تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

نقد و بررسی فیلم جوکر ۲: جنون مشترک| واکین فنیکس و لیدی گاگا در فیلمی که صدای منتقدان را درآورد

از آنجا قسمت اول جوکر فروشی بیش از یک میلیارد دلار را در گیشه تجربه کرد، قسمت دوم آن نیز ساخته شد. بازی لیدی گاگا در این فیلم به نظر یکی از موارد جذب مخاطب بوده است.

نقد و بررسی فیلم جوکر ۲: جنون مشترک| واکین فینیکس و لیدی گاگا در فیلمی که صدای منتقدان را درآورد

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: شاید کمتر کسی تصور می‌کرد قسمت اول سری فیلم‌های جوکر یه چنین موفقیت عظیمی دست پیدا کند. تاد فیلیپس کارگردانی بود که بیشتر او را با ساخت فیلم‌های کمدی مانند خماری به خاطر می‌آوردند. اما موفقیت مالی و انتقادی جوکر به قدری زیاد بود که همگان را قانع کند که قسمت دوم این فیلم هم ساخته شود. قسمت اول جوکر فروشی بیش از یک میلیارد دلار را در گیشه تجربه کرد. جایزه بسیار معتبر شیر طلایی ونیز را کسب کرد و توانست در یازده رشته اُسکار کاندیدا شود و در دو رشته بهترین بازیگر مرد و بهترین موسیقی متن جایزه اُسکار را کسب کند. تمام این موفقیت‌ها و افتخارات آن قدر زیاد بود که قسمت دوم فیلم هم ساخته شود.

کارگردان جوکر ۲: جنون مشترک

تاد فیلیپس در یک خانواده یهودی در بروکلین نیویورک به دنیا آمد. فیلیپس در دیکنس هیلز لانگ آیلند نیویورک بزرگ شد. او در مدرسه هنری تیش دانشگاه نیویورک شروع به تحصیل کرد، اما به دلیل ناتوانی در تهیه بودجه برای ساخت اولین فیلم و پرداخت شهریه تحصیل در دانشگاه را نیمه کاره رها کرد. فیلیپس در جوانی به دلیل دزدی از مغازه‌ها دچار مشکل شده بود. فلیپس را بیشتر به عنوان یک کارگردان فیلم‌های کمدی می‌شناسند. فیلم سه قسمتی خماری مهم‌ترین فیلم‌های او تا پیش از ساخت جوکر هستند. او در جوکر توانست با تغییر ژانر یکی از موفق‌ترین فیلم‌های کارنامه هنری را خود بسازد و تبدیل به یکی از مهم‌ترین کارگردانان سینمای معاصر آمریکا شود.

نقد و بررسی فیلم جوکر ۲: جنون مشترک| واکین فینیکس و لیدی گاگا در فیلمی که صدای منتقدان را درآورد

بازیگران جوکر ۲: جنون مشترک

مانند قسمت اول، فنیکس در قسمت دوم هم نقش جوکر را بازی می‌کند. واکین فنیکس یکی از بهترین بازیگران جهان در قرن بیست و یکم است که در سال ۲۰۲۰ نامش در رده دوازدهم بزرگ‌ترین بازیگران قرن نیویورک تایمز قرار گرفت. واکین فنیکس کار بازیگری را همراه برادرش در تلویزیون آغاز کرد. فنیکس در سال ۲۰۰۰ به خاطر بازی در فیلم گلادیاتور نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از اُسکار شد. در دهه نود با بازی در نقش مکمل فیلم‌های قلم‌پر‌ها و به خاطرش مردن به شهرت رسید و با بازی در فیلم‌های نشانه‌ها، روستا و هتل روآندا در گیشه هم موفق بود. فنیکس سپس با بازی در نقش جانی کش در درام موزیکال روی خط راه برو کاندیدای اُسکار و گلدن گلاب شد. فنیکس مدتی از بازیگری کناره گرفت و در سال ۲۰۱۰ و به واسطه بازی در درام روانشناختی مرشد برای سومین بار کاندیدای جایزه اُسکار شد. بازی در درام عاشقانه او و فیلم خباثت ذاتی قدرت بازیگری فنیکس را به رخ کشید تا این که سرانجام به واسطه بازی در جوکر توانست اُسکار بهترین بازیگر مرد را تصاحب کند. فنیکس تا به امروز برنده یک جایزه اُسکار، یک جایزه گرمی، یک جایزه آکادمی فیلم بریتانیا و دو جایزه گلدن گلاب بوده است.


بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم گرگ ها؛ درخشش بردپیت و جرج کلونی دو ستاره هالیوود در فیلمی ماندگار


بازیگر نقش زن جوکر بازیگر، خواننده، ترانه سرا و بازیگر مشهور آمریکایی است. لیدی گاگا در ۲۸ مارس ۱۹۸۶ به دنیا آمد. ابتدا در مدرسه هنری تیش به تحصیل پرداخت، اما برای دنبال کردن کار موسیقی از ادامه تحصیل در این مدرسه انصراف داد.

او در سال ۲۰۰۷ با اینتر اسکوپ رکوردز و کان لایو دیستر بیوشن قرار داد بست. گاگا یک سال بعد آلبوم موفق شهرت و دو تک آهنگ موفق فقط برقص و پوکر فیس را منتشر کرد. بعد‌ها این آهنگ همراه آلبوم هیولای شهرت مجدداً منتشر شد که آهنگ‌های موفق تلفن، عاشقانه بد و آلهاندرو را به همراه داشت. پنج آلبوم پیاپی گاگا تا به امروز در صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ قرار گرفته است. گاگا در ابتدای فعالیت بازیگری خود در سریال داستان ترسناک آمریکایی: هتل بازی کرد و با حضور در موزیکال عاشقانه ستاره‌ای متولد می‌شود موفق به کسب هم‌زمان جایزه گرمی، اُسکار، بفتا و گلدن گلاب شد. مجموع آثار گاگا تا به امروز مجموعاً ۱۷۰ میلیون دلار فروش داشته است. گاگا تا به امروز ۱۳ جایزه گرمی و ۱۸ جایز ویدئوی موسیقی ام تی وی برنده شد. تایمز در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۹ او را در میان ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال قرار داد. او مالک برند آرایشی گیاهی هاوس لابراتوریز است که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد.

نقد و بررسی فیلم جوکر ۲: جنون مشترک| واکین فینیکس و لیدی گاگا در فیلمی که صدای منتقدان را درآورد

واکنش انتقادی به جوکر ۲: جنون مشترک

جوکر ۲: جنون مشترک نتوانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند. امتیاز فیلم در وبسایت راتن تومیتوز ۵.۲ از ده است و در سایت متاکریک هم امتیاز ۴۹ از ۱۰۰ را کسب کرد که بیانگر نقد‌های متوسط است. بسیاری از منتقدان طراحی لباس، موسیقی، فیلمبرداری و بازی فنیکس و گاگا را ستایش کرده‌اند، اما از فیلمنامه ایرادات جدی گرفته‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات شما