تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

ژست‌های آتلیه‌ای زنان ایرانی در عهد قاجار

در اینجا عکس‌هایی رنگی‌شده از زنان دوران قاجار را ملاحظه می‌کنید که در آتلیه یا محیط‌های خصوصی گرفته شده‌اند؛ این عکس‌ها زنان را با ژست‌هایی راحت‌تر و ظاهری متفاوت از آنچه در محیط‌های عمومی دیده می‌شد نشان می‌دهند.

 

ژست‌های آتلیه‌ای زنان ایرانی در عهد قاجاررویداد۲۴ به احتمال زیاد اغلب این عکس‌ها را آنتوان سوروگین ثبت کرده است. سوروگین عکاس گرجستانی بود که حدود پنجاه سال از اواسط دوران حکومت ناصرالدین شاه تا اوایل دوره پهلوی در ایران سکونت داشت و در طول این مدت عکس‌های زیادی از درباریان و مردم عادی تهیه کرد.

سوروگین آتلیه‌ای در خیابان فردوسی (علاءالدوله) دایر کرده بود که مراجعان زیادی خصوصا از قشر ثروتمندتر جامعۀ ایرانی داشت. احتمال دارد که برخی از این عکس‌ها در استودیوی عکاسی سوروگین گرفته شده باشند؛ به نظر می‌رسد که تعدادی از این زنان (که اغلب ناشناخته هستند) به عنوان مدل عکاسی در استودیوی سوروگین حاضر شده و ژست‌هایشان را نیز مطابق خواست او گرفته‌اند.

(عکس‌هایی که در اینجا ملاحظه می‌کنید در اصل سیاه و سفید بوده و با استفاده از نرم‌افزار به صورت رنگی درآمده‌اند)

منبع: فرادید
برچسب ها: گزارش تصویری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Japan
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
6
37
مرده شور قاجار و این زائده ای که ازش به جا مانده ، خواجه ها و لواطه هایی بودند و هستند، یا اهورا مزدا برس به داد مردمان ایران ...، سانسور نکن لطفا، اگر به خرد باور داریم باید این سلول های سرطانی را از بین ببریم ...، وگرنه همه ما از بین خواهیم رفت ...
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان