تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳

روزنامه اصولگرا: هدف بعدی، زیرساخت‌های اسرائیل

یکی از گزینه‌های روی میز اسرائیلی‌ها برای پاسخ به حمله موشکی ایران زدن زیرساخت‌ها است. رسانه‌های اصولگرا، اما در شماره امروز دست پیش گرفته و طرف اسرائیلی را تهدید به زدن زیرساخت‌ها می‌کنند. روزنامه فرهیختگان معتقد است که آن‌ها در چنین حمله‌ای بیش از ما آسیب خواهند دید.

روزنامه اصولگرا: هدف بعدی، زیرساخت‌های اسرائیل

رویداد۲۴| می‌گویند بهترین دفاع حمله است. این طور که به نظر می‌رسد تاکتیک ایران نیز مقابل رژیم اسرائیل - حداقل در سطح رسانه‌های اصولگرا - همین است.
هنوز طرف اسرائیلی پاسخی به حمله موشکی سه‌شنبه شب نداده و گمانه‌زنی‌ها درباره نقشه‌ای که خواهد کشید هم ادامه دارد. درست در همین حال شاهدیم که رسانه‌های اصولگرا سعی در معرفی اهداف بعدی ایران دارند!
مقامات ایرانی گفته‌اند که حمله احتمالی رژیم صهیونیستی با پاسخ کوبنده و قاطع مواجه می‌شود، اما رسانه‌های اصولگرا یک گام پیش رفته و مشخصا از اهداف احتمالی ایران در آن پاسخ می‌گویند.
روزنامه فرهیختگان در شماره امروز خود از حمله به زیرساخت‌های اسرائیل می‌گوید و نوشته: «انرژی شاهرگ حیاتی اقتصاد هر کشور است و درصورتی‌که با حمله نظامی یا سایبری آسیب ببیند، می‌تواند یک کشور را فلج کند. اما طبیعتا کشاندن دامنه جنگ به تأسیسات انرژی، یک شمشیر دو لبه است که باعث واکنش متقابل کشور هدف نیز خواهد شد. حال سوال مهم اینجاست که با وقوع جنگ در این حوزه، بین ایران و رژیم جعلی اسرائیل، کدام‌یک آسیب‌پذیری بیشتری در تأمین انرژی خود خواهند داشت؟»
فرهیختگان در ادامه گزارش خود میزان امنیت انرژی اسرائیلی را با در نظر گرفتن تنوع سهم سوخت‌ها در سبد تأمین انرژی آن‌ها و تعدد و پراکندگی تأسیسات نفتی‌شان بررسی کرده و نوشته: «در شاخص اول، وضعیت ایران و اسرائیل تقریبا مشابه یکدیگر است و سبد انرژی آن‌ها به ترتیب حدود ۹۶ و ۸۰ درصد به منابع هیدروکربوری شامل نفت و گاز طبیعی وابسته است. اما در شاخص دوم اوضاع کاملا به‌نفع ایران و به‌ضرر اسرائیل است؛ چراکه تعدد و گستردگی تأسیسات نفتی و گازی ایران به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای بیشتر و تأسیسات رژیم‌صهیونیستی انگشت‌شمارند. بدین‌ترتیب درصورت حمله نظامی اسرائیل به تأسیسات انرژی ایران، صرفا با پاسخ متقابل و حمله به چند نقطه گلوگاه، این امکان وجود دارد که کل تأمین انرژی رژیم‌صهیونیستی منهدم و متوقف شود.»
این روزنامه اصولگرا تاکید کرده که «در صورت توسعه نبرد اقتصادی بین ایران و اسرائیل از حوزه تحریم اقتصادی به جنگ نظامی، آسیب‌پذیری رژیم‌صهیونیستی به‌شدت افزایش می‌یابد؛ زیرا بیش از ۸۰ درصد از سبد انرژی این کشور توسط نفت و گاز تأمین می‌شود که برقراری جریان آن‌ها به ترتیب به حفظ امنیت در سه پایانه وارداتی و سه میدان گازی وابسته است که در صورت توسعه دامنه جنگ، اهدافی آسان و در دسترس برای ایرانند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما