تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

حمله گسترده اسرائیل به جنوب لبنان و ضاحیه بیروت / نزدیک به ۱۰۰۰ کشته و زخمی تا این لحظه / ادعای ترور یکی از رهبران مذهبی و یک فرمانده ارشد حزب‌الله در جنوب لبنان

از اسرائیل با برخی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در لبنان هم برای تخلیه تماس گرفته شده است.

حمله گسترده اسرائیل به جنوب لبنان / نزدیک به ۱۰۰۰ کشته و زخمی تا این لحظه / ادعای ترور یکی از رهبران حزب‌الله در جنوب لبنان / تقابل آتش حزب الله

رویداد24|  ارتش اسرائیل از صبح امروز حملات گسترده و شدیدی را علیه مناطق مختلف در جنوب لبنان آغاز کرد. ارتش اسرائیل مدعی است در این حملات، مراکز حزب الله لبنان را مورد هدف قرار می دهد.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در حملات امروز اسرائیل به لبنان براساس برآوردهای اولیه 182 نفر کشته و 750 نفر زخمی شدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل هم گفت: برای نابودی توانمندی های حزب الله، بیش از 300 هدف را در لبنان بمباران کردیم.

حمله گسترده اسرائیل به جنوب لبنان / نزدیک به ۱۰۰۰ کشته و زخمی تا این لحظه / ادعای ترور یکی از رهبران حزب‌الله در جنوب لبنان / تقابل آتش حزب الله

حزب الله لبنان گفته است در حمایت از مقاومت فلسطینی ها در غزه ، به حملات علیه اسرائیل ادامه می دهد.

خبرنگار رویترز در جنوب لبنان گفت با یک شماره لبنانی با ساکنان جنوب تماس گرفته اند و به آنها گفته اند فوراً هزار متر دورتر از هر مکان مورد استفاده گروه حزب الله لبنان قرار بگیرند. خبرنگار رویترز خود نیز این تماس را دریافت کرد.
از اسرائیل با برخی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در لبنان هم برای تخلیه تماس گرفته شده است.

ارتش اسرائیل وعده داده "حملات شدید و دقیق" خواهد داشت.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه و خبرگزاری رسمی ملی در لبنان گزارش دادند "ده ها" حمله اسرائیل مناطقی را در جنوب لبنان مورد هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش اسرائیل تاکید کرد که تل آویو به حملات خود ادامه خواهد داد.

مقامات نظامی اسرائیلی در روزهای اخیر گفته اند ماشین جنگی خود را از غزه در جنوب به شمال و برای مقابله با حزب الله لبنان منتقل می کنند.

حزب الله لبنان دیروز از هدف قرار دادن مجتمع‌های صنعتی نظامی و یک پایگاه اسرائیلی در نزدیکی شهر حیفا در شمال اسرائیل خبر داد. حزب الله در عملیاتی تأیید کرد از دوربردترین موشک‌ها از زمان آغاز درگیری کنونی با اسرائیل استفاده کرده است.

این حملات منجر به پناه گرفتن صدها هزار اسرائیلی در پناهگاه‌ها و خسارت‌هایی در منطقه حیفا اسراییل شد.

ادعای ترور یکی از رهبران حزب‌الله در جنوب لبنان

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که شیخ علی ابوریا از رهبران حزب‌الله در جنوب لبنان ترور شده است.

حمله هوایی رژیم اسرائیل به بیروت

همزمان با وقوع انفجارها در بیروت، ارتش اسرائیل رسما اعلام کرد که در حال حمله به بیروت است. رسانه‌های عبری مدعی وقوع عملیات تروریستی در ضاحیه بیروت هستند. رادیو ارتش رژیم اسرائیل گزارش داد که هدف حمله ترور امشب در حومه بیروت، «علی کرکی»، فرمانده ارشد حزب الله است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما