تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

تأکید دژپاد بر ارائه تجهیزات اورجینال و نوآوری در حوزه پردازشی

کارشناس ارشد بخش ذخیره‌سازی و منابع پردازشی دژپاد در نمایشگاه الکامپ از استراتژی‌های شرکت برای حفظ امنیت و کیفیت اطلاعات مشتریان پرده برداشت.

تأکید دژپاد بر ارائه تجهیزات اورجینال و نوآوری در حوزه پردازشی
رویداد۲۴| در حاشیه نمایشگاه الکامپ، سرپرست بخش ذخیره‌سازی و منابع پردازشی دژپاد اعلام کرد: « ارائه تجهیزات اورجینال یکی از اصول اساسی مجموعه دژپاد است.»

وی افزود:« در حوزه فعالیت اولیه شرکت، امنیت اهمیت بسیاری داشت. اما با مشاهده بحران‌ها در زیرساخت‌های مجازی و شبکه‌ای، به حوزه پردازشی و منابع ذخیره‌سازی نیز وارد شدیم تا از اطلاعات مشتریان محافظت کنیم.»

ابریشم‌کار ادامه داد: « امنیت اطلاعات بسیار مهم است، اما برای دژپاد، ثبات و سرعت پردازش اطلاعات و کیفیت ارائه خدمات نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین دلیل وارد حوزه پردازش و ذخیره‌سازی شدیم و توانستیم سهم قابل‌توجهی از بازار را به دست آوریم. به جرات می‌توانم بگویم یکی از بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مزایایی که شرکت دژپاد نسبت به سایر رقبایش دارد این است که در استفاده از تجهیزات و اقلام غیر اورجینال کاملاً خودداری کرده و ما هیچ وقت تجهیزات غیر اورجینال وارد نمی‌کنیم.»

ایشان تأکید کردند:« تجهیزاتی که از رده تولید خارج شده یا از رده ساپورت دستگاه خارج شده‌اند، از سبد محصولات شرکت حذف می‌شوند و هیچ وقت به تجهیزات دست دوم و... ورود نمی‌کنیم. چون هدف و رسالت خودمان را روی پرفورمنس، نگهداری و امنیت اطلاعات مشتری‌ها قرار داده‌ایم. این یکی از نقاط قوت دژپاد است.»

ابریشم‌کار توضیح داد:« در حوزه منابع پردازشی، تجهیزات اچ پی از قدیم وجود داشتند. ما اکنون تأمین تجهیزات آخرین نسل (نسل ۱۱) را انجام می‌دهیم و در منابع ذخیره‌سازی از استوروانس و استور ایزی استفاده می‌کنیم. در بخش منابع پردازشی علاوه بر سری سرویس پرولیانت، سرویس سینرژی را هم به سبد خانواده محصولاتمان اضافه می‌کنیم. در بخش ای ام سی، از وقتی که شرکت دل EMC را خریداری کرده، ماهیتاً متفاوت شده‌اند. ما روی دسته خانواده استوریج‌هایشان که سری یونی‌تی اس دی و سری پاوراستورها ورود کردیم. پاوراستورها نسخه‌های جدیدی هستند که وارد بازار شده‌اند. البته نسخه‌های قدیمی هم دارد ولی آخرین نسخه پاوراستور که تی است مدتی است که وارد بازار شده و ما هم به تبع آن این تجهیزات را کم کم آماده تحویل می‌کنیم. پروژه‌هایی در دست اقدام داریم که ان‌شاءالله بتوانیم در این حوزه هم مثل حوزه‌های قبلی قدرتمند و موفق باشیم.»

وی ادامه داد:« در موضوع منابع پردازشی ما در هر صورت محصولاتی داریم که دچار تحریم هستند و به ما نمی‌دهند. از طرفی، سرورهای دل از قدیم بودند و الان هم موجود هستند. تعدادی از این‌ها به دلیل متقاضی کم در بازار و عدم پشتیبانی از تجهیزات، مشکلاتی ایجاد می‌کردند که ما توانستیم با راهکارهایی که داشتیم این‌ها را به بهترین شکل از خود تأمین‌کننده و تولیدکننده واقعی دریافت کنیم و به همین دلیل ما سعی می‌کنیم که تجهیزات روز را استفاده کنیم.»

ابریشم‌کار افزود:«  اما باید در نظر داشته باشیم که تیم فنی ما دانش فنی کمی روی محصولات هایتک دارد. بنابراین باید روی تجهیزاتی مانور بدهیم که بتوانیم از آن‌ها پشتیبانی کنیم، آن‌ها را عیب‌یابی کنیم، مدیریت کنیم و از تمام امکاناتشان استفاده کنیم و در مواقع بحران بتوانیم آن‌ها را پشتیبانی کنیم.»

ابریشم‌کار تصریح کرد:« موضوع پشتیبانی یکی از نقاط قوت و اصلی دژپاد است و تأکید داریم که محصولی که فروخته شده، هدف صرفاً فروش نبوده بلکه پشتیبانی از محصول نیز بوده است. ما به اندازه‌ای به تجهیزاتمان مطمئن هستیم که برخی از محصولاتمان را حتی سه تا پنج سال گارانتی می‌کنیم و اگر طی این مدت اتفاقی برایشان بیفتد، می‌توانیم آن‌ها را حفظ کنیم.»

سرپرست بخش ذخیره‌سازی و منابع پردازشی دژپاد در پایان گفت:« ما در مورد محصولات هایتک صحبت می‌کنیم، این تجهیزات به دلیل پیچیدگی سورس، تکنولوژی و کدنویسی و همچنین محرمانگی‌ که دارند، هوش مصنوعی در بخش محصولات هایتک وجود ندارد. همه آن‌ها کلوز سورس هستند و هیچ‌کدام اوپن سورس نیستند. چندین نفر و شرکت تلاش کردند از طریق هوش مصنوعی محصولاتی تولید کنند ولی نتوانستند رقابت کنند. به دلیل دانشی که پشت این تجهیزات وجود دارد و کلوز بودن موضوع و عدم دسترسی به منابع اطلاعاتی، می‌توان گفت هوش مصنوعی را در این حوزه بسیار محدود کرده است. شاید بتوان گفت AI راهکارهایی ارائه می‌دهد ولی اگر از هرکدام از هوش‌های مصنوعی موجود در بازار بپرسیم اگر این مشکل برای سیستم من پیش آمد باید چه‌کار کنم، پاسخ خواهد داد که با پشتیبانی تماس بگیرید. چون سطح دانش هوش مصنوعی در این حوزه‌ها کم است و مالکیت این دانش‌ها متعلق به شرکت‌ها است.»

برچسب ها: الکامپ
نظرات شما