تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۶ دی ۱۴۰۰
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مطرح کرد:

مهمترین اولویت سایپا تکمیل و تجاری سازی خودرو‌های ناقص است/ تقویت زنجیره تامین و عرضه سایپا

مدیرعامل گروه خوروسازی سایپا گفت: با توجه به شرایط خاصی که در سال‌های گذشته در حوزه صنعت و بازار خودرو کشور به وجود آمده، خودرو به کالا و محصولی سیاسی تبدیل شده و بخش‌های زیادی از حاکمیت با آن مرتبط شده اند؛ از این رو لازم است تا تمام تمرکز خود را روی اجرای برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و تحقق هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در این بخش قرار دهیم.

مهمترین اولویت سایپا تکمیل و تجاری سازی خودرو‌های ناقص است/ تقویت زنجیره تامین و عرضه سایپا

رویداد۲۴ به گزارش سایپانیوز، محمدعلی تیموری اظهار کرد: مهمترین موضوع حال حاضر، بحث خودرو‌های ناقص دو خودروساز بزرگ کشور است که باعث شده بسیاری از اقشار جامعه درباره آن صحبت و اظهارنظر کنند، بنابراین نخستین و مهمترین کار ما در کوتاه مدت، تمرکز روی تکمیل و تجاری سازی این محصولات است.

تقویت زنجیره تامین و عرضه سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه کاهش خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌های سایپا را به صورت شبانه‌روزی دنبال خواهیم کرد، افزود: برای عملی شدن این برنامه و همچنین تحقق هدف گذاری‌های صورت گرفته در بحث افزایش تیراژ تولید، به همراهی و تقویت زنجیره تامین نیاز مبرم داریم؛ از این رو، ۸۰ درصد توان مالی و غیرمالی ما باید به سمت زنجیره تامین سوق داده شود.

تیموری ادامه داد: بعد از زنجیره تامین، باید به زنجیره عرضه که حوزه فروش و خدمات پس از فروش را شامل می‌شود، توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ چرا که این بخش از گروه، در ارتباط مستقیم با مردم هستند و نوع عملکرد آن‌ها تاثیر زیاد و تعیین کننده بر تصویر ذهنی جامعه و رضایت آن‌ها از سایپا خواهد گذاشت.

وی با اشاره به این موضوع که کمبود قطعات در سطح نمایندگی‌های سایپا یک چالش اساسی است که باید به سرعت برطرف شود، افزود: برای تقویت شبکه خدمات پس از فروش، زنجیره تامین سایپا نیز نقش کلیدی خواهد داشت و می‌توان با تامین به موقع، به اندازه و باکیفیت قطعات، زمینه‌های افزایش رضایت مشتریان را فراهم کرد.

کیفیت بیشتر و قیمت کمتر با تولید اقتصادی محصول

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی از مشکلاتی که همواره صنعت خودرو ایران را با مشکل مواجه کرده، تولید محصول با تیراژ کم یا نهایتا متوسط است که در خودروسازان برتر دنیا، امری نکوهیده و فراموش شده است.

تیموری اظهار کرد: اگر تولید یک محصول اقتصادی نباشد، نمی‌توانیم کیفیت بیشتر و قیمت تمام شده کمتر را در آن انتظار داشته باشیم؛ بنابراین اقتصادی کردن تیراژ تولید هر یک از محصولات یکی از برنامه‌های اصلی ما خواهد بود و در طراحی و تولید محصولات جدید نیز این موضوع شرط اصلی به حساب می‌آید.

وی گفت: یکی از راهکار‌هایی که برای تولید اقتصادی محصولات مدنظر ماست، همکاری دو خودروساز بزرگ کشور است که می‌تواند با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت محقق شود.

مشارکت قطعه سازان در طراحی محصولات جدید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه به ظرفیت بالای صنعت قطعه سازی در کشور اشاره کرد و افزود: ما در زنجیره تامین قطعات مشکلی نداریم، اما پاشنه آشیل سایپا همیشه موضوع موتور و قوای محرکه بوده که البته با فراگیر شدن خودرو‌های اتوماتیک، مشکل گیربکس نیز اخیرا به آن اضافه شده است. این موارد باید با یک برنامه‌ریزی کامل و عملیاتی، در کوتاه مدت برطرف شود.

تیموری با بیان اینکه هیچ نگرانی برای اعطای مسئولیت‌های بیشتر به قطعه سازان کشور نداریم، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد، مشارکت و همراهی قطعه سازان از مراحل اولیه طراحی محصولات جدید است؛ چرا که اگر قطعه‌ساز از آغاز کار، در جریان طراحی و ویژگی‌های محصول قرار نگیرد و نظرات خود را اعلام و اعمال نکند، منجر به اتلاف وقت و هزینه‌های زیادی خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سایپا
نظرات شما