تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

خودروی جنگی پیاده نظام ام۲/ام۳ بردلی

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های خودروی جنگی پیاده نظام ام۲/ام۳ بردلی خواهیم پرداخت.

خودروی رزمی زرهی ام۲/ام۳ بردلی

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: خودروی جنگی پیاده نظام بردلی توسط شرکت بی‌ای ئی سیستمز لند اند آرممنت (یونایتد دیفنس سابق) تولید می‌شود و شامل خودروی جنگی پیاده نظام ام ۲ و خودروی جنگی سواره نظام ام ۳ است.

این خودرو در خدمت ارتش آمریکا و عربستان سعودی است. از سال ۱۹۸۱، ۶۷۲۰ خودرو از هر دو نوع وارد میدان شده است.

نقش خودروی جنگی پیاده نظام ام ۲، انتقال پیاده نظام در میدان نبرد، تامین پوشش آتش برای نیرو‌های پیاده و سرکوب تانک‌ها و خودرو‌های جنگی دشمن است. ام ۲ یک فرمانده، توپچی و راننده به همراه شش سرباز پیاده نظام کاملا مجهز را حمل می‌کند. ام ۳ ماموریت‌های پیشاهنگی را انجام می‌دهد و سه خدمه به اضافه دو پیشاهنگ را حمل می‌کند.

FBCB۲

در ژوئن ۲۰۰۴، دی آر اس تکنولوژی قراردادی برای ارائه سیستم‌هایی، از جمله رایانه‌های کاربردی سخت، برای تانک‌های ام ۲‌ای ۳ بردلی و ام ۱‌ای ۲ آبرامز به عنوان بخشی از برنامه فرماندهی رزمی ارتش ایالات متحده منعقد کرد.

خودروی رزمی زرهی ام۲/ام۳ بردلی

FBCB۲ یک سیستم اطلاعات فرماندهی نبرد دیجیتالی است که قابلیت همکاری و آگاهی از موقعیت را از تیپ تا سرباز انفرادی فراهم می‌کند که در ارتباط با اینترنت تاکتیکی ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کنترل آتش و دید

توپچی به یک واحد دید یکپارچه ریتون مجهز شده است که شامل یک دید روز / حرارتی با بزرگنمایی × ۴ و × ۱۲ است. یک رله نوری تصویر دید توپچی را در اختیار فرمانده قرار می‌دهد.

توپچی دارای پریسکوپ برای رصد رو به جلو و جانبی نیز می‌باشد. یک سیستم دید در روز برای توپچی یا فرمانده به عنوان پشتیبان دید اولیه ارائه شده است.

خودروی رزمی زرهی ام۲/ام۳ بردلی

راننده مجهز به سه پریسکوپ جلو به علاوه یک پریسکوپ در سمت چپ است. پریسکوپ مرکزی را می‌توان با نمایشگر شب راننده AN/VVS-۲ نوثروپ گرومن با تقویت کننده تصویر نسل دوم ۲۵ میلی متری جایگزین کرد. بردلی‌های ارتقا یافته ام۲ مجهز به تقویت‌کننده بینایی راننده فناوری‌های DRS هستند.

تسلیحات بردلی ام ۲/ام ۳

تسلیحات اصلی یک اسلحه مسلسل ۲۵ میلی متری ام۲۴۲ بوشمستر سیستم‌های مهمات ATK (بوئینگ سابق) است. ام۲۴۲ دارای یک لوله با مکانیزم تغذیه دوگانه یکپارچه و انتخاب تغذیه از راه دور است.

حالت تک یا چند تیر می‌تواند توسط توپچی انتخاب شود. سرعت استاندارد شلیک ۲۰۰ گلوله در دقیقه است، اما تفنگ به صورت اختیاری به ۵۰۰ گلوله در دقیقه تبدیل می‌شود. یک مسلسل ۷.۶۲ میلی متری ام ۲۴۰سی به صورت هم محور در سمت راست بوش مستر نصب شده است.

خودروی رزمی زرهی ام۲/ام۳ بردلی

ام۲ بردلی به سامانه موشکی ضد تانک ریتون تاو BGM-۷۱ مجهز شده است. پرتابگر تاو لوله‌ای در سمت چپ برجک نصب شده است. هدف با استفاده از یک دید نوری ردیابی می‌شود که سیگنال مادون قرمز را از پشت موشک در حال پرواز تشخیص می‌دهد. برد موشک تاو ۳.۷۵ کیلومتر است.

محافظت از خود بردلی ام ۲/ام ۳

بردلی مجهز به دو نارنجک دودزا ام ۲۵۷ است که هر کدام با چهار نارنجک دودزا پر شده است. همچنین مجهز به سیستم تولید کننده دود موتور است. بدنه ام ۲ بردلی از آلومینیوم جوش داده شده و زره لمینت ساخته شده است. علاوه بر این، بردلی‌های ام ۲‌ای ۲ / ام ۳‌ای ۲ دارای زره ​​فولادی کاربردی هستند که دارای زره ​​غیرفعال اضافی یا زره واکنشی انفجاری است.

شرکت جنرال داینامیکس آرممنت اند تکنیکال پروداکتس یک بسته زره واکنشی با قابلیت پیشرفته برای بردلی توسعه داده است.

خودروی رزمی زرهی ام۲/ام۳ بردلی

در سپتامبر ۲۰۰۸، شرکت بی‌ای ئی قراردادی برای نصب زره مین‌های انفجاری دست ساز بر روی ۴۳۳ وسیله نقلیه بردلی ام ۲/ام ۳ منعقد کرد. 

نیروی محرکه

بردلی مجهز به موتور VTA-۹۰۳T از شرکت کامینز انجین مستقر در ایندیانا است. گیربکس هیدرومکانیکی HMPT-۵۰۰ از کامبت پروپولوشن سیستمز، یک بخش از ارتباطات L-۳، محدوده سه سرعته را ارائه می‌دهد. این موتور‌ها حداکثر سرعت ۶۶ کیلومتر در ساعت را ارائه می‌دهند.

خودروی رزمی زرهی ام۲/ام۳ بردلی

همه بردلی‌ها دوزیست هستند. مدل‌های قبلی مجهز به یک مانع آب هستند که قبل از ورود به آب توسط خدمه نصب می‌شود. مدل‌های A۳ دارای یک پانتون بادی هستند که در جلو و کناره‌های خودرو قرار می‌گیرد. نیروی محرکه آب توسط مسیر‌ها تامین می‌شود و بردلی می‌تواند حداکثر سرعت ۷.۲ کیلومتر در ساعت را در آب داشته باشد.

مشخصات فنی کلی ام۲/ام۳ بردلی

طول: ۶.۵۵ متر

عرض:۳.۶۱ متر

ارتفاع: ۲.۵۶ متر

حداکثر سرعت در جاده: ۶۶ کیلومتر بر ساعت

حداکثر سرعت در آب: ۷.۲ کیلومتر در ساعت

برد: ۴۸۳ کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما
پیشخوان