تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
در رویداد۲۴ بخوانید:

زیباترین ماشین های ایرانی کدام است؟

زیبایی هر چیز بستگی به سلیقه افراد دارد؛ اما می‌توان یک سری فاکتور‌های عمومی و سلیقه‌ای که به همدیگر شبیه هستند را برای انتخاب زیباترین ماشین ایرانی در نظر گرفت و به همین دلیل آن‌هایی که در نظر اکثریت زیبا هستند را انتخاب کرد.

زیباترین ماشین‌های ایرانی کدام است؟

رویداد۲۴ | مهسا احمدی: خودروسازی یکی از مهم‌ترین صنایع ایران است و قطعا مردم ایران علاقه زیادی نسبت به زیبایی و کیفیت خوب خودروی خود نشان می‌دهند و به همین جهت در این مطلب تصمیم داریم شما را با بهترین، زیبا‌ترین و با کیفیت‌ترین خودرو‌های ایرانی آشنا کنیم.

زیبایی هر چیز بستگی به سلیقه افراد دارد؛ اما می‌توان یک سری فاکتور‌های عمومی و سلیقه‌ای که به همدیگر شبیه هستند را برای انتخاب زیباترین ماشین ایرانی در نظر گرفت و به همین دلیل آن‌هایی که در نظر اکثریت زیبا هستند را انتخاب کرد. باید در نظر داشته باشیم که می‌توان زیبایی هر خودرو را نسبت به قیمتی که دارد، مورد ارزیابی قرار داد. وگرنه هر کسی میداند که پورشه و فراری زیباترین ماشین‌های بازار روز دنیا هستند.

لاکچری‌ترین ماشین‌های ایرانی

۱. شاهین، زیباترین ماشین ایرانی در نظر جوانان

شاهین اسپرت و نیمه لوکس، یکی از خودرو‌های جوان پسند گروه خودروسازی سایپا معرفی می‌شود که اولین اتومبیل ایرانی با پلتفرم ساخت داخل به حساب می‌آید. این خودرو در ابتدا با نام «رهام» به عنوان خوشگل‌ترین ماشین ایرانی در سال ۹۷ رونمایی شد، اما یک سال بعد، به «شاهین» تغییر نام داد و راهی بازار داخلی شد.

سایپا در طراحی شاهین تا حد امکان به اصل زیبایی و سادگی تیپ اسپرت چسبیده است. خطوط سه بعدی سپر به همراه جلو پنجره ساده و نمایی تقریباً عضلانی، باعث شده‌اند تا شاهین در میان ماشین باز‌ها محبوبیت مناسبی پیدا کند. شاید نتوانیم زیبایی رخ این خودرو را تمام و کمال متعلق به طراحان تیم سایپا بدانیم؛ چون شاهین هرچقدر هم زیباترین ماشین ایرانی تلقی شود، همچنان شباهتی غیرقابل انکار به ولکس واگن C۳۰ دارد.

در مقایسه با سایر محصولات سایپا، فضای داخلی کابین شاهین می‌تواند زیباترین طراحی خودرو ایرانی را داشته باشد. فرمت خوش تراش فرمان و ارگونومی صندلی‌ها، استفاده از متریال باکیفیت‌تر (نسبت به خودرو‌هایی مانند ساینا) نیز در جلب رضایت سرنشینان مؤثر بوده‌اند و شاهین را به یکی از بهترین ماشین‌ها برای جوانان ایرانی تبدیل کرده‌اند.

۲. رانا پلاس پانوراما، زیباترین طراحی خودرو ایرانی

زیباترین ماشین‌های ایرانی کدام است؟

جا دارد در دومین جایگاه لیست زیباترین ماشین ایرانی، محصول خوش چهره ایران خودرو یعنی رانا را نام ببریم. این خودرو اصولاً با هدف ارائه نسخه ارزانقیمت‌تر و وطنی‌تری از پژو ۲۰۶ طراحی و وارد خط تولید شده است. رانا پلاس که در سال ۹۹ راهش را به بازار خودرو پیدا کرد، در مقایسه با رانا معمولی کامنت‌های مثبت بیشتری دریافت کرد. همین استقبال، ایران خودرو را ترغیب کرد تا با یک آپگرید دیگر، زیباترین طراحی خودرو ایرانی را روی رانا پلاس پانوراما پیاده کند و علاوه بر فیس لیفت رانا، یک سقف شیشه‌ای و آنتن اکتیو نیز به فرمت ظاهری این خودرو بیفزاید.

به جرات می‌توانیم بگوییم رانا پلاس زیباترین طراحی داخلی خودرو ایرانی را در میان همتایان خود در ایران خودرو دارد. استفاده از پلاستیک خشک باکیفیت به جای پارچه، در نظر گیری فضای کافی سر و پا در کابین برای سرنشینان عقب و جلو، مانیتور LCD مجهز به سیستم عامل اندروید و ولکام لایت، تجربه جالبی از سواری با این ماشین وطنی رقم می‌زنند.

۳. تارا v۱p، زیباترین ماشین ایرانی از نظر طراحی بدنه

تارا، خودرو ملی ساخته شده بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ که برای اولین بار در سال ۹۸ رونمایی شد، تا به حال چندین فیس لیفت و آپگرید به خود دیده است. خانواده تارا در تیپ‌های اتومات و دستی عرضه شده‌اند. در پیاده سازی دیزاین خارجی و داخلی جدیدترین عضو یعنی تارا V۱ پلاس دنده‎‌ای، کوشیده شده تا باگ‌های ظاهری رفع شوند. در نتیجه، زیباترین ماشین ایرانی از نظر طراحی بدنه و کابین را داریم که از سال ۱۴۰۲ وارد بازار خودرو شده و احتمالاً انتظارات جوانان دیروز و امروز را برآورده خواهد کرد.

دیزاین پرطرفدار جلو پنجره فریم کرومی به همراه خطوط شکسته، تریم دو رنگ سپر عقب و ظاهر کلی اسپرت، حس و حالی عضلانی و با هیبت به تارا V۱P بخشیده‌اند. استفاده از پلاستیک خشک باکیفیت به همراه آپشن‌های مالتی مدیا در قسمت میانی داشبورد، صندلی‌های ارگونومیک مجهز به مموری فوم و المان‌های کلید‌های فرمان مشابه سیتروئن C۳-XR، زیباترین کابین ماشین ایرانی را برای تارا V۱p به همراه داشته‌اند.

۴. سایپا اطلس، زیباترین طراحی خودرو ایرانی در گروه سایپا

زیباترین ماشین‌های ایرانی کدام است؟

در سال ۱۴۰۲ زمزمه‌هایی از رونمایی و تست درایو یکی از جدیدترین محصولات سایپا به راه افتاد که می‌تواند نویدبخش ظهور زیباترین خودرو ایرانی از نظر بدنه در کشور باشد. سایپا اطلس که طبق برنامه در چهار تیپ S دنده ای، L اتومات، G دنده‌ای و E اتومات تولید خواهد شد، احتمالاً از لحاظ ظرافت رخ در لیست زیباترین ماشین ایرانی سایپا، از شاهین نیز پیشی خواهد گرفت.

چهره اطلس که به گفته مدیر پروژه آقای علیرضا مصدقی بر اساس فرمت چهره کوسه طراحی شده، از تریم دورنگ به همراه جلوپنجره میله‌ای و جثه‌ای جمع و جور به عنوان یک هاچبک بهره می‌برد. این خودرو به نوعی فیس لیفتی با مگا پلتفرم SP به حساب می‌آید و کم شباهت به جک J۷ نیست. تا اینجا در مقایسه با محصولات دیگری مانند آریا، می‌توانیم اطلس را زیباترین ماشین سایپا بدانیم.

۵. کی ام سی ایگل، قشنگ‌ترین اتومبیل ساخت داخل

زیباترین ماشین‌های ایرانی کدام است؟

گروه خودروسازی کرمان موتور با وجود سابقه طولانی در عرصه مونتاژ و ارائه خودرو‌های چینی به بازار داخلی، حالا دست به تولید نسخه داخلی جک J۴ زده است که با نام KMC ایگل، در آستانه ورود به بازار دارد. این ماشین با استفاده از پلتفرم PS۱ و ساختاری متفاوت از چهره تیپیکال و خسته کننده جک تولید خواهد شد. تا اطلاع ثانوی، پروتوتایپ رونمایی شده از ایگل کی ام سی، پیرو طراحی‌های قدیمی با تلاش برای ایجاد ظاهری تهاجمی نیست و به احتمال قوی، با زیباترین ماشین ایرانی و چهره‌ای اسپرت‌تر طرف خواهیم بود.

در رونمایی اولیه، از شیشه مشکی استفاده شده بود و اطلاعات زیادی درباره ساختار و ریخت داخلی کی ام سی ایگل لو نرفت. دیتای به دست آمده از رونمایی پروتوتایپ این خودرو هم این تصور را ایجاد می‌کند که آپگرید و تغییرات ایگل در مقایسه با جک J۴، چیزی خواهد بود در حد تغییرات تارا نسبت به پژو ۳۰۱. با این حال، فرمان دینامیک و غربیلک D-Cut به همراه نمایشگر احتمالاً ۷ اینچی و ارگونومی استاندارد، می‌تواند نویدبخش ارائه زیباترین کابین ماشین ایرانی توسط کرمان موتور باشد.

۶. دنا پلاس ایران خودرو

دنا پلاس قطعا یکی از زیباترین خودرو‌های ایرانی است. دنا با چهره قدرتمند، هیبت و طراحی خطوط عضلانی خود، می‎‌تواند لوکس‌ترین ماشین ایرانی معرفی شود. این ماشین با استفاده از پلتفرم سمند ساخته شده و در طراحی کابین داخلی آن هم از المان‌هایی مشابه سوناتا بهره گرفته شده است. تریم دورنگ کرم-مشکی و سفید-مشکی به همراه طرح چوب، ظاهر متفاوت و هیجان انگیزی در فضای داخلی دنا خلق کرده است.

فیس لیفت موفقیت آمیز دنا، تفاوت مشخصی بین دنا پلاس و خانواده سمند رقم زد. طراحان ایران خودرو جسورانه از خطوط خشنی در طراحی بدنه دنا استفاده کرده‎‌اند که خوشبختانه از نظر منتقدان، بهترین ماشین ایرانی از نظر زیبایی شناسی از آب درآمده است. گرافیک داخلی و خارجی چراغ‌های جلو و عقب، جلو پنجره شبکه‌ای و مه شکن‌های یکپارچه هم جلوه قابل قبولی به این ماشین ایرانی بخشیده‎‌اند.

۷. پژو ۲۰۷، زیباترین ماشین ایرانیزه شده

فرزندان کمپانی فرانسوی پژو، به اندازه‌ای در کشورمان قدمت دارند و رویشان مانور داده شده است که امروزه نسخه‌ای ایرانیزه شده از محصولات خارجی به حساب می‌آیند. پژو ۲۰۷، فیس لیفت هاچ بک جوان پسند یعنی پژو ۲۰۶، جلوه دیگری از این خودرو را راهی بازار کرد که امکان ندارد از مد بیفتد. تیپ نیمه لوکس این خودروی کامپکت با مه شکن‌های مینیمال و زوایای تند و تیزش، پژو ۲۰۷ را به عنوان زیباترین ماشین ایرانی در بین نسل‌های مختلف جا انداخته است.

فضای کابین داخلی پژو ۲۰۷ همچنان مشابه ۲۰۶، اما با تغییراتی اندک عرضه می‌شود. رعایت بهتر و استانداردتر اصول ارگونومی، فرمان ۳ شاخه به همراه کروز کنترل و نمایشگر ۷ اینچی، فضای شیک و راننده پسندی به وجود آورده‌اند.

زیباترین ماشین ایران از نظر طراحی

در کنار قیمت ماشین، طراحی داخلی و بیرونی خودرو نیز اهمیت بالایی دارد. طراحی زیبایی بیرونی یک خودرو سبب جذابیت خودروی شما در چشم دیگران می‌شود. در کنار آن، طراحی داخلی باعث ایجاد حس آرامش و راحتی برای شما و سرنشینانتان می‌شود. در بین انواع ماشین ایرانی برخی جذابیت خاص خود را دارند که در بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رانا
  • ساینا
  • دنا
  • شاهین
  • پژو ۲۰۷
  • پژو پارس
  • سمند سورن

بهترین ماشین ایرانی برای جوانان

اصولا بررسی بهترین ماشین ایرانی برای جوانان بر اساس ویژگی و قیمت مورد بررسی قرار می‌گیرد که عمدتا چندان هزینه‌های زیادی را نمی‌توان پیشنهاد داد. اما در ادامه از سری خودرو‌های پرطرفدار سال‌های اخیر را نام برده ایم:

  • پژو ۲۰۶
  • پژو ۲۰۷
  • دنا سدان
  • تیپا ۲
  • رانا
  • تندر ۹۰
  • برلیانس
  • کوئیک
  • ام وی ام ۱۱۰
  • ام وی ام x۲۲ و ۳۱۵
  • هایما S۷
  • رنو کپچر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
0
5
تابوتهای مرگ در خدمت ایرانیان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
0
4
می دونی حداد عادل چه بر سر فرهنگ و ادبیات فارسی آورد؟
«دنا» رو گوگل کن.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
0
4
رده بندی بهترین لگن ها از لحاظ جنس آشغال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
0
1
پراید 111 رو یادت رفت!!!
نظرات شما
پیشخوان