تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

سحر گلدوست کیست؟

سحر گلدوست، بازیگر سینما و تلویزیون، در نقش ثریا در سریال در انتهای شب مشهور شده است.

سحر گلدوست کیست؟

رویداد۲۴| سحر گلدوست، متولد سال ۱۳۶۵ در شیراز، پس از تحصیل در رشته تجربی، وارد عرصه بازیگری شده است. فعالیت سینمایی سحر گل دوست با حضور در تئاتر در شیراز از سال ۱۳۹۵ آغاز شد. در سال ۱۴۰۰ و در سن ۳۵ سالگی، او با بازی در فیلم سینمایی "قهرمان" به کارگردانی اصغر فرهادی، اولین تجربه حضور مقابل دوربین را به دست آورد. سحر گل دوست در این فیلم، نقش فرخنده را ایفا کرد و توانست برای این نقش آفرینی، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در جشن حافظ شود.

سحر گل دوست، دوره های بازیگری خود را در موسسه بامداد به مدیریت پریسا بخت‌آور گذرانده است.

به تازگی، او با بازی در سریال "در انتهای شب" به شهرت زیادی دست یافته است.

بیوگرافی سحر گلدوست

سحر گلدوست فعالیت حرفه ای خود در عرصه بازیگری را از سال ۱۳۹۵ با حضور در تئاتر در شیراز آغاز کرد. او در سال ۱۴۰۰ و در سن ۳۵ سالگی، با شرکت در کلاس‌های بازیگری موسسه بامداد و انتخاب توسط اصغر فرهادی، برای ایفای نقش فرخنده در فیلم "قهرمان" به عنوان اولین تجربه بازیگری حرفه ای خود روی پرده سینما ظاهر شد. عملکرد وی در این فیلم، موجب نامزدی او برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در جشن حافظ شد. دومین تجربه بازیگری سحر گلدوست، ایفای نقش ثریا در سریال "در انتهای شب" بود.


بیشتر بخوانید: الیکا عبدالرزاقی کیست؟


نقش سحر گلدوست در سریال در انتهای شب

در یک درام خانوادگی و اجتماعی، داستان زندگی زوجی از طبقه متوسط را دنبال می‌کنیم. بهنام (پارسا پیروزفر) یک هنرمند نقاش است که با همسرش ماهی (هدی زین‌العابدین) و فرزند کوچکشان در پردیس زندگی می‌کنند. ماهی کارمند یک فرهنگسراست و هر روز مسیر طولانی بین تهران و پردیس را طی می‌کند. داستان از جایی آغاز می‌شود که متوجه می‌شویم این زوج تصمیم به جدایی گرفته‌اند.

سحر گلدوست کیست؟

این سریال با عنوان "در انتهای شب"، به کارگردانی آیدا پناهنده، نویسندگی آیدا پناهنده و ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی محمد یمینی، محصول کشور ایران است. در این سریال، سحر گلدوست در نقش ثریا ظاهر می‌شود - زنی که یک دختر دارد و در همسایگی خانه بهنام زندگی می‌کند. دختر ثریا با فرزند بهنام و ماهرخ هم بازی است.

بازی سحر گلدوست در فیلم قهرمان از اصغر فرهادی

به گزارش رویداد۲۴ قهرمان فیلمی است که در شیراز فیلم‌برداری شده و موضوعی اجتماعی را روایت می‌کند. تصویربرداری این فیلم در دوران همه‌گیری کرونا آغاز شد و در مقطعی به خاطر شیوع گسترده این بیماری متوقف شد.

در خلاصه داستان آمده است که رحیم (با بازی امیر جدیدی) به علت عدم پرداخت بدهی‌اش به بهرام به زندان افتاده است. او تصمیم می‌گیرد یک کیف حاوی طلا را به صاحبش بازگرداند و این اقدام توجه تلویزیون و رسانه‌های مجازی را جلب می‌کند. مردم به رحیم لقب قهرمان را می‌دهند. در این فیلم، سحر گلدوست در نقش فرخنده شخصیت یک زن قدرتمند و جنگجو را ایفا می‌کند.

بازیگران این فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست، فرشته صدر عرفایی، احسان گودرزی و سارینا فرهادی هستند. قهرمان علاوه بر نامزدی در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان هفتاد و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب، جوایز بسیاری از جمله جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۲۱ و جایزه دستاورد کارگردانی از جشنواره اسکرین آسیا پاسیفیک را به دست آورده است. این فیلم همچنین نامزد بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان از انجمن منتقدان شیکاگو و برنده دو جایزه بهترین فیلمنامه اورژینال و بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان از هیئت ملی نقد آمریکا شده است. قهرمان در ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به عنوان نماینده سینمای ایران برای رقابت در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی شد اما نتوانست به جمع پنج نامزد نهایی راه پیدا کند.

سحر گلدوست کیست؟

درباره سریال در انتهای شب

«در انتهای شب» یک اثر هنری جذاب است که اثری جذاب به کارگردانی آیدا پناهنده و همکاری او با ارسلان امیری را نشان می‌دهد. این فیلم یک سوژه کاملاً معمول - یعنی بحران روزمره‌های یک زوج حاشیه‌نشین طبقه متوسط - را انتخاب کرده، اما با نوآوری در روایت و پرداخت به آن، یک درام جذاب را خلق کرده است.

فیلمنامه این اثر در انتقال مفاهیم و تکامل کاراکتر‌ها و پیشبرد قصه بسیار مؤثر است. همچنین قاب‌بندی دقیق فرشاد محمدی، طراحی صحنه و لباس واقع‌گرایانه، و همچنین استفاده زیبایی‌شناسانه از لوکیشن‌ها به باورپذیرتر کردن فیلم کمک کرده است.

استفاده خلاقانه از بازی‌های زمانی و فلاش‌بک در فیلمنامه، مخاطب را درگیر ماجرا و کنجکاو برای بازگشت به گذشته کرده است. همچنین موسیقی فیلم نیز به خوبی با فضای داستان همگام است.

به طور کلی، «در انتهای شب» یک اثر سینمایی جذاب و دست‌ساز است که با بهره‌گیری از تکنیک‌های روایی، بصری و صوتی مناسب به خلق تجربه هنری مطلوبی برای مخاطب پرداخته است.

سحر گلدوست کیست؟

خلاصه داستان سریال در انتهای شب

داستان این سریال درباره یک زوج به نام‌های بهنام و ماهی است. آن‌ها دو شخصیت کاملاً متفاوت دارند و در برخی مسائل مهم خانوادگی نمی‌توانند به توافق برسند. به نظر می‌رسد که نظرات ماهی بیشتر در خانواده اعمال می‌شود و بهنام از این موضوع ناراحت و خسته شده است.

برای خانه‌دارشدن، بهنام و ماهی تصمیم می‌گیرند از مرکز شهر به خارج از شهر نقل مکان کنند تا بتوانند خانه بخرند. این تصمیم برای آن‌ها فشار‌های روانی و اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند؛ به طوری که مجبورند هر روز چند ساعت زودتر از خواب بیدار شوند تا به محل کارشان برسند.

ماجرا زمانی به اوج می‌رسد که بهنام به اشتباه سوار یک سرویس نظامی می‌شود، به طوری که فکر می‌کنند او یک جاسوس است. در همین حال، ماهی و فرزندشان، دارا، نیز در یک موقعیت سخت قرار می‌گیرند؛ چون فکر می‌کنند بهنام گم شده است.

پس از پیداشدن بهنام، او همه چیز را گردن همسرش ماهی می‌اندازد و این دعوای خانوادگی منجر به یک طلاق عاطفی می‌شود. در نهایت، آن‌ها پس از ۴ ماه تصمیم می‌گیرند از یکدیگر جدا شوند.

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات شما
پیشخوان