تاریخ انتشار: ۰۳:۰۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

شمارش آرا انتخابات آمریکا همچنان در حال انجام است و به پایان نرسیده است با این حال دونالد ترامپ اعلام پیروزی کرده و جو بایدن خواستار ادامه شمارش آرا شده است.

انتخابات آمریکا

رویداد۲۴روز گذشته سه شنبه سوم نوامبر، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد و به وقت محلی این کشور در بخشی از ایالات متحده، رای گیری همچنان در جریان است. با این حال گزارش ها از بسته شدن حوزه های رای گیری در ایالت های کنتاکی و ایندیانا و آغاز شمارش آراء حکایت می کنند. در این دوره از انتخابات، ۲۳۹ میلیون نفر از مردم آمریکا واجد شرایط رای دهی بودند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شدهبیش از ۱۱۰ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کردند. در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مردم به طور غیرمستقیم رئیس جمهور این کشور را انتخاب می‌کنند و نمایندگان هر ایالت یا همان الکترال کالج در نتیجه آراء مردم، رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند. هر ایالت در آمریکا با توجه به تعداد نمایندگانی که در این مجمع دارد از اهمیت ویژه‌ای در روند تعیین رئیس جمهور جدید این کشور ایفا می‌کند.

در این انتخابات رقابت سنگین و فشرده‌ای از ماه‌ها قبل میان دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و معاون رئیس جمهور سابق این کشور آغاز شده بود و این انتخابات به گفته تحلیلگران یکی از مهمترین انتخابات طول تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. دو نامزد رقابت‌های انتخاباتی آمریکا از ماه‌ها پیش معاونین خود را نیز انتخاب کرده بودند و مایک پنس در کنار ترامپ و کاملا هریس در کنار بایدن در این رقابت‌ها حضور داشتند.

رقابت فشرده و دوش به دوش نامزد جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در واپسین ساعات باقی مانده تا روز انتخابات در جریان بود. بسیاری از نظرسنجی‌ها از پیشتازی جو بایدن در ایالت‌های کلیدی خبر می‌دادند با این حال تجربه نظرسنجی‌ها در در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی نشان می‌دهد که باید منتظر ماند و دید نام چه کسی از سوی مجمع الکتور‌ها به عنوان پیروز انتخابات اعلام می‌شود. در صورت پیروزی بایدن، برای اولین بار از سال ۱۹۹۲ یک رئیس‌جمهور بعد از تنها یک دوره ریاست‌جمهوری مجبور به ترک کاخ سفید می‌شود.

زمان اعلام نتیجه انتخابات آمریکا

سال ۲۰۱۶ ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت آمریکا (۱۱ صبح به وقت ایران) و بعد از شمارش آرای ویسکانسین (یکی از ایالت‌های کلیدی آمریکا) پیروزی ترامپ اعلام شد.

این انتخابات با انتخابات‌های پیشین بسیار متفاوت است چرا که نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر قبل از روز انتخابات رای خود را به صندوق انداخته اند و تعداد آرای پستی نیز به دلیل شیوع کرونا بسیار بیشتر است.

به گزارش ایندیپندنت، در ایالت واشنگتن برای مثال تا روز ۲۳ نوامبر ممکن است شمارش آرا به طول بیانجامد. ایالت آلاسکا تا ۱۰ نوامبر اساسا ازای پستی را برای شمارش باز هم نمی‌کند. البته این ایالت‌ها تاثیر چندانی در نتیجه نهایی ندارند چرا که واشنگتن همواره به دموکرات‌ها و آلاسکا همیشه به جمهوری خواهان رای داده است.

در ایالت پنسیلوانیا که یکی از ایالت‌های تعیین کننده نتیجه انتخابات است، آرای پستی سه روز بعد از روز انتخابات شمارش می‌شود.

اخبار لحظه به لحظه روز گذشته را می توانید (اینجا) بخوانید.

تازه ترین نتیجه انتخابات آمریکا

در ادامه این گزارش تازه‌ترین تحولات، اخبار و گزارش‌های مرتبط با انتخابات آمریکا تا لحظه اعلام نتایج این انتخابات منتشر و به روز رسانی می‌شود.


ایالت‌های خاکستری کلیدی در انتخابات 2020

نتیجه رقابت ها در ایالت های آریزونا، فلوریدا، جورجیا، میشیگان،مینه سوتا،کارولینای شمالی، پنسیلوانیا،تگزاس و ویسکانسین در تعیین سرنوشت انتخابات موثر است.

از این میان ایالت های پنسیلوانیا، فلوریدا، کارولینای شمالی و تگزاس اهمیت بیشتری دارند.

تازه ترین نتایج انتخابات آمریکا و اخبار لحظه‌ای شمارش آرا

اخبار لحظه‌ای شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا کنون به این شرح هستند. این آرا قطعی نیست و مدام در حال تغییر است.

22:08 یک رای به رای الکترال ترامپ اضافه شد

آخرین نتیجه آرای الکترال اعلام شد و به این ترتیب دونالد ترامپ ۲۱۴ رای و جو بایدن بایدن ۲۳۸ رای به دست آورده‌اند. اگر آرای هردونفر ۲۶۹ بشود، شرایط پیچیده می‌شود، اما هر کدام ۲۷۰ رای به دست بیاروند، کار تمام است.

21:45  تیم ترامپ آماده است نتایج انتخابات را به چالش بکشد

یک خبرنگار شبکه خبری فا‌کس‌نیوز گزارش داده تیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آماده ارسال وکلای حقوقی برای به چالش کشیدن شده‌اند. ترامپ گفته در آرای پستی احتمال تقلب وجود دارد. او خبر داده که به دیوان عالی آمریکا شکایت می‌کند.جیم اکوستا سردبیر خبر کاخ سفید نیز به نقل از کمپین ترامپ به سی ان ان گفته دونالد ترامپ درخوست بازشماری آرای ویسکانسین را مطرح می‌کند.

20:00 رای الکترال ترامپ هنوز کمتر از بایدن است

تعداد آرای الکترال جو بایدن در حال حاضر ۲۳۸ رای است و ترامپ نیز توانسته ۲۱۳ رای الکترال به دست بیاورد. هر کدام به عدد ۲۷۰ برسند، برنده انتخابات هستند.

16:0 در انتظار ایالت‌های کلیدی

نتایج آرای سه ایالت ویسکانسن، میشیگان و پنسیلوانیا سرنوشت ساز شده و برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری را تعیین خواهد کرد.

14:08 95% آرا در ایالت ویسکانسین شمارش شده و بایدن هنوز پیش است.

14:07 در ایالت جورجیا با شمارش 94% از آرا ترامپ پیشتاز است.

13:35 آخرین وضعیت شمارش آرا در ۶ ایالت باقیمانده

بایدن در ایالت میشیگان به آرامی در حال کاهش فاصله خود از ترامپ است.

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

11:43 بایدن 2 رای الکترال دیگر بدست آورد/ ترامپ ایالت مین را ازدست داد

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

11:28 آرای الکترال بایدن به 236 رای رسید. آرای ترامپ همچنان 213 رای

ترامپ با پیروزی در آیووا، تگزاس، اوهایو، فلوریدا، آیداهو، یوتا، کارولینای جنوبی، کانزاس، نبراسکا، ویومینگ، داکوتای جنوبی و شمالی، لوییزیانا، آرکانزاس، ایندیانا، تنسی، اوکلاهما، می‌سی‌سی‌پی، میزوری، آلاباما، ویرجینیای غربی و کنتاکی، ۲۱۳ رای الکترال دارد.

بایدن با پیروزی در ورمونت، ویرجینیا، کنتیکت، دیلاور، منطقه کلمبیا، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، رودآیلند، کلرادو، نیویورک، کالیفرنیا، اورگن، آریزونا، واشنگتن، هاوایی، نیومکزیکو، نیوهمپشایر، مینه‌سوتا، ۲۳6رای الکترال به‌دست آورده.

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

10:45 با یک رای الکترال دیگر به نفع بایدن مجموع آرای الکترال جوبایدن به 225 رسید

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

9:35 ترامپ با پیشتازی در مونتانا فاصله را با رقیب خود کمتر کرد

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

9:20 آخرین وضعیت شمارش آرا در ایالت های چرخشی که از پیشتازی ترامپ حکایت دارد

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

9:15 آرای الکترال ترامپ به 174 رای رسید آرای بایدن همچنان 223 رای

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

9:00 آرای الکترال ترامپ به 145 رسید

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

7:50 آرای الکترال بایدن از عدد 200 گذشت

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

7:00 نتیجه کلی شمارش آرا تا این لحظه؛ ترامپ برنده آرای مردمی، بایدن پیشتاز الکترال

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

6:44 ترامپ در شمارش آرا فعلا جلو افتاده است

نتیجه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

5:54 بایدن همچنان پیشتاز آرای الکترال

در شمارش جدید آرای الکترال، جو بایدن ۸۹ رای الکترال و دونالد ترامپ ۵۴ رای به دست آورده است. در شمارش آرای کلی اما ترامپ پیشتاز است.

5:50 بایدن در آرای الکترال پیش افتاد

آرای الکترال تا این لحظه به سود جو بایدن است. شمارش این آرا نشان می‌دهد که جو بایدن تا کنون ۸۹ رای و دونالد ترامپ ۵۱ رای را به دست آورده است.

5:29 شمارش ۲۴ درصد کل آرا

در کل سطح ملی تا کنون تنها ۲۴ درصد آرا شمرده شده است که ۱۸ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۷۷۵ رای به سود ترامپ بوده است. این یعنی او ۵۰.۴ درصد آرا را به دست آورده است.

۱۸ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۷۴۷ رای نیز به نفع بایدن بوده است که به معنی ۴۸.۴ درصد آراست. البته حدود ۴۲۷ هزار رای هم متعلق به احزاب دیگر است.

هنوز آرای ایالت مهم کالیفرنیا شمارش نشده است و با شمارش آرای این ایالت احتمالا وضعیت بایدن بهتر بشود.

5:25 شمارش آرای غیر حضوری

تا کنون در شمارش آرای غیر حضوری، ۵۶ درصد به نفع بایدن و که از این رقم ۴۴ درصد آرا به سود دونالد ترمپ بوده است.

5:20 فلوریدا به نفع ترامپ

در ایالت با اهمیت فلوریدا ۹۳ درصد آرا شمارش شده که ۵۱ درصدآن به نفع ترامپ بوده و ۴۸ درصد به نفع بایدن. بایدن گفته بود اگر فلوریدا را ببرد، انتخابات را خواهد برد. به نظر می‌رسد آرای این ایالت تغییر بیشتری نکند.

5:10  پیشتازی بایدن در آرای الکترال

به گزارش رویداد‌۲۴ جو بایدن با کسب ۸۵ کالج الکترال از ترامپ پیش افتاده است.

4:12 آرای الکترال ویرجینیا به سود بایدن

جو بایدن با پیروزی در ایالت ویرجینیا و کسب 13 رای الکترال از ترامپ در مجموع آرا الکترال پیشی گرفته است.

3:58 بایدن در ایالت فلوریدا پیشتاز شد

در ایالت کلیدی فلوریدا ۵۲ درصد از آرا شمارش شده و جو بایدن با ۵۱.۵ درصد از آرا در برابر ۴۷.۸ درصد از ترامپ پیش افتاده است. اگر ترامپ فلوریدا را ببازد شانس پیروزی‌اش در انتخابات به شدت کاهش می‌یابد.

3:41 پیشتازی ترامپ در فلوریدا

با شمارش ۸ درصد آرا در فلوریدا ترامپ با ۵۵ درصد در برابر ۴۴.۲ درصد از بایدن پیش است. فلوریدا برای ترامپ به‌شدت سرنوشت‌ساز است.

3:37 پیشتاری ترامپ در آرای الکترال

تا این لحظه ترامپ ۱۵ به ۸ از لحاظ الکترال کالج جلوست ولی هنوز نوبت به شمارش آرای ایالت های پرالکترال نرسیده که می توانند سرنوشت انتخابات ۲۰۲۰ را ورق بزنند.

نتیجه انتخابات آمریکا

3:35 پیشتازی ترامپ در آرای کنتاکی و ایندیانا

نتایج اولیه انتخابات آمریکا از پیروزی دونالد ترامپ در ایالت کنتاکی و ایندیانا و پیروزی جو بایدن در ایالت ورمونت خبر می‌دهد.

به گزارش رویداد‌۲۴ ساعت 3:20 شمارش اولیه آرای سه ایالت جمهوری خواه اعلام شد که در هر سه ایالت دونالد ترامپ پیشتاز انتخابات بوده است. شمارش آرا به این شرح بوده است:

ایالت ایندیانا: ترامپ ۶۸.۱ درصد/ بایدن ۳۰.۲ درصد
ایالت نیوهمشایر: ترامپ ۶۱.۵ درصد /بایدن: ۳۸.۵ درصد
ایالت کنتاکی: ترامپ ۴۵.۸ درصد/ بایدن ۵۲.۶ درصد:
درمجموع تا کنون: ترامپ ۵۲.۸ درصد و بایدن ۴۵.۶ درصد

این ایالت‌ها هر سه جمهوری خواه هستند و کارشناسان نیز پیش بینی می‌کردند که رای ترامپ در آنها بالاتر باشد.

آرای ترامپ در انتخابات آمریکا

3:10 بدبینی کمپین انتخاباتی بایدن نسبت به انتخابات در فلوریدا

کمپین انتخاباتی بایدن نسبت به برگزاری انتخابات در ایالت فلوریدا اعلام بدبینی کرد.

3:10 پیشتازی ترامپ در ایالت کنتاکی

در ایالت کنتاکی ترامپ با شمارش کمتر از یک درصد از آراء با 81.8 درصد آرا در برابر 17.4 از بایدن پیش افتاده است.

3:07 پیشتازی ترامپ در ایندیانا

اسکای نیوز عربی خبر داد که شمارش آراء در چند حوزه انتخابیه از جمله ایندیانا و نیوهمپشایر انجام شده است و ترامپ پیشتاز است.

2:55 ترامپ: اوضاع ما خوب است، ممنون

دونالد ترامپ دقایقی پیش با انتشار توییتی اعلام کرد که اوضاع مربوط به آراء وی در سراسر آمریکا خوب است. وی در ادامه این توییت از حامیانش تشکر کرد.

خبر در حال تکمیل ...

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما