تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

فوری | یحیی سنوار ترور شد؟ | ادعای کانال۱۲ اسرائیل: هویت پیکر سنوار تائید شده است

کانال۱۲ اسرائیل ادعا کرده است هویت پیکر سنوار پس از تایید آزمایش دندان ها توسط پزشکی قانونی تایید شده است اما خبرگزاری‌ها می‌گویند آزمایش DNA هنوز ادامه دارد.

یحیی سنوار به شهادت رسید

 رویداد۲۴ | کانال۱۲ اسرائیل ادعا کرده است هویت پیکر سنوار پس از تایید آزمایش دندان ها توسط پزشکی قانونی تایید شده است.

اسرائیلی‌ها به دولت بایدن اطلاع داده‌اند که در حال حاضر در حال انجام آزمایش DNA یحیی سنوار هستند.

 آکسیوس نوشته ارتش اسرائیل احتمالاً سه‌شنبه شب در جریان تبادل آتش در جنوب نوار غزه، السنوار را به قتل [شهادت] رسانده است.

اسرائیل می‌گوید سربازانش خیلی اتفاقی و بدون برنامه ریزی قبلی در شمال غزه با یک گروه از رزمندگان حماس مواجه می‌شوند و پس از درگیری سه نیروی حماس کشته می‌شوند که پس از بررسی اجساد متوجه می‌شوند یکی از آنان بسیار شبیه به سنوار است و حالا در حال بررسی آن هستند.


بیشتر بخوانید: یحیی سنوار، صلاح الدین ایوبی عصر جدید کیست؟ | از آموزش زبان عبری در زندان تا نشستن بر کرسی رهبری حماس در زیر زمین


ارتش اسرائیل پیش از این ادعا کرده بود در حال بررسی احتمال کشته شدن یحیی سنوار رهبر حماس در پی عملیاتی در نوار غزه است که می‌گوید در آن سه نفر را هدف قرار داده است. 

در این بیانیه آمده است: «در این مرحله نمی‌توان هویت [کشته‌شدگان] را تایید کرد».

در این گزارش آمده است که هیچ نشانه‌ای از حضور اسرای اسرائیلی در ساختمانی که سه فلسطینی در آن کشته شده اند وجود ندارد.

حماس هیچ اظهارنظری نکرده است.

به نوشته رویترز، در صورت تایید، ترور سنوار دستاورد بزرگی برای ارتش اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پس از سلسله ترورهای رهبران برجسته گروه‌های مقاومت در ماه‌های اخیر خواهد بود.

سنوار، معمار اصلی عملیات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که جنگ غزه را آغاز کرد، از آن زمان تاکنون در صدر فهرست تحت تعقیب اسرائیل قرار داشته است. اما او تاکنون قابل شناسایی نبوده است و احتمالاً در تونل‌های زیر غزه مستقر بوده است.

او که پیش از این رهبر حماس در نوار غزه بود، پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی سابق حماس در ماه اوت، به عنوان رهبر اصلی این گروه معرفی شد.

رسانه‌های عبری ادعا می‌کنند آزمایش DNA یحیی سنوار مثبت بوده و ترور طراح طوفان الاقصی و مغز متفکر حماس موفقیت آمیز بوده است.

منبع: خبر فوری
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حماس
نظرات شما