تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو بارویداد۲۴:

انجمن حجتیه در شورای نگهبان نفوذ کرده/ نظر کاندیدا‌ها در مورد رئیسی و قالیباف شرط تایید صلاحیت بود

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق رشت می‌گوید: انجمن حجتیه در همه ارکان تصمیم گیری نفوذ کرده است و نتیجه آن رد صلاحیت گسترده کاندیداهاست.

جعفرزاده ایمن آبادی

رویداد۲۴ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده سابق مجلس و جانباز ۸ سال دفاع مقدس که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان رد شده است، در گفتگو با رویداد۲۴ درباره رد صلاحیت‌ها و فضای حاکم بر جامعه در نزدیکی انتخابات صحبت کرده است، که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های آن را بخوانید:

*مردم اصلا از رد صلاحیت‌ها قانع نشده‌اند و برایشان سوال است، چرا کاندیدا‌های محبوبشان رد صلاحیت شده‌اند؟ در شهرستان‌ها، کاندیدا‌ها منطقه‌ای هستند و مردم ایل و تبار کاندیدا‌ها را می‌شناسند؛ برایشان سوال است که چرا و با چه دلیلی این افراد رد صلاحیت شده‌اند. چه دلیلی است که شما می‌دانید و مردم نمی‌دانند و آن‌ها را از داشتن نماینده محبوبشان محروم می‌کنید؟

*خیلی ناشایست است که شورای نگهبان و نهاد‌های مربوطه کاری را انجام دهند که مردم اقناع نشوند. فضای مجلس از فضای انتخابات سردتر شده است و این خیلی بد است. چرا باید فضای انتخابات سرد شود؟ چه کسانی مقصر هستند؟

*تاکنون هیچ دلیلی برای رد صلاحیت من اعلام نکرده‌اند. من در همه سامانه‌های شورای نگهبان و وزارت کشور تقاضای وقت ملاقات کردم که بپرسم گناه من چیست. حتی یک مورد من را فراخوان نکردند که بگویند مشکل تو این است! اساسا ما به کی اعتراض کنیم؟ به کسانی که خودشان دست به این اقدام زده اند؟

*جریان نفوذ یا همان انجمن حجتیه سابق، که اکنون در اشکال مختلفی ظهور و بروز کرده، توانسته در بسیاری از ارکان تصمیم گیری نظام نفوذ کند و هیچ بعید نیست که انجمن حجتیه در شورای نگهبان هم ورود کرده باشد. 

*یکی از مواردی که بسیار مورد توجه متولیان امر تصمیم‌گیری بوده، نوع نگاه کاندیدا‌ها به آقای رئیسی و قالیباف بود. نگاه کاندیدا‌ها درباره رئیسی بسیار مهم بود و به نظرم جمهوری اسلامی، دیگر چندان اهمیتی ندارد و موضوعی که اهمیت دارد، همین مسائل است.

*امیدوارم احمدی نژاد و حمایت‌هایشان از او، دوباره پشیمان نشوند. تمام نظام خرج احمدی نژاد شد و بعد او را کنار زدند. نگرانی من این است که احمدی نژاد دومی را برای کشور تولید می‌کنند و کسانی که خودشان را عقل کل می‌دانند، اصلا حواسشان به این موضوع نیست.

*با این فرایندی که در پیش گرفته اند دیگر امیدی به مجلس ندارم و بعید می‌دانم سرانجام خوبی داشته باشد و قطعا دیگر مجلس در راس امور نخواهد بود.

* متاسفانه برخلاف شعارها، من رویکردی که نشانه‌ مشارکت حداکثری در انتخابات باشد، نمی‌بینم. به باور من، وضع بد بود و اکنون بدتر هم شد.

* ذره‌ای شک نکنید که مجلس آتی از مجلس کنونی هم ضعیف‌تر خواهد بود. از این‌رو، شاید مجلس آتی برای نظام مخاطره‌انگیز شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انتخابات مجلس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان