نامه ۴ وزیر آموزش و پرورش ادوار به مجلس
رویداد۲۴ حسین مظفر، علیرضا علیاحمدی، سید محمد بطحایی و محمود فرشیدی چهار وزیر آموزش و پرورش در ادوار گوناگون در نامه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند که به مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فرصت دهند تا با مدیریتی جهادی ایفای مسؤولیت کند.
بیشتر بخوانید: موافقان و مخالفان برادر داماد علیرضا زاکانی / آیا مسعود فیاضی در مجلس موفق میشود؟
متن نامه مشترک ۴ وزیر سابق آموزش و پرورش، حسین مظفر، علیرضا علیاحمدی، سید محمد بطحایی و محمود فرشیدی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است: «درخواست داریم که در صورت صلاحدید و پساز ارزیابی توانمندیها و برنامههای آقای فیاضی، به ایشان فرصت بدهید تا در سمت وزیر آموزش و پرورش با مدیریتی جهادی ایفای مسؤولیت کند. همچنین با توجه به مشکلات متراکم مدارس و آموزش و پرورش، از کمبود معلم و کتابهای درسی گرفته تا نابسامانیهای آموزش حضوری و مجازی و تأخیر طولانی در عدم پرداخت حقالتدریسها و رتبهبندی و بودجه سال آینده و نظایر آن ضروری بهنظر میرسد که هرچه سریعتر وزیر آموزش و پرورش منصوب شود تا بتواند با حمایت و هدایت نمایندگان دردمند و دولت برای کاهش مشکلات چارهاندیشی نماید.»
این نامه در حالی زده شده که سه تشکل اصلی معلمان یعنی انجمن اسلامی معلمان ایران، سازمان معلمان ایران و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، در نامهای سرگشاده خطاب به رئیسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را به معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند.
در متن اعتراض آنها آمده است: «در کمال ناباوری در حالی که انتظار میرفت رئیس دولت سیزدهم، پیام مخالفت با گزینه قبلی معرفی شده را دریافت کرده باشد متاسفانه شاهد معرفی گزینهای برای تصدی وزارت آموزش و پرورش هستیم که نهتنها نشان از عدم دریافت پیام فرهنگیان و نمایندگان مخالف بوده بلکه نشانههای نگرانکنندهای از عدم شناخت این دستگاه مهم و اولویت نداشتن آن نزد رئیس دولت و حلقه مشاوران ایشان دارد. به عنوان دبیران کل سه تشکل فرهنگی لازم میدانیم درخصوص وزیر معرفی شده برای تصدی وزارت آموزشوپرورش نکاتی را براساس وظایف انسانی، تشکیلاتی و حرفهای یادآور شویم.
۱- آقای مسعود فیاضی تجربیات موثری در حوزه تعلیم و تربیت ندارند.
۲- آقای فیاضی بیش از نسبت با آموزش و آموزش فردی، حوزوی بوده و شناخت کمتری نسبت به اهداف آموزش و پرورش دارد.
۳- رشته تحصیلی آقای مسعود فیاضی ارتباط نزدیکی با تخصصهای مورد نیاز در حوزه آموزش و پرورش ندارد.
۴- ایشان فاقد تجربیات مدیریتی موفقاند و به موضوع روابط انسانی موثر که سازنده تار و پود انگیزشی در سازمان بزرگ آموزش و پرورش است واقف نیستند.
۵- تنها وزیری موجه، محبوب، با اراده، متعهد و ترجیحا از بدنه جامعه معلمان میتواند از بحرانهای موجود در آموزش و پرورش، گرهگشایی نماید. نکتهای که وجود و طرح آقای مسعود فیاضی را بلاموضوع مینماید.
ما دبیران کل سه تشکل، ضمن مخالفت صریح با وزارت آقای مسعود فیاضی، یادآوری میکنیم آموزش و پرورش طبق قانون اساسی خدمتی عمومی است و به وزیری فاقد حاشیه و جدای از انتصابات فامیلی و از جنس خانواده آموزش و پرورش نیاز دارد تا به تدریج از انحصار یک جناح و یک خط فکری خارج و به دست صاحبنظران حرفهای و افراد باتجربه و کارآمد اداره شود.»
به مردم چه که پول ندارید
پس کنید این حرفهای پوپولیستی برای مردم نان نمیشود