تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۵ دی ۱۴۰۲

بهترین روش خوابیدن برای رفع کمردرد

در این مطلب به شما بهترین روش خوابیدن برای رفع کمردرد را ارائه خواهیم داد تا بتوانید خواب با کیفیت‌تر و بهتری در شب داشته باشید.

بهترین روش خوابیدن برای گودی کمر

رویداد۲۴ سیما صابری: یافتن بهترین حالت خواب برای کمردرد باعث می‌شود تا بتوانید از بی خوابی شبانه ناشی از درد نجات پیدا کنید و حالتی پیدا کنید تا بتوانید کمی بخوابید و درد شما تسکین پیدا کند. در این مطلب به شما بهترین روش خوابیدن برای رفع کمردرد را ارائه خواهیم داد تا بتوانید خواب با کیفیت‌تر و بهتری در شب داشته باشید.

چرا پوزیشن خواب برای افراد مبتلا به کمردرد اهمیت دارد؟

طبق انجمن کایروپراکتیک آمریکا، چرخه درد و بی خواب شبانه یک چرخه باطل است و برای ۳۱ میلیون آمریکایی که کمردرد را تجربه می‌کنند به شکلی رایج اتفاق میفتد. اغلب افراد با وجود کمردرد نمی‌توانند بخوابند. کمردرد حتی می‌تواند چهار تا ۱۲ هفته طول بکشد یا حتی در حالت مزمن بیش از ۱۲ هفته طول بکشد. دلایل زیادی برای کمردرد وجود دارد؛ از شکستگی و اسپاسم عضلانی گرفته تا بیماری‌های زمینه‌ای و در صورت فشار بر اعصاب، درد ممکن است همراه با ضعف همراه باشد.

نشانه‌های کمردرد

علت کمردرد هرچه که باشد، می‌تواند آسایش شما را در شب سلب کند و مواقعی وجود دارد که درد شما را از خواب بیدار می‌کند. به خصوص اگر در بهترین حالت خوابیدن برای کمردرد نخوابیده باشید. این درحالی است که این کمبود خواب درد را بدتر می‌کند. وقتی کمر درد دارید، اگر بد بخوابید، درد بدتر خواهد شد. نداشتن خواب با کیفیت ممکن است روند بهبودی را نیز مختل کند یا بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد، حساسیت به درد را افزایش دهد یا ترشح هورمون در مغز را مختل کند که در ایجاد درد نقش خواهند داشت.

بهترین حالت خوابیدن برای کمردرد

افتن بهترین وضعیت خواب برای کمردرد می‌تواند به شما کمک کند تا شب بهتری داشته باشید و دردتان را تسکین دهید. البته این امر نیاز به آزمون و خطا دارد. به طور کلی، بهترین کار این است که هنگام خواب، انحنای طبیعی کمر خود را حفظ کنید.


بیشتر بخوانید: دیسک کمر چیست؟


با این حال، هیچ وضعیت خوابیدن برای همه کمردرد وجود ندارد. توجه کنید که بهترین حالت خواب، حالتی است که برای شما راحت‌ترین حالت را داشته باشد. در اینجا بهترین حالت خوابیدن برای کمردرد آورده شده است.

به پشت خوابیدن و کمردرد

وقتی به پشت بخوابید، سعی کنید یک بالش زیر زانو یا یک بالش کوچک زیر کمر خود قرار دهید. این کار از انحنای طبیعی ستون فقرات شما حمایت می‌کند و فشار روی کمر شما را کاهش می‌دهد.

خوابیدن به پهلو و کمردرد

وقتی به پهلو می‌خوابید، سعی کنید یک بالش بین پا‌های خود قرار دهید. خم نگه داشتن زانو‌ها باعث کاهش فشار روی ستون فقرات شما می‌شود. شما از یک طرف نیروی گرانشی را دارید که شما به پایین می‌کشد و باید توجه کنید که ستون فقرات باید در یک راستا قرار گیرد. خوابیدن روی تشک خوب و باکیفیت باز اهمیت زیادی برخوردار است.

بدترین حالت خوابیدن

کارشناسان معتقدند که هرگز نباید روی شکم بخوابیم. خوابیدن در قسمت جلویی بدن، مشکلات کمر، وسط پشت و گردن را تشدید می‌کند و، چون ما نیاز به نفس کشیدن داریم، دراز کشیدن با شکم به این معنی است که گردن ما باید برای مدت طولانی به یک طرف بچرخد.

بهترین روش خوابیدن برای گودی کمر

این سبک خوابیدن، حفظ وضعیت خنثی را دشوار می‌کند و در نتیجه به دلیل فشار روی مفاصل و عضلات، انحنای طبیعی ستون فقرات شما را صاف می‌کند. نه تنها کمردرد شما را تشدید می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به گردش خون بد، مشکلات تنفسی و ناهماهنگی شانه‌های شما شود.

ارتفاع بالش خود را تنظیم کنید

تنظیم صحیح تخت و بالش می‌تواند خواب راحت را برای شما به ارمغان بیاورد و همچنین به کاهش فشار بر ستون فقرات شما کمک کند. می‌توانید به جای بالش، از یک دسته حوله‌های تا شده برای حمایت از سر خود استفاده کنید، زیرا حوله‌ها به راحتی بالش‌ها فرورفتگی ایجاد نمی‌کنند و بنابراین بهتر هستند. با این حال، اگر این کار برای شما مقدور نبود از بالشی استفاده کنید که کاملاً به شکل سر و گردن شما قالب شده باشد.

تشک خود را هر سه ماه یکبار بچرخانید و همچنین سر و پا را عوض کنی). ضمناً تشک خود را هر ۸ تا ۱۰ سال یکبار تعویض کنید.

بهداشت خواب خوب و کمردرد

بهداشت خواب خوب نیز در کاهش کمردرد شما نقش دارد. توجه کنید معتدل و تاریک نگه داشتن اتاق خواب باعث بهبود خواب می‌شود. همچنین باید به محدود کردن کافئین بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر نیز توجه کنید. زیرا کافئین می‌تواند شما را بیدار نگه دارد. ضمناً نوشیدن الکل ممکن است به شما کمک کند به خواب بروید، اما شما برای مدت طولانی در این حالت نخواهید ماند.

بهترین روش خوابیدن برای گودی کمر

از شرکت در فعالیت‌های استرس زا قبل از خواب مثل خواندن اخبار بد و... خودداری کنید. قبل از خواب یک مراسم آرامش‌بخش از جمله مدیتیشن را امتحان کنید. آپنه خواب، که با وقفه در تنفس در هنگام خواب مشخص می‌شود، گاهی اوقات می‌تواند با کمردرد همراه باشد. این دو بیماری دارای برخی عوامل خطر، یعنی چاقی هستند. برخی از دارو‌های مسکن که کمردرد را درمان می‌کنند، تنفس را نیز کند می‌کنند که می‌تواند علائم آپنه خواب را بدتر کند. پس از قبل از پزشک خود سوال کنید. تشخیص و درمان آپنه خواب یا هر اختلال خواب زمینه‌ای مزایای مهمی برای درمان کمردرد دارد.

نتیجه

یافتن بهترین موقعیت خواب برای کمردرد می‌تواند به شما کمک کند خواب شبانه بهتری داشته باشید و در نتیجه بر درد شما تأثیر بگذارد. موقعیت‌ها و جای بالشت‌های مختلف را آزمایش کنید تا بالشت مناسب شما را بیابید و با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که تمام تلاش خود را برای رفع علت کمردرد خود انجام می‌دهید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان