تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲

خطرناک‌ترین مارهای دنیا کدامند؟

وقتی مار پوستش را می‌ریزد، معمولاً تهاجمی تر از حالت عادی است. با همین مقدمه می‌توانیم درک کنیم که این گزارش درباره خطرناک‌ترین مارهای دنیاست. پس با ما همراه شوید.

۴ مار تهاجمی خطرناک دنیا

رویداد۲۴ حسین فلاحی: در حالی که هر ماری که پرخاشگر می شود کشنده نیست، مارهای سمی می توانند برخی از تهاجمی ترین آنها باشند. مهم است که به یاد داشته باشید که مهم نیست که یک مار چقدر تهاجمی باشد. آنها تقریباً همیشه بدون تحریک حمله نمی کند.

وقتی مار پوستش را می ریزد، معمولاً تهاجمی تر از حالت عادی است. این به این دلیل است که در طول این فرآیند، پوسته های روی چشمان آن کدر می شود. یکی دیگر از محرک های رایج زمانی است که از یک وعده غذایی بزرگ سیر می شود. آیا می دانید تهاجمی ترین مارهای دنیا کدامند؟

1. مامبای سیاه

مامبای سیاه

مامبای سیاه سریعترین مار زمینی در جهان و دومین مار سمی دراز در جهان است. این مار می تواند تا 12 مایل در ساعت حرکت کند و خانه آن در جنوب و شرق آفریقا است. این مار در دفاع از خود دریغ نخواهد کرد. همچنین در حملات دفاعی میزان سم را کاهش نمی دهد، بنابراین سم بسیار سمی آن همیشه با هر گزش وارد می شود. آنها همچنین چندین بار در یک حمله گاز می گیرند، اغلب تا 12 بار و هر بار، همان مقدار زهر را وارد می کنند. علائم خیلی سریع شدید می شوند، اما یک پادزهر در دسترس است.

مامبای سیاه نام خود را از دهان سیاه خود گرفته است که هنگام ناراحتی نشان می دهد. وقتی احساس خطر می کند دهانش را باز می کند و در حالی که گردنش را باز می کند، هیس می کند. قبل از استفاده از سم ابتدا این را امتحان می کند. مامباهای سیاه عمدتاً گالاگو، خفاش، مرغ، پرنده و موش را می خورند.


مطالبی بیشتر برای مطالعه در زمینه حیات وحش

۱۰ حیوانی که می‌توانند شیر‌ شکار کنند

باهوش‌ترین حیوانات جهان را بشناسید

بزرگترین حیوانات ماقبل تاریخ

بهترین عکس‌های حیات وحش

بلندترین حیوانات حیات وحش

هیجان انگیزترین تصاویر حیات وحش به روایت گاردین


2. افعی فلس دار اره ای

افعی فلس دار

افعی فلس دار اره ای یکی از تهاجمی ترین مارهای روی کره زمین است و در عین حال سمی است. این مار آنقدر تهاجمی است که مسئول بیشترین مرگ و میر انسان است، در حالی که تنها 10 درصد از قربانیان درمان نشده می میرند. افعی فلس دار مسئول مرگ و میر انسان بیشتر از مجموع مرگ و میر از همه گونه های دیگر مار است. این مار سه برابر زهر لازم برای کشتن انسان تزریق می کند.

افعی فلس دار اره ای در آسیای مرکزی و خاورمیانه یافت می شود و مرکز آن در شبه قاره هند است. این مارها می توانند تا 2.5 فوت طول داشته باشند، اما معمولاً حدود 2 فوت طول دارند. آنها همچنین شبگرد هستند.

3. تایپان ساحلی

تایپان ساحلی

تایپان ساحلی از نظر قدرت زهر، رنگ، شکل و اندازه مانند مامبای سیاه است. به طعمه خود مانند مامبای سیاه حمله می کند و به طعمه اجازه می دهد تا در اطراف راه برود و بمیرد. این مارها در بخشی از سواحل شرقی و شمالی استرالیا و همچنین گینه نو یافت می شوند. آنها در هر ضربه چندین بار گاز می گیرند و یک سم بسیار سمی را به عمق بافت تزریق می کنند. این مار خشکی سومین مار سمی در نوع خود است. در اواسط صبح بسیار فعال است، اگرچه ممکن است در گرمای تابستان کاملاً شبانه باشد. دوست دارد وقتی فرصت پیدا کند، موش، موش و پرندگان بخورد. تایپان ساحلی با طول متوسط ​​6.5 فوت دومین مار سمی استرالیا است. در مزارع نیشکر کاشته شده توسط انسان، جنگل‌های باز زندگی می کند.

4. مار بوش مستر

مار بوش مستر

مار بوش مستر زمانی که احساس خطر می کند یکی از تهاجمی ترین مارهای روی کره زمین است. همچنین این مار به شدت سمی است. این مار بزرگترین افعی گودال در جهان است که به 12 فوت می رسد، اگرچه میانگین ارتفاع آن حدود 6.5 فوت است. در قاره آمریکا، این طولانی ترین مار سمی است که می توانید پیدا کنید.  مار بوش مستر در مناطق روستایی آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می کند و می تواند روزها در همان مکان استتار شده بنشیند و منتظر فرصت مناسبی برای ضربه زدن به طعمه باشد. جنگل های سرد سنگین زیر 3000 فوت را دوست دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان