مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری:
میانگین افزایش نرخ کرایه تاکسی در تهران ۲۳ درصد است
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری گفت: میانگین افزایش قیمت کرایه تاکسی در تهران ۲۳ درصد و در کشور هم ۲۰ درصد است.
رویداد۲۴ مرتضی ضامنی افزود: هرگونه افزایش قیمت کرایه تاکسیها باید با نصب برچسب در تاکسی همراه باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین افزایش قیمت کرایه تاکسی در تهران ۲۳ درصد است که شاید در برخی مسیرها در تهران بیش از ۲۳ درصد افزایش داشته باشد و در برخی مسیرها هم کمتر از ۲۳ درصد باشد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: فرآیند افزایش قیمت کرایههای تاکسی یک فرآیند مشخص است و شهرداریها متناسب با نرخ تورم پیشنهاد میزان افزایش را مطرح میکنند و شورای شهر هم بعد از تصویب آن را به فرمانداری اعلام میکند و بعد از تایید فرمانداری میزان افزایش اعلام میشود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی و مباحث تحریمها در جامعه شاهد افزایش قیمتها هستیم، اما افزایش قیمت کرایه بخش حمل و نقل عمومی بیشتر در جامعه ملموس است.
* هرگونه دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب تخلف است
ضامنی اعلام کرد: رانندههای تاکسی موظف به دریافت نرخ مصوب هستند و چنانچه راننده تاکسی بیشتر از نرخ مصوب دریافت کند، متخلف محسوب میشود و شهروندان باید هرگونه پرداخت اضافی کرایه تاکسی را از طریق سامانه سازمان تاکسیرانیها یا از طریق حضوری اطلاع دهند.
وی ادامه داد: این نوع تخلفات رانندگان تاکسی در کمیته تخلفات بررسی میشود و در صورت تکرار تخلف چند باره پروانه فعالیت راننده تاکسی متخلف ابطال خواهد شد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری تاکید کرد: سازمانهای تاکسیرانی با استفاده از بازرسان خود فعالیت رانندگان تاکسی را کنترل میکنند، اما نیاز است که مردم هم هرگونه تخلف را برای پیگیری اطلاع دهند و رسیدگی به اموری مانند گرفتن مبالغ اضافهتر از نرخ مصوب کرایه نیازمند مشارکت مردم است.
* قیمت سوخت در تعیین نرخ کرایه تاکسیها موثر است
ضامنی ادامه داد: قیمت سوخت عامل مهمی در تعیین نرخ کرایه تاکسی هاست و به هر دلیل وقتی قیمت سوخت بالا رود، در قیمت کرایهها نیز تاثیر میگذارد و بنابراین یکی از راهکارها برای جلوگیری از افزایش قیمت کرایه ها، لحاظ کردن سهمیه برای تاکسیها و ناوگان حمل و نقل عمومی است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی دوگانه سوز هستند و هر تاکسی شهری هم روزانه ۱۰ لیتر بنزین مصرف میکند؛ بنابراین نیاز است در صورت سهمیه بندی شدن بنزین برای تاکسیها سهمیه خاص درنظرگرفته شود و پیشنهاد ما این است که این سهمیه حداقل ۳۰۰ لیتر در ماه باشد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: هنوز خبری از سهمیه بندی بنزین نیست، اما در صورت عملی شدن آن یکی از راهکارها برای جبران هزینههای رانندگان تاکسی افزایش کرایه است که پیشنهاد ما برای جلوگیری از این اقدام، اعمال سهمیه بنزین برای تاکسیها است.
وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین افزایش قیمت کرایه تاکسی در تهران ۲۳ درصد است که شاید در برخی مسیرها در تهران بیش از ۲۳ درصد افزایش داشته باشد و در برخی مسیرها هم کمتر از ۲۳ درصد باشد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: فرآیند افزایش قیمت کرایههای تاکسی یک فرآیند مشخص است و شهرداریها متناسب با نرخ تورم پیشنهاد میزان افزایش را مطرح میکنند و شورای شهر هم بعد از تصویب آن را به فرمانداری اعلام میکند و بعد از تایید فرمانداری میزان افزایش اعلام میشود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی و مباحث تحریمها در جامعه شاهد افزایش قیمتها هستیم، اما افزایش قیمت کرایه بخش حمل و نقل عمومی بیشتر در جامعه ملموس است.
* هرگونه دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب تخلف است
ضامنی اعلام کرد: رانندههای تاکسی موظف به دریافت نرخ مصوب هستند و چنانچه راننده تاکسی بیشتر از نرخ مصوب دریافت کند، متخلف محسوب میشود و شهروندان باید هرگونه پرداخت اضافی کرایه تاکسی را از طریق سامانه سازمان تاکسیرانیها یا از طریق حضوری اطلاع دهند.
وی ادامه داد: این نوع تخلفات رانندگان تاکسی در کمیته تخلفات بررسی میشود و در صورت تکرار تخلف چند باره پروانه فعالیت راننده تاکسی متخلف ابطال خواهد شد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری تاکید کرد: سازمانهای تاکسیرانی با استفاده از بازرسان خود فعالیت رانندگان تاکسی را کنترل میکنند، اما نیاز است که مردم هم هرگونه تخلف را برای پیگیری اطلاع دهند و رسیدگی به اموری مانند گرفتن مبالغ اضافهتر از نرخ مصوب کرایه نیازمند مشارکت مردم است.
* قیمت سوخت در تعیین نرخ کرایه تاکسیها موثر است
ضامنی ادامه داد: قیمت سوخت عامل مهمی در تعیین نرخ کرایه تاکسی هاست و به هر دلیل وقتی قیمت سوخت بالا رود، در قیمت کرایهها نیز تاثیر میگذارد و بنابراین یکی از راهکارها برای جلوگیری از افزایش قیمت کرایه ها، لحاظ کردن سهمیه برای تاکسیها و ناوگان حمل و نقل عمومی است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی دوگانه سوز هستند و هر تاکسی شهری هم روزانه ۱۰ لیتر بنزین مصرف میکند؛ بنابراین نیاز است در صورت سهمیه بندی شدن بنزین برای تاکسیها سهمیه خاص درنظرگرفته شود و پیشنهاد ما این است که این سهمیه حداقل ۳۰۰ لیتر در ماه باشد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: هنوز خبری از سهمیه بندی بنزین نیست، اما در صورت عملی شدن آن یکی از راهکارها برای جبران هزینههای رانندگان تاکسی افزایش کرایه است که پیشنهاد ما برای جلوگیری از این اقدام، اعمال سهمیه بنزین برای تاکسیها است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط