تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد:

صابر ابر کیست؟+ زندگی حرفه‌ای بازیگر مشهور سینما

صابر ابر بازیگر و کارگردان ایرانی متولد ۱۸ خرداد ۱۳۶۳ در تهران، است. او به تازگی با انتشار پستی در اینستاگرام حواشی زیادی ایجاد کرده است. در ادامه به معرفی بهترین آثار و بیوگرافی صابر ابر خواهیم پرداخت

صابر ابر کیست؟+ زندگی حرفه‌ای بازیگر مشهور سینما

رویداد۲۴ | مهسا زرگری: صابر، بازیگر و کارگردان ایرانی متولد ۱۸ خرداد ۱۳۶۳ در تهران، است. او از سال ۱۳۸۴ با بازی در فیلم «شاعر زباله ها» وارد دنیای سینما شد.

قبل از بازیگری، صابر به فعالیت‌هایی همچون طراحی داخلی و نقاشی علاقه زیادی داشت و در این زمینه به فعالیت مشغول بود. او فارغ‌التحصیل رشته مدیریت است.

صابر ابر، بازیگر و کارگردان ایرانی، از جمله افتخارات خود را دریافت تندیس بهترین بازیگر مرد برای نمایش ریچارد سوم در سی‌امین جشنواره تئاتر فجر، تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم درباره الی از سومین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم مینای شهر خاموش از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر می‌داند.

صابر ابر تجربه‌های موفقی را در شبکه نمایش خانگی با بازی در سریال‌های قورباغه و مترجم به دست آورده است. او بازیگری را از دوران کودکی شروع کرد، اما نه روی صحنه تئاتر یا جلوی دوربین. در دوره دبیرستان و راهنمایی و حتی آمادگی، لحظه‌هایی داشت که نقش بازی می‌کرد و خودش آگاه بود، اما اطرافیانش متوجه نمی‌شدند.

صابر ابر فعالیت در تئاتر را از مدرسه آغاز کرد. بعد از یکی از اجرا‌های مدرسه‌ای در دوران راهنمایی، توسط خواهر مرضیه برومند به خانم مرضیه برومند معرفی شد. در ۱۳ سالگی نقش کوتاهی در سریال بازگشت به خانه ایفا کرد و سپس در سال ۱۳۷۹ مرضیه برومند در بخش‌های کوتاهی از سریال داستان‌های نوروز از او استفاده کرد. پس از آن، ابر تصمیم جدی گرفت که همین حرفه را ادامه دهد.

او بعد از مشاوره گرفتن از افرادی مانند مرضیه برومند و مصطفی احمدی، به مؤسسه کارنامه معرفی شد. این مؤسسه با مدیریت آموزشی پرویز پرستویی سومین دوره از فعالیت‌هایش را پشت سر می‌گذاشت.

ماجرای فرد تهدیدکننده صابر ابر چه بود؟

طبق گزارش روزنامه «اعتماد»، صابر ابر، بازیگر سرشناس ایرانی، مورد تهدید‌های مکرر قرار گرفته است. در گفتگو با وکیل وی، مرتضی کلهری، جزئیات بیشتری درباره این مزاحمت‌ها ارائه شده است:

آقای ابر در سال ۱۳۹۸ به اصرار مالک ملکی به نام «ب. ب»، ساختمانی در خیابان میرزای‌شیرازی تهران را برای راه‌اندازی کافه و گالری اجاره کرد. اگرچه ابتدا آقای ابر به دلیل شرایط نامناسب ساختمان از این کار امتناع کرد، اما با اصرار‌های شدید مالک، تحت شرایطی آن را پذیرفت.

صابر ابر کیست؟+ زندگی حرفه‌ای بازیگر مشهور سینما

پس از شروع بازسازی، مشخص شد که مالک ملک به شهرداری و سایر ادارات مراجعه و ادعا کرده است که شریک آقای ابر است. وی همچنین پیشنهاد شراکت را به آقای ابر ارائه داد، اما آقای ابر آن را نپذیرفت. وکیل آقای ابر درخواست کرده است که مالک این ادعای واهی را در هیچ جایی تکرار نکند، اما وی در طول ماه‌های بازسازی به طور مرتب به ساختمان مراجعه و برای تیم اجرایی مزاحمت ایجاد می‌کرده است.

ما به سرپرست تیم اجرایی اطلاع دادیم که هنگام کار در ساختمان را ببندند. طبق قانون، پس از انعقاد قرارداد اجاره، مالک صاحب حق و منافع ملک است و موجر بدون اجازه مستاجر نمی‌تواند به ملک وارد شود. با این حال، موجر در روز بعد که با درب بسته مواجه شد، با لگد به درب کوبید و باعث شکستن درب و چهارچوب چوبی شد. سپس به آقای ابر شروع به فحاشی کرد.

در پی این رویداد، شکایتی علیه موجر صورت گرفت و طی حکم دادگاه، او به ممنوعیت تردد در اماکنی که آقای ابر حضور دارد و همچنین ۱۸ ماه حبس محکوم شد. اما بعد از مدتی، این فرد یکی از شاهدان پرونده را در خیابان با چاقو مضروب و تهدید به قتل کرد. در پی شکایت کیفری شاهد، این فرد مجددا در دادگاه محکوم شد.

در طول مدت فعالیت کافه و گالری، این فرد را مرتباً در خیابان با سر شکسته، صورت زخمی یا دندان شکسته می‌دیدیم که نشان از درگیری‌های مکرر او با تعداد زیادی از مردم داشت. این موضوع برای کسبه قدیمی هم تازگی نداشت.

در یک جلسه در اتاق اصناف که به دلیل شکایت این فرد علیه آقای ابر برگزار شد، متوجه شدم که وی در ۷ صنف مختلف با کسانی که املاک او را اجاره کرده بودند، دعوای حقوقی دارد و همه را آزار می‌دهد. در طول مدت اجاره نیز، علاوه بر دریافت اجاره، از هیچ اذیت و آزاری کوتاهی نکرد و مرتباً شکایت و گزارش کذب به ادارات مختلف ارائه می‌داد. این فرد بیش از ۱۰ شکایت واهی علیه آقای ابر داشت که همه رد شده و اسناد آن موجود است.

حمله با چاقو به صابر ابر

وکیل صابر ابر در ادامه می‌گوید: «این فرد سعی کرد با اذیت و آزار برای آقای ابر و همکاران‌شان با تهیه اسکرین‌شات و عکس از صفحات مجازی آقای ابر و ارسال آن‌ها به پلیس فتا از ایشان به عنوان بر‌پایی مراکز فساد شکایت کند تا بتواند آزار را به نوع دیگری انجام دهد که البته آن هم به نتیجه نرسید و قرار منع تعقیب برای همگی صادر شد. این فرد در اقدامات بعدی با استفاده از خط‌های ناشناس و تلفن عمومی با آقای ابر تماس گرفت و آقای ابر را تهدید و با حضور در مقابل موسسه هنری آقای ابر به ایشان فحاشی کرد. این فرد بار‌ها آقای ابر را تهدید کرد و گفت با چاقو یا اسید صورتت را خراب می‌کنم طوری که دیگر نتوانی کار کنی! ما بعد از این مزاحمت‌ها مجدد از این فرد مزاحم شکایت کردیم، اما او در اثنای پرونده از ما عذرخواهی کرد و گفت دیگر مزاحمتی برای آقای ابر ایجاد نخواهد کرد. خود بنده به خاطر بی‌احترامی‌های مکرر این فرد در کلانتری بار‌ها در شرایطی قرار داشتم که می‌توانست منجر به درگیری فیزیکی شود.»

آقای ابر اجاره‌بهای دو سال اول را در ابتدای سال پرداخت کرد، همان زمانی که موجر مشغول آزاررسانی و مزاحمت مدام بود. برای اجاره سال سوم نیز آقای ابر یک برگ چک به عنوان تضمین پرداخت اجاره به صورت امانت به موجر داد. ما هر ماه برای این فرد اظهارنامه‌ای ارسال می‌کردیم تا شماره حساب جهت واریز اجاره را اعلام کند، اما او به هیچ یک از این موارد پاسخ نداد. چند ماه پیش نیز ما دادخواستی به مراجع حقوقی ارسال کردیم و خواستار انفساخ قرارداد اجاره شدیم.

صابر ابر کیست؟+ زندگی حرفه‌ای بازیگر مشهور سینما

پس از آن که این فرد متوجه شد موضوع طرح دعوا چیست، در حالی که آقای ابر در خیابان منتظر دوستی ایستاده بود، به ایشان حمله کرد و با ضربات دسته چاقو، صورت و گیجگاه آقای ابر را مضروب کرد. ما مجدداً از او شکایت کردیم، اما این فرد در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است.

تقاضای کمک صابر ابر در اینستاگرام

این بازیگر، روز جمعه دوم شهریور ۱۴۰۳ در توضیح این تهدید در اینستاگرام خود نوشت:

امنیت شخصی زندگی من و اطرافیانم با حضور یک مزاحم (ب. ب) طی چندسال اخیر دستخوش ناامنی شده که در طی ماه‌های اخیر و روز‌های اخیر باتوجه به تعدد محکومیت‌های کیفری صادره از قوه‌قضاییه علیه ایشان به اوج خود رسیده و باتوجه به اینکه هم اکنون این شخص با قید وثیقه تا صدور رای بعدی کیفری آزاد است همچنان از اقدامات دیگری شامل حمله به قصد ضرب و جرح، تهدید به اسید‌پاشی، تهدید به ربودن و در گونی بردن و اقدام به آدم ربایی، اجیر کردن خفت‌گیر و زورگیر و نشر اکاذیب در فضای مجازی و … … فروگذار نیست.

هتاکی در فضای مجازی و تهیه خوراک کثیف از جنس دروغ با اکانت‌های جعلی و برای صفحاتی که هویتشان معلوم است (تا امروز به آن‌ها نپرداختم، چون در شان من و شما نیست) و نون روز و شب‌شان را از تولید اخبار جعلی بدست میاورند به این خیال خام که با این حاشیه‌های کثیف بتوانند خدشه‌ای به اعتبار حرفه‌ای افراد میان بخشی از جامعه که تمام ماجرا را نمیدانند وارد کند، غافل از اینکه هیچ چیز پنهان نیست و جامعه بسیار آگاه‌تر از آن است.

این یاداداشت یک دلیل مهم دارد

«امنیت زیستن»

برای من تنها حفظ امنیت شخصی‌ام نه به عنوان بازیگر بلکه تنها به عنوان یک شهروند مهم است و، چون میدانم که افراد دیگری نیز در سال‌های گذشته درگیر مزاحمت‌های این شخص بوده‌اند (به گواه سوء سابقه قضایی) تصمیم به اعلام عمومی گرفتم.

تا به امروز از این اعلام خودداری کردم تا اضطرابی را به جامعه تزریق نکنم! اما با اتفاقات اخیر مطمئن شدم باید راهی یافت تا اراذل و همدستان را به قانون سپرد، امیدوارم این یادداشت شروعی باشد برای قطع این جریان من منتظرم تا مراحل قانونی طبق روال پیش رود و از نتیجه شما را بیخبر نخواهم گذاشت.

طبق این نوشته به صورت عمومی اعلام مینمایم در صورتی که هر اتفاق و تهدیدی در زندگی شخصی من از جانب هر شخصی در حال حاضر به وجود بیاید مسبب آن تنها یک نفر است که وکلا و اطرافیانم به خوبی او را می‌شناسند.

از همین‌جا از تمام مقامات مربوطه تقاضای کمک و همراهی دارم تا شاید با اعلام و محکوم شدن افرادی این چنین که سلامت جامعه را مخدوش میکنند عبرتی باشد برای دیگران.

وکلایم مشغول پیگیری‌های قضایی از قوه قضاییه و پلیس امنیت تهران هستند که پس از اخذ اجازه از مراجع قضایی آراء محکومیت، عکس و هویت آن شخص را منتشر خواهم کرد.

بهترین فیلم‌های صابر ابر

صابر ابر سابقه فعالیت در آثاری همچون سیزده ۵۹، پذیرایی ساده، حکایت دریا، آسمان زرد کم عمق، برف روی کاج ها، من دیه‌گو مارادونا هستم، انتهای خیابان هشتم، رخ دیوانه، مسخره باز، تابستان داغ، اینجا بدون من و درباره الی را در کارنامه هنری خود دارد.
از جمله افتخارات صابر ابر می‌توان به دریافت جوایز تندیس بهترین بازیگر مرد برای نمایش ریچارد سوم از سی‌امین جشنواره تئاتر فجر، تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم درباره الی از سومین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم مینای شهر خاموش از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.
صابر ابر با دو سریال قورباغه و مترجم تجربه‌های موفقی را نیز در شبکه نمایش خانگی رقم زده است. در ادامه به معرفی بهترین فیلم‌های صابر ابر خواهیم پرداخت.

فیلم بدون قرار قبلی

فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی و نویسندگی فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی محصول سال ۱۴۰۰ است. یاسمن پزشک ساکن آلمان، پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش از آلمان به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته‌است باعث تعجب او می‌شود. او در این سفر با افرادی آشنا میشود و اقامت کوتاه او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند او را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند. پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا، صابر ابر، حامی ترابی، رضا صابری، امین میری، محمد کیانی و عرفان ابراهیمی در این فیلم مقابل دوربین محمد حدادی بازی کردند. مسعود سخاوت‌دوست موسیقی متن این فیلم را ساخت و عطا مهراد این اثر را تدوین کرد.

فیلم میلیونر میامی

فیلم میلیونر میامی محصول ایران در سال ۱۳۹۵ است که توسط مصطفی احمدی کارگردانی شده. از بازیگرانی که در این فیلم کمدی و جنایی به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان حمید فرخ نژاد، علی قربان زاده، طناز طباطبایی، صابر ابر، افسانه بایگان و آتیلا پسیانی را نام برد.

فیلم تابستان داغ

فیلم تابستان داغ محصول ایران در سال ۱۳۹۵ است که توسط ابراهیم ایرج زاد کارگردانی شده. از بازیگرانی که در این فیلم درام به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان پریناز ایزدیار، علی مصفا، مینا ساداتی، یسنا میرطهماسب و صابر ابر را نام برد.

داستان فیلم درباره نسرین زنی است که در هنگام طلاق از همسرش نمی‌تواند سرپرستی دختر ۶ ساله اش را از شوهرش بگیرد، و به همراه دخترش بدون اطلاع به شوهر سابقش به گوشه‌ای از شهر می‌رود. او برای بدست آوردن مخارج زندگیش در مهدکودکی در همان حوالی مشغول به کار می‌شود و این سبب اتفاقات و مشکلات جدیدی برای او می‌شود..

فیلم هت تریک

فیلم هت تریک محصول ایران در سال ۱۳۹۵ است که توسط رامتین لوافی کارگردانی شده. از بازیگرانی که در این فیلم درام و هیجان انگیز به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، صابر ابر، ماهور الوند و همایون ارشادی را نام برد.

داستان این فیلم به شرح زیر است: چهار دوست پس از یک مهمانی با چیزی یا کسی تصادف می‌کنند و پا به فرار می‌گذارند. وقتی دور هم جمع می‌شوند تا درباره این موضوع صحبت کنند، چاله چوله‌های اخلاقی آن‌ها همراه با غلیان احساساتشان خود را نشان می‌دهد.

فیلم درباره الی

داستان فیلم درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی روایت گر زندگی چند خانواده است که برای گذراندن تعطیلات به شمال کشور سفر کرده اند. دوستان احمد که پس از سال‌ها زندگی در آلمان به ایران بازگشته، در تلاش هستند تا همسری را برای او بیابند...

فیلم درباره الی محصول ایران در سال ۱۳۸۷ است که توسط اصغر فرهادی کارگردانی شده. از بازیگرانی که در این فیلم درام و رازآلود به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان ترانه علیدوستی، گلشیفته فراهانی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، مانی حقیقی، پیمان معادی، رعنا آزادی ور، احمد مهرانفر و صابر ابر را نام برد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان