مرگ ۲۰ معلم در تهران به دلیل ابتلا به کرونا
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تقدیر از معلمانی که در عرصه تعلیم و تربیت بدون هیایو کار خودشان را انجام و جان عزیزشان را از دست دادهاند، گفت: همکاران ما در این چندماه بیشترین تلاش را داشتهاند و باید از آنها قدردانی کنیم.
رویداد۲۴ عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: متاسفانه تاکنون بیش از ۲۰ نفر از همکاران آموزشی ما به علت بیماری کوویدـ۱۹ از دنیا رفتهاند که باید از آنها هم یاد کنیم این معلمها گمنامانی هستند که در عرصه تعلیم و تربیت بدون هیایو کار خودشان را انجام و جان عزیزشان را از دست دادهاند. همکاران ما در این چندماه بیشترین تلاش را داشتهاند که باید از آنها قدردانی کنیم. هفته آینده از فعالان عرصه آموزش مجازی تجلیل خواهیم کرد و این کار را ادامه میدهیم.
وی ادامه داد: اهداف طرح جابر درراستای تقویت کنجکاوی دانشآموزان نسبت به شناخت پدیدهها و تقویت مهارتهای گوناگون است که در ردیف سیاستهای عمده دولت تدبیر و امید قرار دارد. فاصله گرفتن از محفوظات محوری و حرکت به سمت مهارت محوری در این دوره بسیار مورد تاکید است.
فولادوند افزود: آنچه اکنون بر زندگی کودکان ما و سرمایههای آینده موثر و تعیینکننده است، مهارت است که دانشآموزان باید برای زندگی آینده با آن انس بگیرند. آیا ما کاربرد ابزار، جمعآوری اطلاعات، فرضیه سازی، پیشبینی، آزمایش، مهارتهای زندگی، مهارتهای زبانی، سخن گفتن، خواندن و پرسشگری را به بچهها یاد دادهایم؟ معلمها معمولا میگویند «بچهها فردا میپرسم» درحالی که باید بگویند: «بچهها شما فردا بپرسید».
بیشتر بخوانید: همه چیز درباره امتحانات نوبت اول دانشآموزان؛ کدام امتحانات حضوری است؟
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: لازم است گاهی امتحانات را معکوس برگزار کنیم و بگوییم شما دانشآموزان از این کتاب ۲۰ سوال مطرح کنید به جای اینکه به سوالات ما پاسخ دهید. آنچه جامعه را متحول میکند و فرهنگساز میشود و به تشکیل تمدن منتهی میشود مناظرات و گفتگوهای علمی است.
وی با اشاره به ضرورت شناسایی استعدادها و توانمندیهای فردی دانشآموزان توضیح داد: در جشنواره جابربن حیان دانشآموزان به صورت گروهی طرحهایی را انجام دادهاند که از حیث تقویت تعامل با همسالان ارزشمند و پراهمیت است. باید مهارت با هم کار کردن را به دانشآموزان بیاموزیم. مشارکت دادن اولیا در طرحهای دانشآموزی نیز از جمله اهداف جشنواره جابربن حیان است.
فولادوند با بیان اینکه درصد شرکت دخترها در جشنواره جابر بیشتر بوده است، گفت: ۶۴ درصد شرکتکنندگان دختر و ۳۶ درصد شرکتکنندگان پسر بودهاند. ۱۵۰ معلم راهنما داشتیم که ۲۰۶ هزار دانشآموز شرکتکننده را راهبری کردند که امروز از برگزیدگان آنها تقدیر میشود.
وی ادامه داد: اهداف طرح جابر درراستای تقویت کنجکاوی دانشآموزان نسبت به شناخت پدیدهها و تقویت مهارتهای گوناگون است که در ردیف سیاستهای عمده دولت تدبیر و امید قرار دارد. فاصله گرفتن از محفوظات محوری و حرکت به سمت مهارت محوری در این دوره بسیار مورد تاکید است.
فولادوند افزود: آنچه اکنون بر زندگی کودکان ما و سرمایههای آینده موثر و تعیینکننده است، مهارت است که دانشآموزان باید برای زندگی آینده با آن انس بگیرند. آیا ما کاربرد ابزار، جمعآوری اطلاعات، فرضیه سازی، پیشبینی، آزمایش، مهارتهای زندگی، مهارتهای زبانی، سخن گفتن، خواندن و پرسشگری را به بچهها یاد دادهایم؟ معلمها معمولا میگویند «بچهها فردا میپرسم» درحالی که باید بگویند: «بچهها شما فردا بپرسید».
بیشتر بخوانید: همه چیز درباره امتحانات نوبت اول دانشآموزان؛ کدام امتحانات حضوری است؟
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: لازم است گاهی امتحانات را معکوس برگزار کنیم و بگوییم شما دانشآموزان از این کتاب ۲۰ سوال مطرح کنید به جای اینکه به سوالات ما پاسخ دهید. آنچه جامعه را متحول میکند و فرهنگساز میشود و به تشکیل تمدن منتهی میشود مناظرات و گفتگوهای علمی است.
وی با اشاره به ضرورت شناسایی استعدادها و توانمندیهای فردی دانشآموزان توضیح داد: در جشنواره جابربن حیان دانشآموزان به صورت گروهی طرحهایی را انجام دادهاند که از حیث تقویت تعامل با همسالان ارزشمند و پراهمیت است. باید مهارت با هم کار کردن را به دانشآموزان بیاموزیم. مشارکت دادن اولیا در طرحهای دانشآموزی نیز از جمله اهداف جشنواره جابربن حیان است.
فولادوند با بیان اینکه درصد شرکت دخترها در جشنواره جابر بیشتر بوده است، گفت: ۶۴ درصد شرکتکنندگان دختر و ۳۶ درصد شرکتکنندگان پسر بودهاند. ۱۵۰ معلم راهنما داشتیم که ۲۰۶ هزار دانشآموز شرکتکننده را راهبری کردند که امروز از برگزیدگان آنها تقدیر میشود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط