ درصد هم جو روانی بازار بهبود خواهد یافت و هم شاهد جان گرفتن ارزش معاملات در بازار خواهیم بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
پیشخوان