تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

سهمگین ترین راکت باران جنگ اوکراین در خارکف

نیرو‌های نظامی روسیه پس از حملات متعدد به کی یف پایتخت اوکراین به خارکف دومین شهر بزرگ این کشور حمله کردند و آن را راکت باران کردند. مردمی که در شهر مانده اند و قرار را بر فرار ترجیح دادند همچنان به اشکال مختلف در برابر حملات روس‌ها مقاومت می‌کنند.

سهمگین ترین راکت باران جنگ اوکراین در خارکف

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری رویترز حملات روسیه روز سه شنبه به میدان مرکزی دومین شهر بزرگ اوکراین و دیگر اهداف غیرنظامی برخورد کرد و یک کاروان ۴۰ مایلی از تانک‌ها و سایر وسایل نقلیه پایتخت اوکراین را مورد تهدید قرار داد. رئیس جمهور اوکراین مسکو را به توسل به تاکتیک‌های تروریستی برای تحت فشار قرار دادن بزرگترین جنگ زمینی اروپا متهم کرد.

نیرو‌های روسی در روز ششم تهاجم به دو شهر بزرگ اوکراین پیشروی کردند که نظم جهانی قرن بیست و یکم را متزلزل کرد. در خارکف، یک شهر استراتژیک شرقی با جمعیتی حدود یک و نیم میلیون نفر، حداقل ۶ نفر بر اثر حمله به ساختمان اداری منطقه در دوره شوروی کشته شدند. انفجار‌ها مناطق مسکونی را درنوردید و یک زایشگاه به پناهگاه زیرزمینی منتقل شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، حمله هدفمند به میدان اصلی خارکف را "ترور آشکار و پنهان" خواند و موشک‌های روسی را مقصر دانست و آن را جنایت جنگی خواند. هیچ کس نمی‌بخشد. هیچ کس فراموش نمی‌کند... این تروریسم دولتی فدراسیون روسیه است.

زلنسکی بعداً در یک درخواست احساسی به پارلمان اروپا گفت: "ما می‌جنگیم تا اعضای برابر اروپا باشیم. من بر این باورم که امروز به همه نشان می‌دهیم که این چیزی است که هستیم... ما ثابت کرده‌ایم که حداقل، ما هم مثل شما هستیم. "

علاوه بر حملات به شهرها، گزارش‌هایی مبنی بر استفاده مسکو از بمب‌های خوشه‌ای در سه منطقه پرجمعیت منتشر شده است. اگر تایید شود، سطح جدیدی از وحشیگری نگران کننده در جنگ را نشان می‌دهد - و می‌تواند روسیه در جامعه جهانی بیشتر منزوی کند.

در حال حاضر، با ارسال سلاح به اوکراین توسط قدرت‌های غربی و فشار‌های جهانی بر اقتصاد روسیه، گزینه‌های رئیس جمهور ولادیمیر پوتین کاهش یافته است، زیرا او به دنبال ترسیم مجدد نقشه جهانی - و بازگرداندن دموکراسی متمایل به غرب اوکراین به مدار مسکو است. در تصاویر روز عکس هایی از سهمگین ترین راکت باران جنگ اوکراین در خارکف را ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان