تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۲

طرز تهیه نوتلای خانگی

یکی از خوراکی‌های بسیار خوشمزه که همه هم معمولا آن را دوست دارند و از صبح تا شب هم پیشنهاد خوردنش را داشته باشند به آن نه نمی‌گویند نوتلاست.

طرز تهیه نوتلای خانگی

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: یکی از خوراکی‌های بسیار خوشمزه که همه هم معمولا آن را دوست دارند و از صبح تا شب هم پیشنهاد خوردنش را داشته باشند به آن نه نمی‌گویند نوتلاست.

همان‌گونه‌که می‌دانید نوتلا نوعی شکلات صبحانه محبوب و بسیار پر مصرف در سراسر دنیاست که بسیار مقوی و انرژی زا می‌باشد. البته از نوتلا می‌توانید در انواع دسر‌ها و شیرینی‌ها نیز استفاده کنید.

به گزارش رویداد ۲۴ بر کسی پوشیده نیست که نوتلا یکی از خوشمزه‌ترین‌های دنیاست، اما زیان هم کم ندارد. یکی از مواد بدی که در آن وجود دارد روغن پالم است که برای بدن اصلا خوب نیست، اما ناراحت نشوید ما برای این هم راه‌کاری داریم. در این مطلب طرز تهیه نوتلای خانگی خوشمزه و عالی و برای شما آماده کرده‌ایم که بتوانید خودتان آن را در خانه تهیه کنید و لذت ببرید.
با ما همراه باشید.

مواد لازم نوتلا

فندق ۱ پیمانه (۱۵۰ گرم)
پودر کاکائو ۲ قاشق چایخوری
روغن مایع کنجد ۳ قاشق غذاخوری
شیر سرد ۱۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ½ بسته
پودر شیر خشک ۱ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ ۸۰ گرم
شکلات شیرین ۱۶۰ گرم
عسل ۲قاشق غذاخوری
نمک ۱پنس

طرز تهیه نوتلای خانگی

طرز تهیه نوتلا

نخستین مرحله

برای تهیه نوتلا باید از فندق پوست کنده و بو داده شده استفاده کنیم، ابتدا فندق‌ها را داخل یک تابه مناسب می‌ریزیم و خوب تفت می‌دهیم تا پوست‌های اضافی فندق جدا شود و فندق بوداده شود، سپس باید آنرا پودر کنیم.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی شکلاتی


مرحله دوم

فندق‌ها را داخل مخلوط کن می‌ریزیم و به مدت ۵ دقیقه پالس می‌زنیم تا فندق‌ها به طور کامل پودر بشن و روغن پس بدهند. در این مرحله شکلات تلخ و شیرین را به روش بن ماری روی بخار آب کتری یا سماور ذوب می‌کنیم و به فندق پودر شده اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم

در ادامه خامه صبحانه را به همراه روغن مایع کنجد، عسل، پودر کاکائو، پودر شیرخشک و نمک را هم به مخلوط کن اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند. هر ۳۰ ثانیه یک بار به دستگاه مخلوط کن استراحت می‌دهیم.

طرز تهیه نوتلای خانگی

مرحله چهارم

حالا اگر مواد خیلی سفت بود و روان نبود کم کم شیر را اضافه می‌کنیم. اگر می‌خواهید نوتلا کمی شیرین‌تر شود می‌توانید مقدار بیشتری عسل اضافه کنید. توجه داشته باشید که غلظت نوتلا بعد از رفتن در یخچال خیلی بیش‌تر می‌شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه به غلظت مورد پسند خود رسیدیم (نوتلا باید در این مرحله سفت نباشد و روان باشد) آنرا داخل یک ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم و در یخچال قرار می‌دهیم تا کاملا خنک شود و خودش را بگیرید سپس سرو می‌کنیم.

نوتلا بدون شیر خشک

به گزارش رویداد ۲۴ ممکن است برخی افراد به شیرخشک دسترسی نداشته باشند و بخواهند نوتلا را بدون شیر خشک تهیه کنند. شیر خشک فقط برای این استفاده می‌شود که رنگ نوتلا خیلی تیره نباشد و رنگ آنرا به فندقی تبدیل کند. اگر شیر خشک استفاده نکنید هیچ مشکلی پیش نخواهد امد.

روغن مناسب نوتلا

برای تهیه نوتلا به طور معمول از روغن مایع معمولی استفاده می‌شود، که همان روغن تخمه آفتابگردان است. البته از روغن‌های دیگر مانند روغن کنجد یا روغن نارگیل هم می‌توانیم استفاده کنیم. توجه داشته باشید که به هیچ وجه از روغن زیتون برای تهیه نوتلا استفاده نکنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان