تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳

مدال طلای دونده ایرانی که با پرچم ترکیه در پارالمپیک پاریس مسابقه داده بود، پس گرفته شد

یک ورزشکار معروف ایرانی اهل تبریز که با پرچم ترکیه در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس قهرمان دو صد متر شده بود، مدال طلای خود را از دست داد و از شرکت در رویداد دیگری در این بازی‌ها نیز منع شد.

مدال طلای دونده ایرانی که با پرچم ترکیه در پارالمپیک پاریس مسابقه داده بود، پس گرفته شد

رویداد۲۴ | سجاد هاشمی که یکی از سریع‌ترین مردان ایران بود و این کشور را در المپیک‌های لندن ۲۰۱۲ و ریو ۲۰۱۶ نمایندگی کرده بود، رکورد ایران را در ۴۰۰ متر و ۲۰۰ متر در اختیار داشت. او آخرین بار در سال ۲۰۲۱ برای ایران مسابقه داد و پس از آن شهروندی ترکیه را به دست آورد و نام خود را به سرکان ییلدیریم تغییر داد.

آقای ییلدیریم در اولین حضور خود در رقابت‌های پارالمپیک، رکورد جهانی ۱۰۰ متر کلاس تی۱۲ را با زمان ۱۰.۵۳ ثانیه شکست. اما در تاریخ ۴ سپتامبر، اتحادیه جهانی پارا دو و میدانی (WPA) اعلام کرد که او از مسابقات محروم شده است و مدال طلای او نیز باطل خواهد شد.

این محرومیت به دلیل یک مشکل فنی در پی حکمی از دادگاه منطقه‌ای بن آلمان بود که به او اجازه داده بود در پاریس مسابقه دهد. اتحادیه پارادو و میدانی به این حکم اعتراض کرد، اما در فاصله بررسی این درخواست تجدیدنظر، ورزشکار ترک ایرانی‌تبار که با عنوان کم‌بینا در پارالمپیک مسابقه داده بود، به مقام قهرمانی رسید.

منبع: یورونیوز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پاراالمپیک
نظرات شما